Název: Name: | Royal Aircraft Factory B.E.2c | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory B.E.2c | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.191R Sir W. G. Armstrong Whitworth & Co. Ltd., Gosforth / DD.MM.1914-DD.02.1918 Blackburn Aeroplane & Motor Co. Ltd., Leeds / DD.MM.1914-DD.MM.191R William Beardmore & Co. Ltd., Dalmuir, DD.MM.1914-DD.MM.191R British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton / DD.MM.1914-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry / DD.MM.191R-DD.MM.191R Eastbourne Aviation Co. Ltd., Eastbourne / DD.MM.191R-DD.MM.191R Grahame-White Aviation Co. Ltd., Hendon / DD.MM.1914-DD.MM.191R Hewlett & Blondeau Ltd., Luton / DD.MM.1914-DD.MM.191R Ruston, Proctor & Co. Ltd., Lincoln / DD.MM.1914-DD.MM.191R Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge / DD.MM.191R-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow / DD.MM.191R-DD.MM.191R Wolseley Motor Co. Ltd., Birmingham / DD.MM.191R-DD.MM.191R Napier and Miller Ltd., Old Kilpatrick / DD.MM.191R-DD.MM.191R William Denny & Brothers Ltd., Dumbarton / DD.MM.191R-DD.MM.191R Martin & Handasyde Ltd., Brooklands a Woking / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1200 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1914 první zaznamenaný / first recorded | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 621 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 972 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.23 m | |
Délka: Length: | 8.31 m | |
Výška: Height: | 3.45 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36.6 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault V-8 o výkonu 52 kW nebo R.A.F.1a o výkonu 67 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 115.9 km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 61) min do 914 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3048 m | |
Dolet: Range: | 434.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Zpočátku puška nebo karabina Později 1-4x 7,7mm kulomet Lewis v různých pozicích Stroje Home Defence: rakety Le Prieur, zápalné pumy, výbušné šipky Ranken Bombardér: 1x 104kg bomba, nebo 2x 51kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 20 min do 1981 m Vytrvalost: 3,25 h | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. Bruce, J. M. The B.E.2, 2a & 2b, Profile No.133. Profile Publications, Leatherhead 1966. Bruce, J. M. RAF BE2C, Windsock Datafile No.42. Albatros Productions, Berkhamtsted 1993. ISBN 0-948414-52-9. Cooksley, Peter. BE2 in Action, Squadron/Signal Publications, No. 123, Carolton 1992. ISBN 0-89747-275-6. www.historyofwar.org www.britishaircraft.co.uk https://www.airwar.ru/enc/other1/be2c.html www.flightglobal.com |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#379783Verze : 0
Aubi
MOD
Royal Aircraft Factory B.E.2c
Od jara 1914 začaly práce na přestavbě letounu RAF B.E.2a, který už naprosto nevyhovoval požadavkům vojenského letectva. Tak vznikl B.E.2c. Ten se lišil posunutým spodním křídlem kvůli lepší viditelnosti, jinak tvarovanou směrovkou a kýlovou plochou před ní, a později i podvozkem bez pomocných lyží. Křídla dostala křidélka.
Toto letadlo mělo vysokou letovou stabilitu a mohlo létat skoro i bez pilota - to ale byl později důvod k jeho velké neoblíbenosti u bojových útvarů, kde jeho mizerné manévrovací schopnosti nedokázaly nijak ochránit před útočícími stíhači. Krátce po zahájení války začala i jeho sériová výroba a současně s tím i výroba menšího množství B.E.2d, kteý se olišoval pouze malou gravitační nádrží pod horním křídlem. Typ byl používán k dělostřeleckému pozorování a bombardování.
V letech 1914-15 se na výrobě podílelo 22 továren a bylo postaveno přes 1200 B.E.2c. Kromě Britů měli tyto stroje ve výzbroji Belgičané, Norové a Rusové. Belgičané svých třicet strojů dost radikálně přestavěli, když prohodili místa pilota a pozorovatele (dosud seděl pozorovatel vepředu), což jednak poskytlo objěma lepší výhled, jednak mohl nyní pozorovatel obsluhovat kulomet. Další změnu představovalo nahrazení původních slaboučkých motorů RAF 1a novými Hispano-Suiza.
Vývoj pokračoval, proto byly později stroje B.E.2 stahovány do pomocných a cvičných rolí a nahrazovány například R.E.8 a F.K.8. Staré B.E.2c byly předávány Home defence a sloužily například k protiponorkové službě a stíhání vzducholodí.
Zdroj:
en.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/other1/be2c.html
Zdroj: membres.lycos.fr
Od jara 1914 začaly práce na přestavbě letounu RAF B.E.2a, který už naprosto nevyhovoval požadavkům vojenského letectva. Tak vznikl B.E.2c. Ten se lišil posunutým spodním křídlem kvůli lepší viditelnosti, jinak tvarovanou směrovkou a kýlovou plochou před ní, a později i podvozkem bez pomocných lyží. Křídla dostala křidélka.
Toto letadlo mělo vysokou letovou stabilitu a mohlo létat skoro i bez pilota - to ale byl později důvod k jeho velké neoblíbenosti u bojových útvarů, kde jeho mizerné manévrovací schopnosti nedokázaly nijak ochránit před útočícími stíhači. Krátce po zahájení války začala i jeho sériová výroba a současně s tím i výroba menšího množství B.E.2d, kteý se olišoval pouze malou gravitační nádrží pod horním křídlem. Typ byl používán k dělostřeleckému pozorování a bombardování.
V letech 1914-15 se na výrobě podílelo 22 továren a bylo postaveno přes 1200 B.E.2c. Kromě Britů měli tyto stroje ve výzbroji Belgičané, Norové a Rusové. Belgičané svých třicet strojů dost radikálně přestavěli, když prohodili místa pilota a pozorovatele (dosud seděl pozorovatel vepředu), což jednak poskytlo objěma lepší výhled, jednak mohl nyní pozorovatel obsluhovat kulomet. Další změnu představovalo nahrazení původních slaboučkých motorů RAF 1a novými Hispano-Suiza.
Vývoj pokračoval, proto byly později stroje B.E.2 stahovány do pomocných a cvičných rolí a nahrazovány například R.E.8 a F.K.8. Staré B.E.2c byly předávány Home defence a sloužily například k protiponorkové službě a stíhání vzducholodí.
Zdroj:
en.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/other1/be2c.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: membres.lycos.fr
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#238796Verze : 0
Aubi
MOD
.
B. E. 2c, jenž byl používán u No. 50 Home Defence Squadron jako noční stíhač proti německým vzducholodím. Stroj je na všech plochách natřen barvou PC 10 (zelenohnědá). Místo běžných kokard má na křídlech pouze bílé prstence. Na obou bocích trupu a obou koncích spodní plochy horního křídla emblém smrtihlava.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory B.E.2c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 50. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
B. E. 2c, jenž byl používán u No. 50 Home Defence Squadron jako noční stíhač proti německým vzducholodím. Stroj je na všech plochách natřen barvou PC 10 (zelenohnědá). Místo běžných kokard má na křídlech pouze bílé prstence. Na obou bocích trupu a obou koncích spodní plochy horního křídla emblém smrtihlava.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#402323Verze : 0
Rad
MOD
.
B.E.2c sériového čísla 2693, letiště Sutton´s Farm, B Flight 39. perutě Home Defence, září 1916. Na tomto stroji sestřelil v noci z 2. na 3. září 1916 Lt. William Leefe Robinson německou armádní vzducholoď SL 11, za kterýžto čin byl vyznamenán Viktoriiným křížem. Letoun je vyzbrojen šikmo vzhůru střílejícím kulometem, jehož stojan byl vyroben v provizorních podmínkách a nebyl nikdy detailně vyfotografován, proto je zakreslen pouze schematicky. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vrtule byly zbarveny khaki barvou PC 10. Letoun patrně nenesl kokardy na spodní ploše křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory B.E.2c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Robinson, William Leefe |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 2693 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 39. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 02.09.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
B.E.2c sériového čísla 2693, letiště Sutton´s Farm, B Flight 39. perutě Home Defence, září 1916. Na tomto stroji sestřelil v noci z 2. na 3. září 1916 Lt. William Leefe Robinson německou armádní vzducholoď SL 11, za kterýžto čin byl vyznamenán Viktoriiným křížem. Letoun je vyzbrojen šikmo vzhůru střílejícím kulometem, jehož stojan byl vyroben v provizorních podmínkách a nebyl nikdy detailně vyfotografován, proto je zakreslen pouze schematicky. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vrtule byly zbarveny khaki barvou PC 10. Letoun patrně nenesl kokardy na spodní ploše křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#466127Verze : 0
Rad
MOD
.
B.E. 2c sériové číslo 4112, letiště Sutton´s Farm, září 1916. Na tomto stroji 24. 9. 1916 sestřelil 2nd/Lt. F. Sowrey vzducholoď L.32. bylo to první z 13 Sowreyových vzdušných vítězství. Letoun se dodnes zachoval ve sbírkách Canadian Aeronautical Collection v Ottawě. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vzpěry podvozku byly zbarveny khaki barvou PC 10.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory B.E.2c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Sowrey, Frederick |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 4112 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 39. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.09.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
B.E. 2c sériové číslo 4112, letiště Sutton´s Farm, září 1916. Na tomto stroji 24. 9. 1916 sestřelil 2nd/Lt. F. Sowrey vzducholoď L.32. bylo to první z 13 Sowreyových vzdušných vítězství. Letoun se dodnes zachoval ve sbírkách Canadian Aeronautical Collection v Ottawě. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vzpěry podvozku byly zbarveny khaki barvou PC 10.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#468130Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.