Junkers Ju 52 - přehled verzí
Ju 52/1m ba - prototyp, po zástavbě motoru Junkers L 88
Ju 52/1m be - prototyp, jednomotorový nákladní letoun, motor BMW VIIaU
Ju 52/1m bi - druhý prototyp, motor Armstrong Siddeley Leopard, později na plovácích
Ju 52/1m cai - pátý prototyp, motor BMW IXaU
Ju 52/1m cao - šestý stroj, pro Kanadu, motor Rolls Royce Bussard
Ju 52/1m ce - zvětšené šípovitost křídel, motor BMW VIIaU, 3 ks
Ju 52/1m ci - druhý prototyp se zvětšenou šípovitostí křídla
Ju 52/1m di - druhý prototyp se zesíleným podvozkem a křídlem, zvětšené vzepětí
Ju 52/1m do - první prototyp jako zkušební s motorem Jumo 4
K 45 c - konverze jednoho ce na torpédový bombardér
Ju 52/3m ba - VIP letoun pro prezidenta FAI Bibesca, motory Hispano Suiza 12Mb/Nb
Ju 52/3m be - dopravní pro Lloyd Aero Boliviano, motory Pratt & Whitney Hornet, 2 ks
Ju 52/3m ce - první třímotorová dopravní varianta, motory BMW Hornet A, 6 ks (3 pro DLH, 1 Finsko, 2 Bolívie)
Ju 52/3m ci - motory Hornet T2D-1, 1 ks pro finskou společnost Aero O/Y
Ju 52/3m de - nákladní, motory Pratt & Whitney Hornet, pro Bolívii 3 ks, Kolumbijské letectvo 3 ks
Ju 52/3m fe - dopravní, pro DLH, motory BMW Hornet A, upravené prosklení kabiny a kapotáž motorů, kapotovaný podvozek, 15 ks
Ju 52/3m f1e - cvičná varianta s motory BMW Hornet pro DVS, 1 ks
Ju 52/3m ge - hlavní dopravní varianta s motory BMW Hornet A nebo BMW 131 A, některé exportní stroje měly odlišné motory (např 1 ks pro LOT měl motory Bristol Pegasus)
Ju 52/3m g1e - dopravní varianta s motory BMW 131 A, C nebo E, více není známo
Ju 52/3m g2e - dopravní varianta s motory BMW 131 A, C nebo E, více není známo
Ju 52/3m g3e - bombardovací varianta s motory BMW 131 A-2
Ju 52/3m g4e - transportní varianta, velké nákladní dveře na pravé straně a ve stropě, zesílený podvozek; několik subvariant, obvykle společných pro následující verze:
- g4e E - nákladní
- g4e S - sanitní
- g4e St - štábní transport
- g4e R - dopravní pro 16 pasažérů
- g4e H - pro navigační výcvik
- g4e F - pro transport parašutistů
- g4e Z - pomocná výzbroj v oknech, jinak jako S?
Ju 52/3m g5e - transportní, možnost plovákového podvozku, motory BMW 132 T, některé vlekací vybavení
Ju 52/3m g6e - jako g5e, ale pouze kola nebo lyže, odlišné radiovybavení
Ju 52/3m g7e - možnost plovákového podvozku, motory BMW 132 T, autopilot K4ü, zvětšené nákladní dveře a odstraněny stropní dveře, jinak jako g5e
Ju 52/3m g8e - jako g7e, ale pouze kola nebo lyže, stropní dveře, motory BMW 132 T nebo BMW 132 Z
Ju 52/3m g9e - jinak g4e Trop, tropikalizovaná varianta g4e
Ju 52/3m g10e - jako g7e, motory BMW 132 Z, bez odledování křídla, pravděpodobně bez horních dveří, užší trojdílné nákladní dveře
Ju 52/3m g11e - jako g10e, odledování křídla
Ju 52/3m g12e - jako g11e, přídavné pancéřování
Ju 52/3m g13e - označení nepoužito
Ju 52/3m g14e - motory 132 L, jinak jako g8e, pomocné pancéřování
Ju 52/3m ho - dopravní varianta s motory Jumo 205 C, 2 ks
Ju 52/3m kao - stroj pro motorové testy
Ju 52/3m lu - pro Ala Littoria, motory Piaggio Stella X, později Alfa Romeo 126 RC-34
Ju 52/3m mao - jako kao, kryty motorů NACA
Ju 52/3m nai - pro AB Aerotransport, motory Wasp S3H1-G, 1 další pro British Airways
Ju 52/3m reo - pro velké nadmořské výšky, motory 132 BMW Da/De, pro jihoamerické země a DLH
Ju 52/3m sai - dopravní varianta pro Švédsko a Jižní Afriku, motory Wasp
Ju 52/3m te - dopravní varianta s motory BMW 132 K
Ju 52/3m Z/Z1 - dopravní varianta pro Lufthansu, motory BMW 132 Z-3 a lepší vybavení kabiny
Ju 52/3m Z5 - dopravní varianta pro Finsko, motory BMW 132 Z-3
Ju 52/3m MS - g4e/g7e vybavené prstencem pro magnetickou likvidaci námořních min
K 45/3m - projekt vojenské varianty pro Chile
AAC 1 - poválečné označení pro g11e produkované Amiotem, 415 ks
CASA 352 - španělská licenční varianta, motory BMW 132 A, 106 ks
CASA 352L - španělská licenční varianta, motory ENMASA B3, 64 ks
C-79 - označení USAAF pro Ju 52 3m/ge převzatý od SEDTA, upraven pro motory R-1690-23 Hornet
D-7 / D-52 (od roku 1947) - poválečné československé označení pro Ju 52
Tp 5 - označení švédského letectva pro Ju 52 pronajaté od aerolinek AB Aerotransport
Miertsch, Wolfgang. Vom Original zum Modell: Junkers Ju 41 - Zivilversionen. Bernard & Graefe Verlag, Bonn 1998. ISBN 3-7637-6015-6.
Erfurth, Helmut; Miertsch, Wolfgang. Vom Original zum Modell: Junkers Ju 41 - Militärversionen. Bernard & Graefe Verlag, Bonn 2003. ISBN 3-7637-6032-6.
Stapfer, H. H.; Mau, H. J.; Punka, G. Junkers Ju 52 in action, In Action No.186. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2002. ISBN 0-89747-448-1.
Feist, Uwe. Junkers Ju 52 in action, In Action No.10. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1973.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Krüger, Alfred W. Junkers Ju 52, Flugzeug Profile No.24. FLUGZEUG Publikations GmbH, Illertissen 1991.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#527825Verze : 3
Aubi
MOD
.
Junkers Ju 52/3m (čs. označení D-52), volací znak D-3, Letecký dopravní pluk, Praha-Kbely, 1946. Letoun na všech plochách natřen čs. khaki, motorové gondoly černé, blesk na trupu světle modrý, lemy výsostných znaků a volací znak bílý.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Junkers |
Typ letounu | |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | D-3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letecký dopravní pluk [1946-1949] |
Základna | Praha-Kbely, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1946 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Junkers Ju 52/3m (čs. označení D-52), volací znak D-3, Letecký dopravní pluk, Praha-Kbely, 1946. Letoun na všech plochách natřen čs. khaki, motorové gondoly černé, blesk na trupu světle modrý, lemy výsostných znaků a volací znak bílý.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#433733Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Transportní letoun Junkers Ju 52 německé Luftwaffe na polním letišti na východní frontě.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#24780Verze : 1
Fotografie Ju 52 z různých jednotek.
Popisky k fotografiím (zdola)
1 - Ju 52 v zimní kamufláži se znakem jednotky na krytu motoru č.3 Ten se mi však identifikovat nepodařilo
2 - Ju 52 po havárii (kryt motoru č.1 a spodek trupu je poškozený) se znakem jednotky na pod kabinou. Opět bez bližší identifikace.
3 - Částečně zaplachtovaný Ju 52 se trupovým Stammkenzeichen "TB" (první část) v zimě (Rusko)
4 - Ju 52 ve Španělsku
foto : www.ebay.de
www.ebay.de
Popisky k fotografiím (zdola)
1 - Ju 52 v zimní kamufláži se znakem jednotky na krytu motoru č.3 Ten se mi však identifikovat nepodařilo
2 - Ju 52 po havárii (kryt motoru č.1 a spodek trupu je poškozený) se znakem jednotky na pod kabinou. Opět bez bližší identifikace.
3 - Částečně zaplachtovaný Ju 52 se trupovým Stammkenzeichen "TB" (první část) v zimě (Rusko)
4 - Ju 52 ve Španělsku
foto : www.ebay.de
znaky a info :
wwiiarchives.net
chrito.users1.50megs.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.ebay.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#252662Verze : 0
Ju 52 ještě v kabátu civilní služby Lufthansa. Rok 1939
foto : www.ebay.de
foto : www.ebay.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
foto : www.ebay.de
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#252664Verze : 0
Reklama
Rok 1946. Nástup výsadkárov v rámci osláv 2. výročia SNP - letisko Bratislava - Vajnory.
Zdroj : Vojenský historický archív Bratislava
Transportné lietadlo Ju-52/3 čs.letectva.
Zdroj : Vojenský historický archív Bratislava
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Transportné lietadlo Ju-52/3 čs.letectva.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#311788Verze : 0
Československý D-52
Zdroj: http://www.consit.cz/sl/images/CD2/big/pl025.jpg
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#337126Verze : 0
Po válce bylo pro trofejní letoun Ju 52/3m přiděleno označení D-7.
Od září 1947 změněno na D-52
Zdroj:
Od září 1947 změněno na D-52
Zdroj:
Němeček, Václav : Československá letadla; Naše vojsko, Praha (1983)
Irra, Miroslav; Matoulek, Jaroslav; Vystavěl, Stanislav: "Československé vojenské letectvo 1945-1957"; Vydavatelství Jan Máče
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#343110Verze : 0
CASA 352L, RAF Museum Cosford
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#175844Verze : 0
CASA 352L
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#44140Verze : 0
ICE
MOD
Junkers Ju 52/3m g14e
Svedinos museum, vlastni foto
Svedinos museum, vlastni foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#539907Verze : 2
karaco
MOD
.
Z tohoto Ju 52/3m (bez upřesnění verze) sériového čísla 5412 s imatrikulací D-AMYY vystoupil dne 24. 3. 1936 na letišti Croydon německý ministr zahraničních věcí Joachim von Ribbentrop při své návštěvě Velké Británie. Letoun nese na všech plochách nátěr světlou šedou barvou, motory jsou natřeny černě. Pod okénky bylo namalováno jméno stroje Wilhelm Siegert, po vrchním inspektorovi německého letectva v letech 1916-18.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Junkers |
Typ letounu | Junkers Ju 52 |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 5412 |
Taktické označení / imatrikulace | D-AMYY |
Jméno stroje | Wilhelm Siegert |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.03.1930 Croydon |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Z tohoto Ju 52/3m (bez upřesnění verze) sériového čísla 5412 s imatrikulací D-AMYY vystoupil dne 24. 3. 1936 na letišti Croydon německý ministr zahraničních věcí Joachim von Ribbentrop při své návštěvě Velké Británie. Letoun nese na všech plochách nátěr světlou šedou barvou, motory jsou natřeny černě. Pod okénky bylo namalováno jméno stroje Wilhelm Siegert, po vrchním inspektorovi německého letectva v letech 1916-18.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#606158Verze : 0
Rad
MOD
seznam mame zde, ale WNr tam nemame 
https://www.valka.cz/category/view/502335

https://www.valka.cz/category/view/502335
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#536423Verze : 1
Admin
MOD
Skúste skontaktovať VHA, lietadlá najprv lietali u 1. čs. smld, potom u LDS, neskôr u Leteckého dopravního pluku.
3 stroje Ju 52/3m boli nájdené na letisku Ruzyně, jeden v Bystřici u Benešova a jeden v Zbraslavi. V marci 1946 boli 3 stroje odovzdané ČSA, v apríli od britského letectva obdržali 3 Ju 52/3m sériových čísel (VM931, VN716 a VN745 (z vojnových reparácií). Do konca roku 1946 bolo ďalej opravených 12 strojov. V roku 1947 bol jeden stroj predaný juhoslovanskému letectvu. Pre ČSA boli ďalej vo Francúzsku nakúpené 2 Amioty AAC 1. Vo Francúzsku bol tiež zakúpený stroj AAC 1 (v.č. 111) pre firmu Baťa, ktorý do 6.4.1949 lietal zo značkou OK-ZBB (registrácia od 1.2.1946 do 31.3.1949), po tom dátume lietal v rámci Bezpečnostného letectva so značkou OK-BBB (registrácia od 31.3.1949 do 15.10.1959).
V roku 1953 (1954?) za hangárom "D" ho filmári zapálili - nakrúcali film Botostroj a Ju 52 mal predstavovať Junkers F 13 Tomáša Bati. U čs. letectva mali pridelené kódy D-1 (ev.č. D-7.1), D-2 (ev.č. D-7/D-52.2), D-3 (ev.č. D-7.3), D-4, D-5 (ev.č. D-7.5), D-6, D-7, D-8, D-9, D-10, D-11 a D-12, neskôr nosili zmenené kódy ( u 2. a 4. letky - napr. D-20, D-40, D-41 (ev.č. D-52.2), D-44, ...).
Prvý uvedený zdroj vychádzal z : Výběr L+K, ročník 1973, článok Jareš V, Soukup O: Dopravní letadla Junkers, Pajer, M.: Křídla pro vítězství Poválečnou obnovu, Svět křídel 2004 a prác pánov Miroslava Irru a Jaroslava Matoulka.
Zdroj:
Máče, Jan: Československé letectvo po roce 1945 (část 14): Kořistní letouny (1), str. 66-69, Armády, technika, militaria 2007 / 03
Fojtík, Jakub: Policejní letadla
www.cs-letectvi.cz
www.ipmsnymburk.com
www.planes.cz
www.cs-letectvi.cz
3 stroje Ju 52/3m boli nájdené na letisku Ruzyně, jeden v Bystřici u Benešova a jeden v Zbraslavi. V marci 1946 boli 3 stroje odovzdané ČSA, v apríli od britského letectva obdržali 3 Ju 52/3m sériových čísel (VM931, VN716 a VN745 (z vojnových reparácií). Do konca roku 1946 bolo ďalej opravených 12 strojov. V roku 1947 bol jeden stroj predaný juhoslovanskému letectvu. Pre ČSA boli ďalej vo Francúzsku nakúpené 2 Amioty AAC 1. Vo Francúzsku bol tiež zakúpený stroj AAC 1 (v.č. 111) pre firmu Baťa, ktorý do 6.4.1949 lietal zo značkou OK-ZBB (registrácia od 1.2.1946 do 31.3.1949), po tom dátume lietal v rámci Bezpečnostného letectva so značkou OK-BBB (registrácia od 31.3.1949 do 15.10.1959).
V roku 1953 (1954?) za hangárom "D" ho filmári zapálili - nakrúcali film Botostroj a Ju 52 mal predstavovať Junkers F 13 Tomáša Bati. U čs. letectva mali pridelené kódy D-1 (ev.č. D-7.1), D-2 (ev.č. D-7/D-52.2), D-3 (ev.č. D-7.3), D-4, D-5 (ev.č. D-7.5), D-6, D-7, D-8, D-9, D-10, D-11 a D-12, neskôr nosili zmenené kódy ( u 2. a 4. letky - napr. D-20, D-40, D-41 (ev.č. D-52.2), D-44, ...).
Prvý uvedený zdroj vychádzal z : Výběr L+K, ročník 1973, článok Jareš V, Soukup O: Dopravní letadla Junkers, Pajer, M.: Křídla pro vítězství Poválečnou obnovu, Svět křídel 2004 a prác pánov Miroslava Irru a Jaroslava Matoulka.
Zdroj:
Máče, Jan: Československé letectvo po roce 1945 (část 14): Kořistní letouny (1), str. 66-69, Armády, technika, militaria 2007 / 03
Fojtík, Jakub: Policejní letadla
www.cs-letectvi.cz
www.ipmsnymburk.com
www.planes.cz
www.cs-letectvi.cz
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#536472Verze : 3
Janko PALIGA
MOD
Díky za odpověď,ale VHA údajně techn. a evidenční podklady k Ju52/3m zkartoval-letadla měla WNr. a tohle jsou nová přeznačení, která o výrobních číslech nic nevypovídají.Ale fakt díky za reakci na dotaz Ju52/3m je super letadlo a stojí za to zachránit informace, které ještě někdo má.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#536475Verze : 0
A čo taký OK-TDI, zapísaný do civil. registra 14.3.1946 v.č. 6428, mohol byť jeden z tých dodaných strojov pre ČSA v marci 1946 a OK-ODH v.č. 5922, zapísaný do registra 30.9.1946.
Zdroj:
www.cs-letectvi.cz
Zdroj:
www.cs-letectvi.cz
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#536476Verze : 2
Janko PALIGA
MOD
Dovolil jsem si diskusi přesunout.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#536477Verze : 0
Aubi
MOD
To je vítaná informace po takových přímo toužím-skvělé pane!!!Vidím, že jsem udělal dobře, že jsem se sem přihlasil a děkuji P.Paliga!!! další letoun do mého dlouhého seznamu.Pravě v těch předávacích protokolech Sovětské armády měly být i STAMKENNZEICHEN stroje
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-52-t16146#536478Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.