Main Menu
User Menu

Morane-Saulnier H

     
Název:
Name:
Morane-Saulnier H
Originální název:
Original Name:
Morane-Saulnier H
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.191R Aéroplanes Morane-Saulnier, Villacoublay /
DD.MM.1914-DD.MM.1914 Grahame-White Aviation Co. Ltd., Hendon /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
26? Morane-Saulnier
12? Grahame-White
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
188 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
444 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,12 m
Délka:
Length:
5,84 m
Výška:
Height:
2,26 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9C o výkonu 60 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
km/h v m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
177 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
Typ H byl licenčně stavěn i německou firmou Pfalz Flugzeugwerke
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Morane-Saulnier_H
www.flugzeuginfo.net
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-H-t84872#389167Verze : 0
Morane-Saulnier H byl sportovní letoun vytvořený ve Francii v létech před první světovou válkou, jednomístná odvozenina z úspěšného Morane-Saulnier G s mírně redukovaným rozpětím křídel oproti svému vzoru. Stal se úspěšným sportovním strojem své doby.
Během druhého mezinárodního leteckého meetingu, konaného ve Vídeňském Novém Městě v červnu 1913, s ním Roland Garros vyhrál soutěž v přesnosti přistání.
Francouzská armáda objednala dodávku 26 letadel a menší počet také získal British Royal Flying Corps, tyto pozdější stroje pocházely z produkce firmy Grahame-White, jenž vyráběl tento typ v licenci. Francouzské stroje zažily skromnou službu v prvních dnech první světové války, s piloty snažících se o vzdušný boj s využitím revolverů a karabin.
Typ byl na základě licence produkovaný také v Německu u firmy Pfalz Flugzeugwerke, kde byl stavěn pod označeními E.I, E.II, E.IV, E.V, a E.VI. Změna označení souvisela s montáží stále silnějších motorů. Tyto stroje byly již ozbrojeny jedným synchronizovaným kulometem LMG 08/15.
Jeden exemplář Typu H se uchoval v Musee de l'Air et de l'Espace v Le Bourget.
Replika je provozována leteckým cirkusem Jeana Salise v LaFerté-Alais

Počty Typu H, vyrobené o firmy Pfalz:
E.I s rotačním motorem Oberursel U.0 - 60 ks
E.II s rotačním motorem Oberursel U.I - ?
E.IV s rotačním motorem Oberursel U.III - cca 24 ks.
E.V s vodou chlazeným řadovým motorem Mercedes D.I
E.VI s rotačním motorem Oberursel U.I, prodlouženým trupem, zvětšenou ocasní částí a dodatečnými výztuhami - 20 ks.

Poznámka - prameny uvedeny v tabulce
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-H-t84872#389169Verze : 0
flyingmachines.ru

Morane-Saulnier H -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-H-t84872#503420Verze : 0
MOD
Morane-Saulnier H v muzeu Le Bourget, vlastní foto
Morane-Saulnier H -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-H-t84872#312900Verze : 0