Název: Name: | Iljušin DB-3F | Ilyushin DB-3F |
Originální název: Original Name: | Ильюшин ДБ-3Ф | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva DD.MM.1942-DD.MM.1942 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk DD.MM.1939-DD.MM.1941 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž DD.MM.1939-DD.MM.1942 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5256 DB-3F/Il-4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.05.1939 | |
Osádka: Crew: | 3-4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5641 kg | 12436 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8033 kg | 17710 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10153 kg | 22384 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,44 m | 70ft 4,09in |
Délka: Length: | 14,79 m | 48ft 6,27in |
Výška: Height: | 4,35 m | 14ft 3,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 66,70 m2 | 717.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Tumanskij M-88 o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k a výkonu 735 kW/1000 k v 6000 m, nebo Tumanskij M-88B o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k a výkonu 735 kW/1000 k v 6000 m, nebo Tumanskij M-87B o vzletovém výkonu 699 kW/950 k a výkonu 699 kW/950 k ve výšce 4700 m třílistá stavitelná vrtule VIŠ-23 | Tumansky M-88, take-off power 1085 hp and 986 hp at 19685 ft, or Tumansky M-88B, take-off power 937 hp and 986 hp at 19685 ft, or Tumansky M-87B, take-off power 937 hp and 937 hp at 15420 ft three-bladed variable-pitch propeller VISh-23 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2860 l | 629 Imp gal / 756 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 429 km/h v 6800 m | 266.6 mph in 22310 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 340 km/h v ? m | 211.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 5000 m | 10,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 3300 km | 2050.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4000 km | 2485.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v příddi 1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v hřbetní věži MV-3 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem 1000-2500 kg pum | 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose 1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the MV-3 dorsal turret 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the ventral hatch 2205-5512 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | ( | ( |
Poznámka: Note: | - stroje, které kvůli problémům s motory M-88 dostaly osvědčené M-87B byly oficiálně označeny DB-3M, v praxi se toto označení ale nepoužívalo; západní zdroje obvykle jako DB-3M označují verzi DB-3B - v březnu 1942 bylo označení oficiálně změněno na Il-4 | - |
Zdroje: Sources: | Stapfer, Hans-Heiri. Ilyushin Il-4 in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 0-89747-471-6. Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3. Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5. Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1. http://www.airvectors.net/avil4.html |