Main Menu
User Menu

Pašinin I-21 (2. prototyp)

Pashinin I-21 (2nd prototype)

Пашинин И-21 (Второй)

     
Název:
Name:
Pašinin I-21 (2. prototyp)
Originální název:
Original Name:
Пашинин И-21 (второй)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-18.08.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-18.08.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (2nd prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2670 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
9,000 m
Výška:
Height:
3,240 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
168,987 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá kovová stavitelná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
573 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
21,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m
Dolet:
Range:
760 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MP-6 ráže 23 mm v ose vrtule, 81 nábojů a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý s 500 náboji.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Druhý prototyp měl upravena křídla tak, že od poloviny rozpětí byla mírně šípovitá, tím bylo dosaženo vyšší stability letounu.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, London, Salamander Books Ltd., 2002, ISBN 1-84065-269-1.
L+K č. 24/1978, Letadla 39-45, Pašinin I-21, Václav Němeček
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i21.html
https://www.airpages.ru/ru/i21.shtml
www.aviarmor.net
https://bcnh.narod.ru/i180/4.htm
archiv autora

Pašinin I-21 (2. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Pasinin-I-21-2-prototyp-t143215#122328Verze : 3
MOD