Název: Name: | Douglas F-4C Phantom II | |
Originální název: Original Name: | Douglas F-4C Phantom II | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1963-DD.05.1966 McDonnell Aircraft Corp., St. Louis, Missouri | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1963-DD.05.1966 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 583 (62-12199, 63-7407/63-7713, 64-0654/64-0928) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.05.1963 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12926 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 23333 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26308 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.71 m | |
Délka: Length: | 17.77 m | |
Výška: Height: | 4.95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J79-GE-15 o tahu 48,49 kN / 75,62 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7518 l 1x 2271 l přídavná nádrž 2x 1400 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2306.2 km/h v 14630 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 206 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17099 m | |
Dolet: Range: | 865.8 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3099.6 km | |
Výzbroj: Armament: | Podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 7 257 kg: například: - 4x PLŘS AIM-7 Sparrow - 4x PLŘS AIM-9 Sidewinder - neřízené bomby - řízené i neřízení protizemní rakety - ve Vietnamu létaly i s podvěšenými pouzdry s kanónem M61 Vulcan ráže 20 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Původně byl letoun označen jako F-110A Phantom II, ale po sjednocení systému označování mezi americkým letectvem a námořnictvem byl přeznačen na F-4C. | |
Zdroje: Sources: | Kinzey, B., F-4C, F-4D & RF-4C Phantom II. In Detail & Scale Vol. 43. ISBN 0-89024-204-6 Greer, D., F-4 Phantom II In Action. Squadron Signal Publications, Carrollton, USA, 1984. ISBN 0-89747-154-7 Gunston, B., Bojová letadla NATO. Svojtka a Vašut, 1995. ISBN 80-7180-105-4 http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_7.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Generál Daniel "Chappie" James před svým F-4C Phantom II během války ve Vietnamu.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#45748Verze : 0
Článek o jedné akci F-4C v průběhu Vietnamské války naleznete zde: The Big Push.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#103365Verze : 0
F-4C-23-MC Phantom II (sériové číslo 64-0803), který v roce 1967 operoval u 35. taktické stíhací perutě ze sestavy 366. taktického stíhacího křídla, letecká základna Da Nang, Jižní Vietnam. S letounem mimo jiné létali R. Titus (pilot) a M. Zimmer (WSO), na levém vstupu vzduchu k motoru byl namalován znak křídla a trojice rudých hvězd symbolizující sestřely severovietnamských MiGů.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka ve Vietnamu [1945-1975] |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4C Phantom II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 64-0803 |
Taktické označení / imatrikulace | BQ |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 366. taktické stíhací křídlo [RRRR-RRRR] |
Základna | Da Nang, Letecká základna Da Nang [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1967 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#393449Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
McDonnell F-4C-17-MC Phantom II sériového čísla 63-7443 v barvách 149th Fighter Wingu spadajícího pod Air National Guard státu Texas. 149. křídlo používalo Phantomy ve verzi C v rozmezí let 1979 až 1986, kdy byly nahrazeny stroji F-16A. (fotografie ©Radek Havelka)
![]()
![]()



URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#169730Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
McDonnell F-4C-19-MC Phantom II nosící sériové číslo 63-7583 zachycený v leteckém muzeu v Hermeskeilu. Tento stroj kdysi sloužil v rámci americké Národní letecké gardy, konkrétně u 191. FIG (Fighter Interceptor Group) a její 171. FIS (Fighter Interceptor Squadron). Tato jednotka byla jako první v rámci ANG přezbrojena na Phantomy II na jaře 1978, kdy operovala ze základny Selfridge. (fotografie ©Radek Havelka)
![]()
![]()
![]()
![]()





URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#172202Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tento "MiG Killer" s rudou hvězdou je F-4C výrobní série Block 22 (či psáno jinak McDonnell F-4C-22-MC) a sériového čísla 64-0673. Účastnil se Války ve Vietnamu u 433rd Tactical Fighter Squadron spadající pod 8th Tactical Fighter Wing, který operoval na základně Ubon v Thajsku. Na své konto si tento letoun připsal jeden MiG-17. K sestřelu došlo 20. května 1967 a úspěšnou osádku amerického stroje tvořili pilot Maj P. P. Combies a WSO 1st Lt. D. L. Lafferty. Jejich Phantom tehdy nesl volací znak Ballot 01. K sestřelu MiGu byla použita PLŘS AIM-9B Sidewinder.
![]()
![]()
![]()
![]()





URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#173864Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
McDonnell F-4C-23-MC Phantom (sériové číslo USAF - 64-0741, civilní registrace N403FS), který byl používán v počátcích vývoje bezpilotních Phantomů (QF-4) u společnosti Tracor.

URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#179883Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
McDonnell F-4C-21-MC Phantom sériového čísla 63-7693 začal u USAF působit v únoru roku 1965. Stroj je na snímku zachycen v kamufláži, v jaké v květnu 1987 dolétal u 163rd Tactical Fighter Group. Letoun si zabojoval ve Vietnamské válce. Od konce května 1967 působil u 8th Tactical Fighter Wing na thajské základně Ubon, v listopadu 1967 se pak přesunul k 366th Tactical Fighter Wing dislokovaného na letišti Da Nang v Jižním Vietnamu, odkud operoval cca do počátku roku 1968, kdy se přesunul zpět do USA.

URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#196246Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
zdroj:
https://www.pinterest.com/pin/486177722252545240/http://us-fighter-jets.blogspot.co.uk/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4B Phantom II |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
https://www.pinterest.com/pin/486177722252545240/
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#538853Verze : 0
wlasto
MOD
Vlastní foto, Pima Air and Space Museum 2019
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4C-Phantom-II-t13030#675488Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.