Main Menu
User Menu

Fokker C.V-D

Fokker C.Vd

     
Název:
Name:
Fokker C.V-D
Originální název:
Original Name:
Fokker C.V-D
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
DD.MM.1928-DD.MM.19RR Weiss Manfréd Repülőgép- és Motorgyár Rt, Budapest /
DD.MM.1929-DD.MM.1931 Hærens Flyvemaskinfabrikk, Kjeller
DD.MM.1933-DD.MM.1933 Centrala Flygverkstaden Malmslätt, Malmslätt
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~80 Fokker
50 Weiss
22 Kjeller
1 CFM
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1315 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1135 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1915 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,50 m
Délka:
Length:
9,53 m
Výška:
Height:
3,30 m
Plocha křídla:
Wing Area:
28,8 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza o výkonu 261 kW, nebo
Hispano-Suiza o výkonu 336 kW, nebo
Armstrong-Siddeley Jaguar C5 o výkonu 283 kW, nebo
Rolls-Royce Kestrel o výkonu 336 kW, nebo
Bristol Jupiter o výkonu 336 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
485 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
205 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10.7 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný 7,9mm kulomet FN v přídi
1-x pohyblivý 7,9mm kulomet


16x 25kg bomba nebo
8x 50kg bomba
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Data platí pro stroje s 337kW motorem Hispano-Suiza


dvoumístná stíhací/průzkumná varianta
- 33 strojů s 261kW motorem Hispano (31 ks) nebo 283kW Jaguar (2 ks) nizozemským letectvem označeno C.VI, později, stejně jako ostatní nizozemské C.V-D, dostaly motory Kestrel
- maďarské licenční stroje pravděpodobně označeny WM-11 Budapest
- dva švédské stroje byly označeny J 3, později S 6A
Zdroje:
Sources:
Kamphuis, G. H. The Fokker C V, Profile No.87. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.flightglobal.com
www.secretprojects.co.uk
https://www.go2war2.nl/artikel/308
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497557Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc6.html

Fokker C.V-D - Druhý z C.VI (nizozemské vojenské označení pro C.V-D s 261kW motorem Hispano)

Druhý z C.VI (nizozemské vojenské označení pro C.V-D s 261kW motorem Hispano)
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497560Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc6.html

Fokker C.V-D - Poslední dva C.VI dostaly motory Jaguar. C.V byly stavěny tak, aby výměna motorů byla co nejjednodušší, a nakonec všechny nizozemské C-V-D a C.VI dostaly motory Kestrel, čímž zanikly rozdíly.

Poslední dva "C.VI" dostaly motory Jaguar. C.V byly stavěny tak, aby výměna motorů byla co nejjednodušší, a nakonec všechny nizozemské C-V-D a C.VI dostaly motory Kestrel, čímž zanikly rozdíly.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497562Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc5.html

Fokker C.V-D - Závěrečná podoba nizozemských strojů, s motorem Kestrel.

Závěrečná podoba nizozemských strojů, s motorem Kestrel.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-D-t164516#497657Verze : 0
MOD