Název: Name: | 66. peruť RFC | |
Originální název: Original Name: | No. 66 Squadron RFC | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 24.06.1916 | |
Předchůdce: Predecessor: | ||
Datum zániku: Disbanded: | 01.04.1918 | |
Nástupce: Successor: | 66. peruť RAF | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | DD.03.1917-DD.03.1917 velitelství RFC, Francie DD.03.1917-DD.06.1917 9. křídlo DD.06.1917-DD.07.1917 Skupina domácí obrany DD.07.1917-DD.MM.1917 9. křídlo DD.MM.1917-DD.12.1917 51. křídlo DD.12.1917-DD.04.1918 14. křídlo | |
Dislokace: Deployed: | 24.06.1916-02.07.1916 Filton, Filton Aerodrome / 02.07.1916-27.07.1916 Netheravon, Netheravon Aerodrome / 27.07.1916-03.03.1917 Filton, Filton Aerodrome / 03.03.1917-18.03.1917 Saint-Omer, St Omer Aerodrome / 18.03.1917-31.05.1917 La Vicogne, Vert Galand Aerodrome / 31.05.1917-20.06.1917 Estrée-Blanche, Liettres Aerodrome / 20.06.1917-06.07.1917 Calais, Calais-Les-Baraques Aerodrome / 06.07.1917-11.11.1917 Estrée-Blanche, Estrée Blanche Aerodrome / 11.11.1917-22.11.1917 Candas, Depot? / 22.11.1917-29.11.1917 Milán, Milan (Taliedo?) Aerodrome / 29.11.1917-04.12.1917 Caselle, Verona Aerodrome / 04.12.1917-18.02.1918 Gazzo, Grossa Aerodrome / 18.02.1918-10.03.1918 Treviso, Treviso Aerodrome / 10.03.1918-01.04.1918 San Pietro-in-Gu, San Pietro Aerodrome / | |
Velitel: Commander: | 02.07.1916-24.10.1916 Walker, Henry Stewart (Captain) 24.10.1916-19.01.1917 Small, Reginald George Douglas (Major) 19.01.1917-23.06.1917 Boyd, Owen Tudor (Major) 23.06.1917-16.10.1917 Henderson, George L. P. (Major) 16.10.1917-23.01.1918 Gregory, William Robert (Major) 23.01.1918-06.02.1918 Warnock, John Maxwell (Captain) 06.02.1918-01.04.1918 Whittaker, John T. P. (Major) | |
Výzbroj: Armament: | DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2b DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2c DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2d DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.12 DD.07.1916-DD.02.1917 Avro 504 DD.02.1917-DD.10.1917 Sopwith Pup DD.10.1917-DD.04.1918 Sopwith Camel | |
Poznámka: Note: | historie jednotky | |
Zdroje: Sources: | Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9. Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6. https://en.wikipedia.org/wiki/No._66_Squadron_RAF http://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn066-70.htm https://www.raf.mod.uk/history/66squadron.cfm http://www.66squadron.co.uk/ www.theaerodrome.com |
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#500607Verze : 5
agnes
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Jerrard, Alan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B5648 |
Taktické označení / imatrikulace | bílé E |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 66. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 30.03.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na Camelu B5648 létalo na italské frontě u 66. perutě RFC eso Alan Jerrard. Získal na něm 6 ze svých celkově 7 vítězství. Dne 30. 3. 1918 byl na něm sestřelen rakousko-uherským esem Benno Fialou (28 sestřelů) po heroickém boji, kdy nad rakouským letištěm čelil mnohonásobné přesile nepřátelských stíhačů. Jerrard nakonec s nefunkčním motorem nouzově přistál (či spíše havaroval) poblíž rak. letiště, přičemž Camel skončil na "na čumáku" a zadní část trupu se zcela odlomila. V letounu bylo posléze napočítáno celkem 163 zásahů, z toho 27 v palivové instalaci a 16 v motoru. Jerrard upadl do zajetí, později z něj však uprchl. Za tento boj byl vyznamenán Viktoriiným křížem. Camel B5648 nesl standardní zbarvení barvou PC 10 (tmavá hnědozelená) na horních a bočních plochách (i spodní ploše trupu), spodní plochy křídel a VOP zůstaly v barvě lakovaného plátna. Barvou PC 10 byly natřeny také vzpěry. Krycí plechy motoru zůstaly v barvě kovu. Vodorovný a svislý bílý pruh je označení jednotky. Bílé E je identifikačním označením letounu.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398227
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#398229Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Jerrard, Alan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B5648 |
Taktické označení / imatrikulace | bílé E |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 66. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 30.03.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na tomto obrázku je vrtule v barvě materiálu, je však možné, že byla natřena barvou PC 10.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398227
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#398231Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Jerrard, Alan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B5648 |
Taktické označení / imatrikulace | bílé E |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 66. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 30.03.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jedinou zvláštností Jerrardova Camelu bylo zastříkání či zatupování bílého mezikruží výsostného označení na horních plochách patrně barvou PC 10.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398227
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#398233Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith Pup |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A6175 |
Taktické označení / imatrikulace | modrá 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 66. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.04.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Sopwith Pup A 6175 vyrobila firma Whitehead Aircraft Ltd. Richmond. S letounem létal u 66. perutě 2Lt. R.S. Capon. Během "Krvavého dubna" jej sestřelilo německé budoucí eso H. Lorenz (5 sestřelů). Capon byl zraněn na ruce a s nefunkčním motorem přistál za německými liniemi. Byl zajat a později navštíven svým přemožitelem. Stroj měl horní a boční plochy natřené barvou PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna, plechový kryt motoru natřen světlou šedou Battleship Grey, překližkový panel na hřbetě trupu u kabiny zůstal v barvě materiálu.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/412670
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#412671Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith Pup |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A6175 |
Taktické označení / imatrikulace | modrá 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 66. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.04.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Pohled na křídlo ukazuje tvar a umístění výsostného označení Pupů patřících k RFC.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/412670
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#412672Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.