Název: Name: | Fokker C.V-D | |
Originální název: Original Name: | Fokker C.V-D | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam / DD.MM.1928-DD.MM.19RR Weiss Manfréd Repülőgép- és Motorgyár Rt, Budapest / DD.MM.1929-DD.MM.1931 Hærens Flyvemaskinfabrikk, Kjeller DD.MM.1933-DD.MM.1933 Centrala Flygverkstaden Malmslätt, Malmslätt | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~80 Fokker 50 Weiss 22 Kjeller 1 CFM | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1315 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1135 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1915 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,50 m | |
Délka: Length: | 9,53 m | |
Výška: Height: | 3,30 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,8 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza o výkonu 261 kW, nebo Hispano-Suiza o výkonu 336 kW, nebo Armstrong-Siddeley Jaguar C5 o výkonu 283 kW, nebo Rolls-Royce Kestrel o výkonu 336 kW, nebo Bristol Jupiter o výkonu 336 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 485 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 225 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 205 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10.7 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pevný 7,9mm kulomet FN v přídi 1-x pohyblivý 7,9mm kulomet 16x 25kg bomba nebo 8x 50kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro stroje s 337kW motorem Hispano-Suiza dvoumístná stíhací/průzkumná varianta - 33 strojů s 261kW motorem Hispano (31 ks) nebo 283kW Jaguar (2 ks) nizozemským letectvem označeno C.VI, později, stejně jako ostatní nizozemské C.V-D, dostaly motory Kestrel - maďarské licenční stroje pravděpodobně označeny WM-11 Budapest - dva švédské stroje byly označeny J 3, později S 6A | |
Zdroje: Sources: | Kamphuis, G. H. The Fokker C V, Profile No.87. Profile Publications, Leatherhead 1966. Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961. www.flightglobal.com www.secretprojects.co.uk http://www.go2war2.nl/artikel/308 |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497557Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker C.V-D |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 591 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý z C.VI (nizozemské vojenské označení pro C.V-D s 261kW motorem Hispano)
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497560Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker C.V-D |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 620 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Poslední dva "C.VI" dostaly motory Jaguar. C.V byly stavěny tak, aby výměna motorů byla co nejjednodušší, a nakonec všechny nizozemské C-V-D a C.VI dostaly motory Kestrel, čímž zanikly rozdíly.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497562Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc5.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker C.V-D |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 618 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Závěrečná podoba nizozemských strojů, s motorem Kestrel.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497657Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.