Název: Name: | 60. peruť RFC | |
Originální název: Original Name: | No. 60 Squadron RFC | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 30.04.1916 | |
Předchůdce: Predecessor: | - | |
Datum zániku: Disbanded: | 01.04.1918 | |
Nástupce: Successor: | 60. peruť RAF | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Dislokace: Deployed: | 30.04.1916-28.05.1916 Gosport, Fort Grange Aerodrome / 28.05.1916-31.05.1916 Saint-Omer, St Omer Aerodrome / 31.05.1916-16.06.1916 Boisdinghem, Boisdinghem Aerodrome / 16.06.1916-03.08.1916 La Vicogne, Vert Galand Aerodrome / 03.08.1916-23.08.1916 Gouy-Saint-André, Saint-André au Bois Aerodrome / 23.08.1916-01.09.1916 Izel-les-Hameau, Izel-le-Hameaux Aerodrome / 01.09.1916-18.01.1917 Savy-Berlette, Savy Aerodrome / 18.01.1917-07.09.1917 Izel-lès-Hameau, Filescamp Farm Aerodrome / 07.09.1917-08.03.1918 Sainte-Marie-Cappel, Ste Marie Cappel Aerodrome / 08.03.1918-23.03.1918 Bailleul, Bailleul Aerodrome / 23.03.1918-27.03.1918 Warlincourt-lès-Pas, La Bellevue Aerodrome / 27.03.1918-01.04.1918 Fienvillers, Fienvillers Aerodrome / | |
Velitel: Commander: | 15.05.1916-03.07.1916 Waldron, F. F. (Major) 03.07.1916-22.12.1916 Smith-Barry, Robert Raymond (Major) 22.12.1916-10.03.1917 Graves, Evelyn Paget (Major) 10.03.1917-22.07.1917 Scott, Alan John Lance (Major) 22.07.1917-29.12.1917 Kennedy-Cochran-Patrick, William John Charles (Major) 29.12.1917-01.04.1918 Moore, B. F. (Major) | |
Výzbroj: Armament: | DD.05.1916-DD.05.1916 Morane-Saulnier H DD.05.1916-DD.06.1916 Morane-Saulnier LA DD.05.1916-DD.08.1916 Morane-Saulnier BB DD.05.1916-DD.09.1916 Morane-Saulnier N DD.07.1916-DD.10.1916 Morane-Saulnier I DD.07.1916-DD.10.1916 Morane-Saulnier V DD.08.1916-DD.04.1917 Nieuport 16 DD.08.1916-DD.08.1917 Nieuport 17 DD.08.1917-DD.08.1917 Nieuport 23 DD.07.1917-DD.10.1917 Royal Aircraft Factory S.E.5 DD.08.1917-DD.04.1918 Royal Aircraft Factory S.E.5a | |
Poznámka: Note: | historie jednotky | |
Zdroje: Sources: | Halley, James J.: The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918-1988, Air Britain Ltd., 1988, ISBN 0 85130 164 9 Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6. https://en.wikipedia.org/wiki/No._60_Squadron_RAF https://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn056-60.htm https://www.raf.mod.uk/organisation/60Squadron.cfm www.theaerodrome.com |
URL : https://www.valka.cz/60-perut-RFC-1916-1918-t183118#535105Verze : 5
agnes
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Morane-Saulnier |
Typ letounu | Morane-Saulnier V |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 60. peruť RFC [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1916 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jediný dostupný snímek poměrně symbolizuje kariéru typu.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/535124
URL : https://www.valka.cz/60-perut-RFC-1916-1918-t183118#535125Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5 |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Bishop, William Avery |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A8936 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 60. peruť RFC [1916-1918] |
Základna | Izel-lès-Hameau, Letiště Filescamp Farm [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | 16.08.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
S.E. 5 sériového čísla A`8936 sloužil v srpnu 1917 u 60. perutě RFC na letišti Filescamp Farm. Jeho pilotem byl Capt. W. A. Bishop, nejúspěšnější britské eso se 72 uznanými sestřely. Letoun byl poháněn motorem Hispano-Suiza o 150k. Na obrázku je nakreslen s dlouhými trubicemi výfuků, avšak podle fotografií se zdá, že spíše byly krátkého typu. Bishop s ním docílil od 28. 7. do 16. 8. 1917 všech 11 vítězství nárokovaných na tomto typu u 60. perutě. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr khaki PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna. Modré doplňky označují příslušnost k letce C, jíž Bishop v té době velel (letka A používala červené doplňky a letka B žluté) Po odchodu Bishopa zpět do Kanady stroj A`8936 používal jeho nástupce ve funkci velitele letky C Capt. S.B. Horn a dosáhl na něm dva ze svých 13 úspěchů. Letoun byl později odeslán k repasi na standard S.E. 5a, v březnu 1918 havaroval při zkušebním letu a byl vyřazen.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/612108
URL : https://www.valka.cz/60-perut-RFC-1916-1918-t183118#612110Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.