Išikawadžima T-2

Ishikawajima T-2 / 石川T-2
     
Název:
Name:
Išikawadžima T-2 Ishikawajima T-2
Originální název:
Original Name:
石川T-2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1927-DD.11.1927 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Chūō /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1926-DD.11.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1733 kg 3821 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2816 kg 6208 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,010 m 45ft 11,5in
Délka:
Length:
10,293 m 33ft 9,25in
Výška:
Height:
3,853 m 12ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2 527.436 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
57,469 kg/m2 11.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 368 kW (500 k) a maximální výkon 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
BMW VI twelve-cylinder water-cooled Vee engine, rated at 493 hp for take-off and maximum power output 592 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
233.4 km/h v 0 m 145 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
29,15 min do 5000 m 29,15 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7150 m 23458 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm a
1x zdvojený kulomet ráže 7,7 mm v zadní kabině.
Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns and
one twin flexible rearward-firing 0.303 inch machine-guns in dorsal positions.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
V listopadu 1925, japonské armádní letectvo seznámilo společnosti Micubiši, Kawasaki, Nakadžimu a Išikawadžimu se svým požadavkem na vývoj a stavbu experimentálního průzkumného letounu. Tento letoun měl být výhradně japonskou konstrukcí. Ve společnosti Išikawadžima v této době nastoupil německý konstruktér Dr. Gustav Lachmann a pracoval zde jako technický poradce.
První prototyp Išikawadžima T-2 byl poháněn motorem HispanoSuiza o výkonu 450 hp, tento prototyp byl dokončen v červenci 1927. Označení T-2 si můžeme vysvětlit takto: písmeno T jako Teisatsuki - průzkumný letoun a dvojka znamenala, že se jedná o druhou konstrukci, ale T-1 nepřekročil stádium projektu.
Počáteční zkušební lety v T-2 provedl Dr. Lachmann, který byl kvalifikovaným pilotem.
Druhý prototyp T-2 byl dokončen v listopadu 1927. Tento prototyp byl poháněn právě dovezeným motorem BMW VI, který byl výkonnější. Druhý prototyp měl mírně větší trup než první prototypu.
Jedním z požadavků armádního letectva byla celodřevěná konstrukce, tohoto požadavku se držela společnost Išikawadžima a Micubiši se svým prototypem Tobi, Dřevěná konstrukce slibovala výhodu jednoduché výroby a nižší náklady, ale testy prokázaly strukturální slabiny těchto prototypů, které mělo za následek až poškození draků. Vítězem soutěže se pak stala společnost Kawasaki s prototypem svého průzkumného letounu Type 88. Společnost Išikawadžima postavila pouze dva experimentální prototypy T-2.
In November 1925, the japanese Army issued a letter of intent to Mitsubishi, Kawasaki, Nakajima and Ishikawajima for an experimental reconnaissance aircraft that was to be exclusively a japanese design. In the company Ishikawajima entered at the time, Dr. Gustav Lachmann joined the company as technical advisor.
The first Ishikawajima prototype, powered by a 450hp HispanoSuiza engine, was completed in july 1927. The Ishikawajima designation was T-2, the T standing for Teisatsuki, meaning reconnaissance aircraft. Initial test flights of the T-2 were made by Dr Lachmann who was a qualified pilot.
The second T-2 prototype was completed. It was powered by an imported 500hp BMW VI. This higher powered version had a slightly larger fuselage than the first prototype.
In keeping with the requirements made by the Army, only the Ishikawajima aeroplanes were to be of all-wooden construction, and tests proved structural weaknesses in this aircraft. Wooden structure had the advantage of easier construction and lower cost, but during evaluation, one aileron was damaged which resulted in further damage to the airframe. From this experience, it was decided to adopt a light metal structured wing and steel-tube fuselage in subsequent designs. Only the two T -2 prototypes were constructed, as were the two examples of the Mitsubishi Experimental Tobi-Type Reconnaissance Aircraft. Kawasaki's was the winning entry, and it was adopted by the Army as theType 88 Reconnaissance Aircraft.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
archiv autora

Išikawadžima T-2 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-T-2-t139719#454292 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více