Název: Name: | T30 | |
Originální název: Original Name: | T30 | |
Kategorie: Category: | těžký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 Detroit Tank Arsenal, Warren | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 64682 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 10897 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 7610 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3802 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3223 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 478 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 711 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0.08 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Korba: - čelní horní: 102 mm, sklon 54° - čelní spodní: 70 mm, sklon 58° - boční: 76-51 mm, sklon 0° - zadní horní: 51 mm, sklon 9° - zadní spodní: 19 mm, sklon 62° - horní: 38 mm, sklon 90° - spodek: 25-13 mm, sklon 90° Věž: - štít děla: 203-279 mm, sklon 0° - přední: 178 mm, sklon 0° - boční: 127 mm, sklon 0° - zadní: 102 mm, sklon 0° - horní: 38 mm, sklon 90° | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Continental AV-1790-3 | |
Výkon: Power: | 604 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | CD-850-1, 2 rychlosti vpřed, 1 zpět | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 35 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 161 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1.91 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.66 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1.07 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | kanon T7 ráže 155 mm (34 nábojů) | |
Vedlejší: Secondary: | koaxiální kulomet M2HB ráže 12,7 mm protiletadlový kulomet M2HB ráže 12,7 mm kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm v korbě | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Hunnicutt, R. P. Firepower: A History of the American Heavy Tank. Presidio 1988. ISBN: 0891413049. |
URL : https://www.valka.cz/T30-t1376#645715Verze : 0
Aubi
MOD
T30
Ordnance Committee Minutes 25117 z 14. září 1944 zadaly vývoj čtyř prototypů těžkých tanků po dvou kusech ve dvou seriích. Dva měly být vyzbrojené kanónem ráže 105 mm typu T5E1 označované jako T29 a zbylé dva měly dostat kanón ráže 155 mm T7 pod označením T30. Původně to měly být identické tanky s různou kanónovou výzbrojí. Na jaře 1945 ale bylo přistoupeno k výměně motoru za vzduchem chlazený typ Continental AV-1790-3, který měl výkon 810 hp při 2800 ot/min. Tyto motory se společně s převodovkou CD-850-x staly základem pohonu amerických tanků na dalších 20 let. Instalace takovéhoto pohonu vyžadovala změnu přívodu vzduchu k chlazení.
T30 byly k dispozici na polygonu Aberdeen Proving Ground v Marylandu krátce po prvních testech T29. První dorazil na konci května, druhý v červnu.
Hlaveň kanónu T7 byla dlouhá L/40 (6197 mm) a vážila 2 383,6 kg. Munice byla dělená, tříštivo-trhavý granát vážil 43 kg a nábojnice s prachovou náplní 61 kg. Úsťová rychlost náboje byla 717 m/s. Nabíjení ulehčoval poloautomatický pružinový podavač.
24. června 1947 byl do jednoho z prototypů instalovaný automatický nabíjecí systém. Tento nabíjecí systém byl poměrně složitý, skládal se z automatického vyvažovače do vodorovné polohy a opětovného návratu do původní pozice náměru, podavače, nabíjecího zařízení a automatického vyhazovače nábojnice. Takto zmodernizovaný tank dostal označení T30E1. Kanón při této modernizaci dostal nové lůžko T124E1. Vizuálně se tank liší pouze otvorem ve věži pro vyhazování nábojnic a také vyvýšeným poklopem na velitelské kupoli.
Prototyp T30 je dnes v depozitáři Patton Museum v Fort Knox v Kentucky.
Zdroj+ foto:
T30E1
T30
Ordnance Committee Minutes 25117 z 14. září 1944 zadaly vývoj čtyř prototypů těžkých tanků po dvou kusech ve dvou seriích. Dva měly být vyzbrojené kanónem ráže 105 mm typu T5E1 označované jako T29 a zbylé dva měly dostat kanón ráže 155 mm T7 pod označením T30. Původně to měly být identické tanky s různou kanónovou výzbrojí. Na jaře 1945 ale bylo přistoupeno k výměně motoru za vzduchem chlazený typ Continental AV-1790-3, který měl výkon 810 hp při 2800 ot/min. Tyto motory se společně s převodovkou CD-850-x staly základem pohonu amerických tanků na dalších 20 let. Instalace takovéhoto pohonu vyžadovala změnu přívodu vzduchu k chlazení.
T30 byly k dispozici na polygonu Aberdeen Proving Ground v Marylandu krátce po prvních testech T29. První dorazil na konci května, druhý v červnu.
Hlaveň kanónu T7 byla dlouhá L/40 (6197 mm) a vážila 2 383,6 kg. Munice byla dělená, tříštivo-trhavý granát vážil 43 kg a nábojnice s prachovou náplní 61 kg. Úsťová rychlost náboje byla 717 m/s. Nabíjení ulehčoval poloautomatický pružinový podavač.
24. června 1947 byl do jednoho z prototypů instalovaný automatický nabíjecí systém. Tento nabíjecí systém byl poměrně složitý, skládal se z automatického vyvažovače do vodorovné polohy a opětovného návratu do původní pozice náměru, podavače, nabíjecího zařízení a automatického vyhazovače nábojnice. Takto zmodernizovaný tank dostal označení T30E1. Kanón při této modernizaci dostal nové lůžko T124E1. Vizuálně se tank liší pouze otvorem ve věži pro vyhazování nábojnic a také vyvýšeným poklopem na velitelské kupoli.
Prototyp T30 je dnes v depozitáři Patton Museum v Fort Knox v Kentucky.
Zdroj+ foto:
Archiv autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T30E1
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T30
URL : https://www.valka.cz/T30-t1376#241354Verze : 3
Výkres T30E1
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/T30-t1376#376154Verze : 0
ICE
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.