Název: Name: | Fokker V.8 | |
Originální název: Original Name: | Fokker V.8 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1917 Fokker Flugzeugwerke, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | víceplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 464 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 608 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | přední - 7,19, zadní - 6,68 m | |
Délka: Length: | 5,89 m | |
Výška: Height: | 2,98 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D III, šestiválcový řadový vodou chlazený, o výkonu 118 kW/160 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 168 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 142 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5800 m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1 x 7.92-мм kulomet LMG 08/15 Spandau | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | letové výkony jsou pravděpodobně pouze vypočtené, uvádí je pouze ruský pramen aurwar.ru. | |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_V.8 http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php www.historynet.com http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934 1000aircraftphotos.com http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934 http://mashpedia.com/Fokker_V.8 http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokv8.html http://www.anigrand.com/AA2091_V-8.htm |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-V-8-t105067#376279Verze : 0
Fokker V-8
Fokker V-8 byl jedním z těch něco málo letadel, která lze zařadit do kategorie pětiplošník. Jde o unikátní a neúspěšný pokus nizozemského výrobce letadel Anthony Fokkera, který během první světové války vyvíjel a vyráběl vojenská letadla pro německou armádu. Pokusy s letounem probíhaly během léta roku 1917. Jednalo se o další vývojovou verzi populárního trojplošníku Fokker Dr. I, která vznikla z předchozí vývojové verze V.6. ale měl šestiválcový vodou chlazený řadový motor Mercedes D.II (120 k). Fokkerem navržená konstrukce kombinovala uspořádání trojplošníku v přední části prodlouženého trupu, dvouplošníku přibližně uprostřed a konvenčního ocasu na konci trupu. Pilot byl usazený před dvojplošnými křídly. Stavbu prototypu prý Fokker prosadil i přesto, že jeho šéfinženýr Rheinhold Platz byl proti stavbě letadla. Fokker si totiž byl vědom, že jeho Dr.1 je oproti britským stíhačkám relativně pomalý, a - v souladu se svým přesvědčením, že víceplošník tohoto uspořádání bude rychlejší - chtěl koncepcí pětiplošníku spojit obratnost a rychlost do jedné konstrukce.
O letových schopnostech V.8 jsou rozporuplné informace. Různé prameny si dosti protiřečí, počínaje konstatováním, že se letoun nikdy nevznesl. Převládá však informace, že stroj, pilotován osobně Anthony Fokkerem, který si - jako držitel německého pilotního osvědčení - svá letadla i zalétával, absolvoval v říjnu 1917 zkušební let, ale podle všeho to byl jen trochu větší skok.
Pak byla údajně provedena řada modifikací a o čtrnáct dní později se uskutečnil další krátký let. Tento let byl druhý a poslední a brzy poté byl V.8 sešrotován. Letové výkony stroje jsou pravděpodobně pouze vypočtené.
Rozpory panují i v otázce výzbroje letounu. Většina pramenů uvádí, že stroj vyzbrojen nebyl, uvádí se ale, že nesl (měl nést) 1 kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm.
prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_V.8
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php
www.historynet.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
1000aircraftphotos.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
http://mashpedia.com/Fokker_V.8
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokv8.html
http://www.anigrand.com/AA2091_V-8.htm
Anthony Herman Gerard Fokker, Létající Holanďan, Mustang, Plzeň, 1994, vydání 1.
Fokker V-8 byl jedním z těch něco málo letadel, která lze zařadit do kategorie pětiplošník. Jde o unikátní a neúspěšný pokus nizozemského výrobce letadel Anthony Fokkera, který během první světové války vyvíjel a vyráběl vojenská letadla pro německou armádu. Pokusy s letounem probíhaly během léta roku 1917. Jednalo se o další vývojovou verzi populárního trojplošníku Fokker Dr. I, která vznikla z předchozí vývojové verze V.6. ale měl šestiválcový vodou chlazený řadový motor Mercedes D.II (120 k). Fokkerem navržená konstrukce kombinovala uspořádání trojplošníku v přední části prodlouženého trupu, dvouplošníku přibližně uprostřed a konvenčního ocasu na konci trupu. Pilot byl usazený před dvojplošnými křídly. Stavbu prototypu prý Fokker prosadil i přesto, že jeho šéfinženýr Rheinhold Platz byl proti stavbě letadla. Fokker si totiž byl vědom, že jeho Dr.1 je oproti britským stíhačkám relativně pomalý, a - v souladu se svým přesvědčením, že víceplošník tohoto uspořádání bude rychlejší - chtěl koncepcí pětiplošníku spojit obratnost a rychlost do jedné konstrukce.
O letových schopnostech V.8 jsou rozporuplné informace. Různé prameny si dosti protiřečí, počínaje konstatováním, že se letoun nikdy nevznesl. Převládá však informace, že stroj, pilotován osobně Anthony Fokkerem, který si - jako držitel německého pilotního osvědčení - svá letadla i zalétával, absolvoval v říjnu 1917 zkušební let, ale podle všeho to byl jen trochu větší skok.
Pak byla údajně provedena řada modifikací a o čtrnáct dní později se uskutečnil další krátký let. Tento let byl druhý a poslední a brzy poté byl V.8 sešrotován. Letové výkony stroje jsou pravděpodobně pouze vypočtené.
Rozpory panují i v otázce výzbroje letounu. Většina pramenů uvádí, že stroj vyzbrojen nebyl, uvádí se ale, že nesl (měl nést) 1 kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm.
prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_V.8
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php
www.historynet.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
1000aircraftphotos.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
http://mashpedia.com/Fokker_V.8
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokv8.html
http://www.anigrand.com/AA2091_V-8.htm
Anthony Herman Gerard Fokker, Létající Holanďan, Mustang, Plzeň, 1994, vydání 1.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-V-8-t105067#376265Verze : 0
A jeden - pravděpodobně jediný známý - obrázek
pramen:
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php
URL : https://www.valka.cz/Fokker-V-8-t105067#376281Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.