Main Menu
User Menu

KM m 8 (Baujahr 1935)

Sd.Kfz.7

     
Název:
Name:
KM m 8 (typ 1935)
Originální název:
Original Name:
KM m 8 (Baujahr 1935)
Výrobce:
Producer:
Krauss-Maffei, Mníchov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
307 (Fgst.Nr. 8074-8380)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
11
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11000 kg
Celková délka:
Overall Length:
6690 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2350 mm
Celková výška:
Overall Height:
2760 1) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 52 B/TU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.200 cm3)

neskôr

Maybach HL 52 STU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.200 cm3) - od Fgst.Nr. 8169
Výkon:
Power:
85.8 kW při 2600 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Z.F. Aphon Typ ZG 55 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
35 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
250 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
11 osôb a 500 kg náklad
ťah prívesu - 8 ton
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Zgw. 46/360/180 Typ C


1) S natiahnutou plátenou strechou.
Zdroje:
Sources:
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-Baujahr-1935-t195631#563181Verze : 0
MOD
KM m 8 Baujahr 1935 (2.produkčná séria) sa oproti staršiemu modelu KM m 8 Baujahr 1934 vyrábal len v materskej firme Krauss-Maffei. Premiestnenie a zmenšenie objemu hlavnej nádrže, ktorá sa montovala pod prednú sedačku malo za dôsledok to, že kabína posádky mohla byť prekonštruovaná a znížená o 110 mm. Tým vznikol charakteristický "stupeň" medzi poslednou sedačkou a nákladovým priestorom, podľa ktorého sa dá KM m 8 Baujahr 1935 rozoznať. Nosný rám vozidla sa skrátil o 46 mm a hnacie koleso pásovej časti podvozku sa posunulo 25 mm smerom dozadu. Zároveň bol priemer tohoto hnacieho kolesa zväčšený zo 727 mm na 735 mm. Čelné sklo bolo nižšie a dalo sa sklápať.

Modifikácie zavedené počas výroby:
Od Fgst.Nr.8119 boli zmenené nožné pedále a rám vozidla.
Od Fgst.Nr.8169 sa začal montovať modifikovaný motor Maybach HL 52 STU. Za pravý predný blatník sa začal montovať externý vzduchový filter. Modifikoval sa rám a chladič.
Od Fgst.Nr.8227 sa okrem zadnej osi opäť modifikoval rám a chladič.

Pôvodná produkcia nemala namontovaný navijak, ten sa montoval dodatočne.

Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
www.ebay.de

KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-Baujahr-1935-t195631#563474Verze : 3
MOD