Název: Name: | Nieuport N.17 C.1 | |
Originální název: Original Name: | Nieuport N.17 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux / DD.MM.191R-DD.MM.191R Société pour la construction et l'Entretien d'Avions, Paris / DD.MM.191R-DD.MM.191R Ateliers d'Aviation R Savary et H de la Fresnaye, Levallois-Perret / DD.MM.191R-DD.MM.191R Societé anonyme française de Constructions Aéronautiques, Levallois-Perret / DD.MM.191R-DD.MM.191R SA Nieuport-Macchi, Varese / DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost Dux, Moskva / DD.MM.191R-DD.MM.191R První ruská společnost vzduchoplavby S. S. Ščetinin a spol., Petrohrad / DD.MM.1917-DD.MM.1918 Závod aeroplánů a hydroplánů Artur Anatra, Simferopol / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1000+ : 150 Nieuport-Macchi | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 375 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 560 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,16 m | |
Délka: Length: | 5,80 m | |
Výška: Height: | 2.40 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14.75 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 37.84 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9Ja o výkonu 81 kW/110 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 167 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,83 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5300 m | |
Dolet: Range: | 250 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers nebo 1x 7,7mm kulomet Lewis na držáku Foster nad horním křídlem 8x raketa Le Prieur | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Andrews, C. F. The Nieuport 17, Profile No.49. Profile Publications, Leatherhead 1965. Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X. Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5. Cooksley, Peter. Nieuport Fighters in Action, In Action No.167. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1997. ISBN 0-89747-377-9. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. |
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#401254Verze : 0
Aubi
MOD
Nieuporty 17 C1 se objevily v roce 1916 jako další modernizace slavných Nieuportů 11. Byly to oblíbené letouny, zejména pro svoji obratnost a stoupavost. Byly však pomalejší než německé Albatrosy a byly dost křehké, obzvlášť při letu střemhlav. Stroj měl také jen jeden kulomet a to ještě nad horní nosnou plochou, takže jeho palebná síla byla také menší než u německých protějšků. Proto se objevila řada úprav výzbroje, např. se objevil synchronizovaný Vickers místo Lewise a někdy byla nad horní nosnou plochou instalována dvojice kulometů Lewis místo jednoho. Letoun také mohl nosit 8 obávaných protibalónových raket Le Prieur.
Tento typ používalo velké množství francouzských i britských leteckých jednotek a začínala na něm řada velkých spojeneckých es (Baracca, Ball, Bishop, Mannock, Guynemer a mnozí další).
Tento typ používalo velké množství francouzských i britských leteckých jednotek a začínala na něm řada velkých spojeneckých es (Baracca, Ball, Bishop, Mannock, Guynemer a mnozí další).
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#16250Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Nieuport 17, jenž v létě 1917 sloužil u 19. leteckého oddílu, o čemž svědčí znak lebky na černé směrovce. Letoun je někdy připisován veliteli oddílu, nejúspěšnějšímu ruskému esu, A. A. Kazakovovi (někdy bývá příjmení psáno jako Kozakov). Není samozřejmě vyloučeno, že na tomto stroji létal. Stroj nese nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, na místech kde obvykle byly francouzské kokardy je nahradily výsostné znaky carského Ruska.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.17 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kazakov, Alexandr Alexandrovič |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nieuport 17, jenž v létě 1917 sloužil u 19. leteckého oddílu, o čemž svědčí znak lebky na černé směrovce. Letoun je někdy připisován veliteli oddílu, nejúspěšnějšímu ruskému esu, A. A. Kazakovovi (někdy bývá příjmení psáno jako Kozakov). Není samozřejmě vyloučeno, že na tomto stroji létal. Stroj nese nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, na místech kde obvykle byly francouzské kokardy je nahradily výsostné znaky carského Ruska.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#568992Verze : 0
Rad
MOD
.
Na tomto Nieuportu létal u 70. perutě F. Baracca. Stroj pochází z francouzských dodávek, proto má francouzské sériové číslo. Celý letoun je natřen hliníkovou barvou, na obou bocích a horní nosné ploše nese Baraccovo osobní označení - vzpínajícího se vraníka. Na spodních plochách italské barvy - napravo zelená, nalevo červená, bílá je vynechána.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.17 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Baracca, Francesco |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N 2614 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 23. Gruppo CT (70., 74. a 75. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR jaro 1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na tomto Nieuportu létal u 70. perutě F. Baracca. Stroj pochází z francouzských dodávek, proto má francouzské sériové číslo. Celý letoun je natřen hliníkovou barvou, na obou bocích a horní nosné ploše nese Baraccovo osobní označení - vzpínajícího se vraníka. Na spodních plochách italské barvy - napravo zelená, nalevo červená, bílá je vynechána.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.17 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Baracca, Francesco |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N 2614 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 23. Gruppo CT (70., 74. a 75. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR jaro 1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#398857Verze : 0
Rad
MOD
.
Nieuport 17, letka N 3, letiště Cachy. Osobní stroj legendárního G. Guynemera. Sériové číslo bývá udáváno 1530 nebo 1550 (je velmi těžké ho odečíst z fotografií). Stroj bývá někdy označován jako pátý "Vieux Charles", avšak letoun tuto přezdívku nikdy nenesl. Důvodem mohla být krátká doba používání, Guynemer údajně na stroji létal pouze 7.-21.8.1916. 21.8.1916 byl letoun poškozen po nouzovém přistání přímo v liniích. V noci byl "rozebrán" sekerami a dopraven zpět k letce, kde jeho stopa mizí. Letoun nesl nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, kromě horní plochy křídel. Zde nesl nátěr tmavou zelenou, doplněný pásem tmavě hnědé. Na horních křídlech shora nebyly kokardy. Na spodním křídle zůstal po celém obvodu shora kolem kamufláže úzký hliníkový pás. Střední část horního křídla byla potažena průhledným potahem. Na pravé části horního křídla byla bílá číslice 2. Čáp a číslice 2 na trupu mohly být také černé. Letoun měl na křídlech a výškovce četné záplaty po průstřelech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.17 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Guynemer, Georges |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1530 |
Taktické označení / imatrikulace | 2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka N 3 [1916-1917] |
Základna | Cáchy |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.08.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nieuport 17, letka N 3, letiště Cachy. Osobní stroj legendárního G. Guynemera. Sériové číslo bývá udáváno 1530 nebo 1550 (je velmi těžké ho odečíst z fotografií). Stroj bývá někdy označován jako pátý "Vieux Charles", avšak letoun tuto přezdívku nikdy nenesl. Důvodem mohla být krátká doba používání, Guynemer údajně na stroji létal pouze 7.-21.8.1916. 21.8.1916 byl letoun poškozen po nouzovém přistání přímo v liniích. V noci byl "rozebrán" sekerami a dopraven zpět k letce, kde jeho stopa mizí. Letoun nesl nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, kromě horní plochy křídel. Zde nesl nátěr tmavou zelenou, doplněný pásem tmavě hnědé. Na horních křídlech shora nebyly kokardy. Na spodním křídle zůstal po celém obvodu shora kolem kamufláže úzký hliníkový pás. Střední část horního křídla byla potažena průhledným potahem. Na pravé části horního křídla byla bílá číslice 2. Čáp a číslice 2 na trupu mohly být také černé. Letoun měl na křídlech a výškovce četné záplaty po průstřelech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#545606Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.17 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N2253 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.04.1917 |
Autor | Peter Takáč alias Arthur66 |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#423603Verze : 0
Admin
MOD
Pro schlange: O repliku se jedná s parvděpodobností hraničící s jistotou. Zaprvé mi není známo, že by některé muzeum takto lehkovážně předvádělo originály z první světové války na letištích pod širým nebem. Zadruhé se mi zdá, že kryt motoru má mírně odlišný tvar a zatřetí, pneumatiky jsou evidentně moderní.
Pro Kapa: Rakety o nichž se hovoří, byly neřízené střely vyvinuté francouzským konstruktérem Le Prieurem k boji proti balónům. Byly zasunuty do trubic na vnějších vzpěrách křídel a odpalovaly se elektricky. Měly účinný dostřel asi 120 m a nosily je převážně Nieuporty. Jeden letoun jich nesl osm až deset.
Víc v tomto okamžiku nejsem schopen zjistit, nemám doma veškerou potřebnou literaturu.
Pro Kapa: Rakety o nichž se hovoří, byly neřízené střely vyvinuté francouzským konstruktérem Le Prieurem k boji proti balónům. Byly zasunuty do trubic na vnějších vzpěrách křídel a odpalovaly se elektricky. Měly účinný dostřel asi 120 m a nosily je převážně Nieuporty. Jeden letoun jich nesl osm až deset.
Víc v tomto okamžiku nejsem schopen zjistit, nemám doma veškerou potřebnou literaturu.
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#24030Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.