Main Menu
User Menu

60. peruť RFC [1916-1918]

No. 60 Squadron RFC

     
Název:
Name:
60. peruť RFC
Originální název:
Original Name:
No. 60 Squadron RFC
Datum vzniku:
Raised/Formed:
30.04.1916
Předchůdce:
Predecessor:
-
Datum zániku:
Disbanded:
01.04.1918
Nástupce:
Successor:
60. peruť RAF
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Dislokace:
Deployed:
30.04.1916-28.05.1916 Gosport, Fort Grange Aerodrome /
28.05.1916-31.05.1916 Saint-Omer, St Omer Aerodrome /
31.05.1916-16.06.1916 Boisdinghem, Boisdinghem Aerodrome /
16.06.1916-03.08.1916 La Vicogne, Vert Galand Aerodrome /
03.08.1916-23.08.1916 Gouy-Saint-André, Saint-André au Bois Aerodrome /
23.08.1916-01.09.1916 Izel-les-Hameau, Izel-le-Hameaux Aerodrome /
01.09.1916-18.01.1917 Savy-Berlette, Savy Aerodrome /
18.01.1917-07.09.1917 Izel-lès-Hameau, Filescamp Farm Aerodrome /
07.09.1917-08.03.1918 Sainte-Marie-Cappel, Ste Marie Cappel Aerodrome /
08.03.1918-23.03.1918 Bailleul, Bailleul Aerodrome /
23.03.1918-27.03.1918 Warlincourt-lès-Pas, La Bellevue Aerodrome /
27.03.1918-01.04.1918 Fienvillers, Fienvillers Aerodrome /

Velitel:
Commander:
15.05.1916-03.07.1916 Waldron, F. F. (Major)
03.07.1916-22.12.1916 Smith-Barry, Robert Raymond (Major)
22.12.1916-10.03.1917 Graves, Evelyn Paget (Major)
10.03.1917-22.07.1917 Scott, Alan John Lance (Major)
22.07.1917-29.12.1917 Kennedy-Cochran-Patrick, William John Charles (Major)
29.12.1917-01.04.1918 Moore, B. F. (Major)
Výzbroj:
Armament:
DD.05.1916-DD.05.1916 Morane-Saulnier H
DD.05.1916-DD.06.1916 Morane-Saulnier LA
DD.05.1916-DD.08.1916 Morane-Saulnier BB
DD.05.1916-DD.09.1916 Morane-Saulnier N
DD.07.1916-DD.10.1916 Morane-Saulnier I
DD.07.1916-DD.10.1916 Morane-Saulnier V
DD.08.1916-DD.04.1917 Nieuport 16
DD.08.1916-DD.08.1917 Nieuport 17
DD.08.1917-DD.08.1917 Nieuport 23
DD.07.1917-DD.10.1917 Royal Aircraft Factory S.E.5
DD.08.1917-DD.04.1918 Royal Aircraft Factory S.E.5a
Poznámka:
Note:
historie jednotky
Zdroje:
Sources:
Halley, James J.: The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918-1988, Air Britain Ltd., 1988, ISBN 0 85130 164 9
Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6.
https://en.wikipedia.org/wiki/No._60_Squadron_RAF
https://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn056-60.htm
https://www.raf.mod.uk/organisation/60Squadron.cfm
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/60-perut-RFC-1916-1918-t183118#535105Verze : 5
MOD


Jediný dostupný snímek poměrně symbolizuje kariéru typu.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/535124
URL : https://www.valka.cz/60-perut-RFC-1916-1918-t183118#535125Verze : 0
MOD


S.E. 5 sériového čísla A`8936 sloužil v srpnu 1917 u 60. perutě RFC na letišti Filescamp Farm. Jeho pilotem byl Capt. W. A. Bishop, nejúspěšnější britské eso se 72 uznanými sestřely. Letoun byl poháněn motorem Hispano-Suiza o 150k. Na obrázku je nakreslen s dlouhými trubicemi výfuků, avšak podle fotografií se zdá, že spíše byly krátkého typu. Bishop s ním docílil od 28. 7. do 16. 8. 1917 všech 11 vítězství nárokovaných na tomto typu u 60. perutě. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr khaki PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna. Modré doplňky označují příslušnost k letce C, jíž Bishop v té době velel (letka A používala červené doplňky a letka B žluté) Po odchodu Bishopa zpět do Kanady stroj A`8936 používal jeho nástupce ve funkci velitele letky C Capt. S.B. Horn a dosáhl na něm dva ze svých 13 úspěchů. Letoun byl později odeslán k repasi na standard S.E. 5a, v březnu 1918 havaroval při zkušebním letu a byl vyřazen.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/612108
URL : https://www.valka.cz/60-perut-RFC-1916-1918-t183118#612110Verze : 0
MOD