Main Menu
User Menu

66. peruť RFC [1916-1918]

No. 66 Squadron RFC

     
Název:
Name:
66. peruť RFC
Originální název:
Original Name:
No. 66 Squadron RFC
Datum vzniku:
Raised/Formed:
24.06.1916
Předchůdce:
Predecessor:
Datum zániku:
Disbanded:
01.04.1918
Nástupce:
Successor:
66. peruť RAF
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
DD.03.1917-DD.03.1917 velitelství RFC, Francie
DD.03.1917-DD.06.1917 9. křídlo
DD.06.1917-DD.07.1917 Skupina domácí obrany
DD.07.1917-DD.MM.1917 9. křídlo
DD.MM.1917-DD.12.1917 51. křídlo
DD.12.1917-DD.04.1918 14. křídlo
Dislokace:
Deployed:
24.06.1916-02.07.1916 Filton, Filton Aerodrome  /
02.07.1916-27.07.1916 Netheravon, Netheravon Aerodrome /
27.07.1916-03.03.1917 Filton, Filton Aerodrome /
03.03.1917-18.03.1917 Saint-Omer, St Omer Aerodrome /
18.03.1917-31.05.1917 La Vicogne, Vert Galand Aerodrome /
31.05.1917-20.06.1917 Estrée-Blanche, Liettres Aerodrome /
20.06.1917-06.07.1917 Calais, Calais-Les-Baraques Aerodrome /
06.07.1917-11.11.1917 Estrée-Blanche, Estrée Blanche Aerodrome /
11.11.1917-22.11.1917 Candas, Depot? /
22.11.1917-29.11.1917 Milán, Milan (Taliedo?) Aerodrome /
29.11.1917-04.12.1917 Caselle, Verona Aerodrome /
04.12.1917-18.02.1918 Gazzo, Grossa Aerodrome /
18.02.1918-10.03.1918 Treviso, Treviso Aerodrome /
10.03.1918-01.04.1918 San Pietro-in-Gu, San Pietro Aerodrome /  

Velitel:
Commander:
02.07.1916-24.10.1916 Walker, Henry Stewart (Captain)
24.10.1916-19.01.1917 Small, Reginald George Douglas (Major)
19.01.1917-23.06.1917 Boyd, Owen Tudor (Major)
23.06.1917-16.10.1917 Henderson, George L. P. (Major)
16.10.1917-23.01.1918 Gregory, William Robert (Major)
23.01.1918-06.02.1918 Warnock, John Maxwell (Captain)
06.02.1918-01.04.1918 Whittaker, John T. P. (Major)
Výzbroj:
Armament:
DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2b 
DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2c 
DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2d 
DD.07.1916-DD.02.1917 Royal Aircraft Factory B.E.12 
DD.07.1916-DD.02.1917 Avro 504
DD.02.1917-DD.10.1917 Sopwith Pup 
DD.10.1917-DD.04.1918 Sopwith Camel 
Poznámka:
Note:
historie jednotky
Zdroje:
Sources:
Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9.
Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6.
https://en.wikipedia.org/wiki/No._66_Squadron_RAF
https://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn066-70.htm
https://www.raf.mod.uk/history/66squadron.cfm
https://www.66squadron.co.uk/
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#500607Verze : 5
MOD


Na Camelu B5648 létalo na italské frontě u 66. perutě RFC eso Alan Jerrard. Získal na něm 6 ze svých celkově 7 vítězství. Dne 30. 3. 1918 byl na něm sestřelen rakousko-uherským esem Benno Fialou (28 sestřelů) po heroickém boji, kdy nad rakouským letištěm čelil mnohonásobné přesile nepřátelských stíhačů. Jerrard nakonec s nefunkčním motorem nouzově přistál (či spíše havaroval) poblíž rak. letiště, přičemž Camel skončil na "na čumáku" a zadní část trupu se zcela odlomila. V letounu bylo posléze napočítáno celkem 163 zásahů, z toho 27 v palivové instalaci a 16 v motoru. Jerrard upadl do zajetí, později z něj však uprchl. Za tento boj byl vyznamenán Viktoriiným křížem. Camel B5648 nesl standardní zbarvení barvou PC 10 (tmavá hnědozelená) na horních a bočních plochách (i spodní ploše trupu), spodní plochy křídel a VOP zůstaly v barvě lakovaného plátna. Barvou PC 10 byly natřeny také vzpěry. Krycí plechy motoru zůstaly v barvě kovu. Vodorovný a svislý bílý pruh je označení jednotky. Bílé E je identifikačním označením letounu.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398227
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#398229Verze : 0
MOD


Na tomto obrázku je vrtule v barvě materiálu, je však možné, že byla natřena barvou PC 10.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398227
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#398231Verze : 0
MOD


Jedinou zvláštností Jerrardova Camelu bylo zastříkání či zatupování bílého mezikruží výsostného označení na horních plochách patrně barvou PC 10.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398227
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#398233Verze : 0
MOD


Sopwith Pup A 6175 vyrobila firma Whitehead Aircraft Ltd. Richmond. S letounem létal u 66. perutě 2Lt. R.S. Capon. Během "Krvavého dubna" jej sestřelilo německé budoucí eso H. Lorenz (5 sestřelů). Capon byl zraněn na ruce a s nefunkčním motorem přistál za německými liniemi. Byl zajat a později navštíven svým přemožitelem. Stroj měl horní a boční plochy natřené barvou PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna, plechový kryt motoru natřen světlou šedou Battleship Grey, překližkový panel na hřbetě trupu u kabiny zůstal v barvě materiálu.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/412670
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#412671Verze : 0
MOD


Pohled na křídlo ukazuje tvar a umístění výsostného označení Pupů patřících k RFC.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/412670
URL : https://www.valka.cz/66-perut-RFC-1916-1918-t166196#412672Verze : 0
MOD