KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934)

Sd.Kfz.7
     
Název:
Name:
KM m 8 (BN m 8, DB m 8)(typ 1934)) KM m 8 (BN m 8, DB m 8)(Model 1934))
Originální název:
Original Name:
KM m 8 (BN m 8, DB m 8)(Baujahr 1934))
Výrobce:
Producer:
Krauss-Maffei, Mníchov /
Büssing NAG, Berlin-Oberschöneweide /
Daimler Benz, Berlin-Marienfelde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
88


Krauss-Maffei - 73 (Fgst.Nr.8001-8073)
Bussin-NAG - 10 (Fgst.Nr.20001-20010)
Daimler-Benz - 5 (Fgst.Nr.17055-17059)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
11
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9500 kg 20944 lb
Celková délka:
Overall Length:
6690 mm 21ft 11,38in
Celková šířka:
Overall Width:
2350 mm 7ft 8,51in
Celková výška:
Overall Height:
2760 1) mm 9ft 0,65in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm 1ft 4,14in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 52 TU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.200 cm3) Maybach HL 52 TU (6 cyl., gasoline, water cooled, 5.200 ccm)
Výkon:
Power:
85.8 kW při 2600 ot/min 115 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Z.F. Aphon Typ ZG 55 (5+R) Z.F. Aphon Typ ZG 55 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31.1 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
35 km/h 21.7 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
250 km 155.3 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
11 osôb a 500 kg náklad
ťah prívesu - 8 ton
11 men and 500 kg payload
Towed load - 8 metric ton
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Zgw. 46/360/180 Typ C (45 článkov v jednom páse)

1) S natiahnutou plátenou strechou.
Tracks:
Zgw. 46/360/180 Typ C (45 links per side)

1) With canvas cover.
Zdroje:
Sources:
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-BN-m-8-DB-m-8-Baujahr-1934-t195630#563180 Verze : 0
KM m 8 Baujahr 1934 bola prvou masovo vyrábanou verziou delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 8 ton Sd.Kfz.7. Na produkcii tohoto ťahača sa podieľali i firmy Daimler Benz (DB m 8 Baujahr 1934) a Bussing-NAG (BN m 8 Baujahr 1934). Oproti predchodcovi KM 7/KM 7A bol použitý iný motor. Rozmiestnenie posádky bolo štandardné i celej nasledujúcej produkcie t.j. na prednej lavici sedel vodič, druhý vodič a veliteľ vozidla. Na lavici v druhej a tretej rade sedeli po štyri osoby.

Hneď po zahájení sériovej výroby sa počas výroby zavádzali ďalšie úpravy-vylepšenia konštrukcie:
Od Fgst.Nr.8008 a celá produkcia firmy Daimler Benz a Bussing-NAG dostala nové šnekové riadenie prednej nápravy.
Od Fgst.nr.8011 bola zrušená predná priečna podpora rámu.
Od Fgst.Nr.8023 boli zmenené brzdové ventily,
Od Fgst.Nr.8049 sa zmenilo ovládanie žalúzí na prednom kryte motora-chladiča. Z ručného ovládania sa prešlo na automatické ovládanie termostatom. Došlo k zavedeniu nového ľahšieho hnacieho kolesa pásovej časti podvozku, modifikovalo sa odpruženie a napínací mechanizmus napínacieho kolesa pásovej časti podvozku.
Počas výroby sa na pojazdových kolesách zmenili/zväčšili otvory perforácie.

Dodatočné modifikácie už vyrobených vozidiel:
Eliminovali sa sklápateľné stupačky pre uľahčenie nastupovanie posádky (2. a 3. rad sedačiek).
Dodatočne sa namontoval navijak a ochranné vlačeky pre ťažné lano.

Zaujímavosťou je, že jedno vozidlo bolo používané v Kummersdorfskom testovacom stredisku a ešte v 5/1942 sa na ňom testovali snežné pluhy.

Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
www.ebay.de

KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) -


KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) -


KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) -


KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) - V rámci povýrobných úprav boli vozidlá vybavené navijakmi.

V rámci povýrobných úprav boli vozidlá vybavené navijakmi.
KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) -


URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-BN-m-8-DB-m-8-Baujahr-1934-t195630#563473 Verze : 7
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více