Název: Name: | Boeing F3B-1 | |
Originální název: Original Name: | Boeing F3B-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1928-DD.12.1928 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1928-DD.12.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 73 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.02.1928 Model 77 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 988 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1336 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.06 m | |
Délka: Length: | 7.57 m | |
Výška: Height: | 2.79 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25.55 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-80 o výkonu 317 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 227 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 252.7 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 210.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6553 m | |
Dolet: Range: | 547.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet Browning nebo 1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning 5x 11kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, Peter M. The Boeing F4B-4, Profile No.27, Profile Publications, Leatherhead. Davis, Larry. P-12/F4B in Action, In Action No.141. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-309-4. Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6. Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. http://www.airwar.ru/enc/fww1/f3b.html |
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing F3B-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1-B-2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací peruť 1B [1927-1934] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-F3B-1-t121783#416759Verze : 0
Aubi
MOD
Po počátečním neúspěchu byl přestavěný XF3B-1 jako Model 77 znovu zalétán 3. února 1928 a v této podobě v testech námořnictva uspěl - dokonce natolik, že následovala objednávka na dosud největší počet námořnictvem objenávaný, 73 strojů. První stroj byl předán 15. srpna, poslední 25. listopadu 1928, od přestavěného prototypu se lišily směrovkou nového tvaru a kvůli novým letadlovým lodím nastupujícím do služby bylo rozhodnuto vypustit možnost používání plováků. První stroje šly ke stíhací peruti VF-2B na USS Langley, později také k VF-3B na Lexingtonu a k bombardovací peruti VB-2B na Saratoze a VB-1B na Lexingtonu. Jeden stroj se dostal i k námořní pěchotě. V průběhu služby námořnictvo zavedlo některé úpravy, motor dostal prstenec Townend, část strojů měla kapotovaný podvozek, měnily se výfuky. Jako palubní stíhače (a střemhlavé bombardéry, byť mohly nést jen několik 25lb bomb) sloužily F3B-1 do roku 1932, poté byla většina přesunuta k druholiniové službě, jako štábní a velitelské letouny, u víceúčelových perutí (např. VJ-5) atd. Na Saratoze sloužily F3B-1 společně se svým předchůdcem F2B-1, který měl paradoxně malou výhodu v rychlosti, F3B ale byly mezi piloty oblíbenější kvůli lepší manévrovatelnosti a robustnosti konstrukce. Nástupcem se jim staly Boeingy řady F4B.
Zdroj:
Zdroj:
Bowers, Peter M. The Boeing F4B-4, Profile No.27, Profile Publications, Leatherhead.
Davis, Larry. P-12/F4B in Action, In Action No.141. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-309-4.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1977. ISBN 0816892547.
https://www.airwar.ru/enc/fww1/f3b.html
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing F3B-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Boeing F3B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-F3B-1-t121783#416771Verze : 1
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.