Main Menu
User Menu

Išikawadžima R-2

Ishikawajima R-2 / 石川R-2

     
Název:
Name:
Išikawadžima R-2
Originální název:
Original Name:
石川R-2
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1927-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
430 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
630 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.720 m
Délka:
Length:
6.780 m
Výška:
Height:
2,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
27,391 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Cirrus Mk.II vzduchem chlazený řadový čtyřválec o vzletovém výkonu 60 kW a 67 kW v h= 0 m.
Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
148.1 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120.7 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
418.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Eperimentální cvičný letoun.
Letová vytrvalost: 3,5 h.


Konstruktéři firmy Išikawadžima v červenci roku 1927 zahájili práce na přestavbě experimentálního cvičného letounu Išikawadžima CM-1 (R-1).
Projekt byl označen jako Išikawadžima R-2 a základem tohoto nového letounu byl zcela nový trup, který byl vyroben z ocelových trubek. Tato konstrukce trupu překonala nedostatky celodřevěné konstrukce průzkumného letounu Išikawadžima T-2. Křídla zůstala celodřevěná. Významnějších změn doznaly ocasní plochy a dále byly odstraněny mezikřídelní vzpěry ve tvaru písmene N, nahradily je dvě souběžné vzpěry s výztužnými dráty.
Nový letoun byl poháněn mírně výkonnější verzí motoru Cirrus MK.II, motor byl dokonaleji kapotován a byl uložen níže, než u typu Išikawadžima CM-1.
První ze dvou prototypů, objednaných armádním letectvem, vzlétl v březnu 1928. Následně byl předán armádnímu letectvuke zkouškám. Při těchto testech bylo zjištěno, že je lehčí než jeho předchůdce, ale zároveň má pevnější konstrukci. Letová stabilita se znatelně zlepšila, ale armádní letectvo jej nepřijalo, lépe byl hodnocen konkurenční typ Micubiši Ki 1 Trainer (Hanriot HD-14).
Dokončeny byly pouze dva prototypy, armádní letectvo oba letouny po zkouškách vrátilo zpět společnosti Išikawadžima, zde létala až do roku 1935.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X
archiv autora

Išikawadžima R-2 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-R-2-t139743#454410Verze : 0
MOD