Název: Name: | KM m 9 (typ 1936) | |
Originální název: Original Name: | KM m 9 (Baujahr 1936) | |
Výrobce: Producer: | Krauss-Maffei, Mníchov / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 267 (Fgst.Nr. 9001-9267) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 11 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 8940 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7175 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2350 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2613 1) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 410 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach NL 57 TU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5616 cm3) | |
Výkon: Power: | 96.9 kW při 2600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Zahnradfabrik Typ G55 (4+R) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 50 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 250 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 24 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 11 osôb a 500 kg náklad ťah prívesu - 8 ton ťah navijáku - 3 tony | |
Uživatelské státy: User States: | / | |
Poznámka: Note: | Pásy: Zgw. 46/360/180 Typ D (45 článkov v jednom páse) 1) S natiahnutou plátenou strechou. | |
Zdroje: Sources: | Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN |
URL : https://www.valka.cz/KM-m-9-Baujahr-1936-t173659#515467Verze : 0
brano
MOD
Oproti predchodcovi KM m 8 Baujahr 1935 bola nová konštrukcia KM m 9 výrazne prepracovaná, no funkčnosť vozidla nebola výrazne zmenená. KM m 9 modelový ročník 1936 dostal nový motor Maybach HL 57 TU, ktorý dokázal spaľovať nízkooktánový benzín OZ 74. Zmenila sa karoséria motora, blatníky i nadstavba. Vozidlo dostalo zotrvačníkový štartér, otvor pre štartovaciu kľuku bol za pravým predným blatníkom. Väčšina vozidiel, no nie všetky dostali nový navijak, ktorý bol uložený horizontálne. Navijak mal lano dlhé 75 metrov, priemer lana bol 12 mm. Montáž navijakov prebiehala dodatočne, nie pri samotnej výrobe ťahačov. Vozidlá dostali nové pojazdové kolesá pásovej časti podvozku. Pôvodné kolesá mali po osem odľahčovacích otvorov, nové kolesá mali týchto otvorov len sedem a medzi otvormi boli vytvorené prelisy, ktoré pravdepodobne zosiľňovali konštrukciu kolies. Ešte v roku 1936 bol KM m 9 vo výrobe nahradený novšou verziou KM m 10 (HL m 10).
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
URL : https://www.valka.cz/KM-m-9-Baujahr-1936-t173659#563742Verze : 2
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.