Main Menu
User Menu

Supermarine Spitfire PR Mk.IC

Supermarine Spitfire PR Mk.III

     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.IC
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.IC
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1940-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Woolston
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1940-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 (přestavby PR Mk.IA a Mk.I)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,227 m
Délka:
Length:
9,119 m
Výška:
Height:
3,734 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin III, kapalinou chlazený dvanáctiválec o vzletovém výkonu 768 kW.
Vrtule trojlistá Rotol s konstantními otáčkami.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
386 l + 132 l v pomocné trupové nádrži +136 1 v ploché nádrži pod levým křídlem.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
545 km/h v 6096 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11.7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9495 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Průzkumný letoun Spitfire PR Mk.IC byl prvním ze série průzkumných letadel, které bylo vyrobeno v trochu významnějším počtu.
Letoun nesl již tolik paliva, že dolétl až nad německý přístav Kiel. Palivo bylo neseno v pomocné palivové nádrži v trupu (132 l) a plochém pouzdře pod levým křídlem (136 l). Pod pravým křídlem bylo neseno druhé pouzdro, ve kterém byly neseny dvě kamery F.24 s ohniskovou vzdáleností 203 mm. Kamera stejného typu mohla být nesena ještě v zádi trupu.
Později byl tento typ přeznačen na Spitfire PR Mk.III, tato verze neměla nic společného s experimentálním stíhacím Spitfirem Mk.III.
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
www.xs4all.nl
www.historyofwar.org
www.wordiq.com
archiv autora

Supermarine Spitfire PR Mk.IC - Spit PR Mk.IC od PRU, Francie 1940

Spit PR Mk.IC od PRU, Francie 1940
Supermarine Spitfire PR Mk.IC - Kamery F.24 pod křídlem

Kamery F.24 pod křídlem
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IC-t109601#387206Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/spyww2/spitpr1.html

Supermarine Spitfire PR Mk.IC -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IC-t109601#538115Verze : 1
MOD