Royal Aircraft Factory B.E.2c

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory B.E.2c Royal Aircraft Factory B.E.2c
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory B.E.2c
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.191R Sir W. G. Armstrong Whitworth & Co. Ltd., Gosforth /
DD.MM.1914-DD.02.1918 Blackburn Aeroplane & Motor Co. Ltd., Leeds /
DD.MM.1914-DD.MM.191R William Beardmore & Co. Ltd., Dalmuir,
DD.MM.1914-DD.MM.191R British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton /
DD.MM.1914-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Eastbourne Aviation Co. Ltd., Eastbourne /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Grahame-White Aviation Co. Ltd., Hendon /
DD.MM.1914-DD.MM.191R Hewlett & Blondeau Ltd., Luton /
DD.MM.1914-DD.MM.191R Ruston, Proctor & Co. Ltd., Lincoln /
DD.MM.1914-DD.MM.191R Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge /
DD.MM.191R-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Wolseley Motor Co. Ltd., Birmingham /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Napier and Miller Ltd., Old Kilpatrick /
DD.MM.191R-DD.MM.191R William Denny & Brothers Ltd., Dumbarton /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Martin & Handasyde Ltd., Brooklands a Woking /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1200
První vzlet:
Maiden Flight:
30.03.1914 první zaznamenaný / first recorded
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
621 kg 1370 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
972 kg 2142 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.23 m 36ft 10in
Délka:
Length:
8.31 m 27ft 3in
Výška:
Height:
3.45 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
36.6 m2 394 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault V-8 o výkonu 52 kW nebo
R.A.F.1a o výkonu 67 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Renault V-8, power 70 hp, or
R.A.F.1a, power 90 hp
four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
115.9 km/h v 1981 m 72 mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
61) min do 914 m 61) min to 3000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3048 m 10000 ft
Dolet:
Range:
434.5 km 270 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Zpočátku puška nebo karabina
Později 1-4x 7,7mm kulomet Lewis v různých pozicích
Stroje Home Defence: rakety Le Prieur, zápalné pumy, výbušné šipky Ranken
Bombardér: 1x 104kg bomba, nebo 2x 51kg bomba
Initially, rifle or carbine
Later 1-4x .303 Lewis machine gun on various mountings
Home Defence: Le Prieur rockets, incendiary bombs, Ranken darts
Bomber: 1x 230 lb bomb, or 2x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
1) 20 min do 1981 m
Vytrvalost: 3,25 h
1) 20 min to 6500 ft
Endurance: 3.25 hr
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
Bruce, J. M. The B.E.2, 2a & 2b, Profile No.133. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Bruce, J. M. RAF BE2C, Windsock Datafile No.42. Albatros Productions, Berkhamtsted 1993. ISBN 0-948414-52-9.
Cooksley, Peter. BE2 in Action, Squadron/Signal Publications, No. 123, Carolton 1992. ISBN 0-89747-275-6.
www.historyofwar.org
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/other1/be2c.html
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#379783 Verze : 0
Royal Aircraft Factory B.E.2c

Od jara 1914 začaly práce na přestavbě letounu RAF B.E.2a, který už naprosto nevyhovoval požadavkům vojenského letectva. Tak vznikl B.E.2c. Ten se lišil posunutým spodním křídlem kvůli lepší viditelnosti, jinak tvarovanou směrovkou a kýlovou plochou před ní, a později i podvozkem bez pomocných lyží. Křídla dostala křidélka.

Toto letadlo mělo vysokou letovou stabilitu a mohlo létat skoro i bez pilota - to ale byl později důvod k jeho velké neoblíbenosti u bojových útvarů, kde jeho mizerné manévrovací schopnosti nedokázaly nijak ochránit před útočícími stíhači. Krátce po zahájení války začala i jeho sériová výroba a současně s tím i výroba menšího množství B.E.2d, kteý se olišoval pouze malou gravitační nádrží pod horním křídlem. Typ byl používán k dělostřeleckému pozorování a bombardování.

V letech 1914-15 se na výrobě podílelo 22 továren a bylo postaveno přes 1200 B.E.2c. Kromě Britů měli tyto stroje ve výzbroji Belgičané, Norové a Rusové. Belgičané svých třicet strojů dost radikálně přestavěli, když prohodili místa pilota a pozorovatele (dosud seděl pozorovatel vepředu), což jednak poskytlo objěma lepší výhled, jednak mohl nyní pozorovatel obsluhovat kulomet. Další změnu představovalo nahrazení původních slaboučkých motorů RAF 1a novými Hispano-Suiza.

Vývoj pokračoval, proto byly později stroje B.E.2 stahovány do pomocných a cvičných rolí a nahrazovány například R.E.8 a F.K.8. Staré B.E.2c byly předávány Home defence a sloužily například k protiponorkové službě a stíhání vzducholodí.


Zdroj:
en.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/other1/be2c.html
Royal Aircraft Factory B.E.2c - Zdroj: http://membres.lycos.fr/histoireaviation/images/ww1.html

Zdroj: membres.lycos.fr
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#238796 Verze : 0
.
Royal Aircraft Factory B.E.2c - B. E. 2c, jenž byl používán u No. 50 Home Defence Squadron jako noční stíhač proti německým vzducholodím. Stroj je na všech plochách natřen barvou PC 10 (zelenohnědá). Místo běžných kokard má na křídlech pouze bílé prstence. Na obou bocích trupu a obou koncích spodní plochy horního křídla emblém smrtihlava.

B. E. 2c, jenž byl používán u No. 50 Home Defence Squadron jako noční stíhač proti německým vzducholodím. Stroj je na všech plochách natřen barvou PC 10 (zelenohnědá). Místo běžných kokard má na křídlech pouze bílé prstence. Na obou bocích trupu a obou koncích spodní plochy horního křídla emblém smrtihlava.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#402323 Verze : 0
.
Royal Aircraft Factory B.E.2c - B.E.2c sériového čísla 2693, letiště Sutton´s Farm, B Flight 39. perutě Home Defence, září 1916. Na tomto stroji sestřelil  v noci z 2. na 3. září 1916 Lt. William Leefe Robinson německou armádní vzducholoď SL 11, za kterýžto čin byl vyznamenán Viktoriiným křížem. Letoun je vyzbrojen šikmo vzhůru střílejícím kulometem, jehož stojan byl vyroben v provizorních podmínkách a nebyl nikdy detailně vyfotografován, proto je zakreslen pouze schematicky. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vrtule byly zbarveny khaki barvou PC 10. Letoun patrně nenesl kokardy na spodní ploše křídla.

B.E.2c sériového čísla 2693, letiště Sutton´s Farm, B Flight 39. perutě Home Defence, září 1916. Na tomto stroji sestřelil v noci z 2. na 3. září 1916 Lt. William Leefe Robinson německou armádní vzducholoď SL 11, za kterýžto čin byl vyznamenán Viktoriiným křížem. Letoun je vyzbrojen šikmo vzhůru střílejícím kulometem, jehož stojan byl vyroben v provizorních podmínkách a nebyl nikdy detailně vyfotografován, proto je zakreslen pouze schematicky. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vrtule byly zbarveny khaki barvou PC 10. Letoun patrně nenesl kokardy na spodní ploše křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#466127 Verze : 0
.
Royal Aircraft Factory B.E.2c - B.E. 2c sériové číslo 4112, letiště Sutton´s Farm, září 1916. Na tomto stroji 24. 9. 1916 sestřelil 2nd/Lt. F. Sowrey vzducholoď L.32. bylo to první z 13 Sowreyových vzdušných vítězství. Letoun se dodnes zachoval ve sbírkách Canadian Aeronautical Collection v Ottawě. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vzpěry podvozku  byly zbarveny khaki barvou PC 10.

B.E. 2c sériové číslo 4112, letiště Sutton´s Farm, září 1916. Na tomto stroji 24. 9. 1916 sestřelil 2nd/Lt. F. Sowrey vzducholoď L.32. bylo to první z 13 Sowreyových vzdušných vítězství. Letoun se dodnes zachoval ve sbírkách Canadian Aeronautical Collection v Ottawě. Letoun je v barvě materiálu, pouze horní plochy křídel, přední část trupu (s výjimkou překližkových a plechových panelů), disky kol a vzpěry podvozku byly zbarveny khaki barvou PC 10.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-2c-t57781#468130 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více