Název: Name: | Sopwith Gordon Bennett Racer | |
Originální název: Original Name: | Sopwith Gordon Bennett Racer | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.1914 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.1914 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1914 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | ? m | |
Délka: Length: | ? m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Lambda o výkonu 60 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 169 1) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | No.1214 - 1x pevný 7,7mm kulomet Lewis | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) No.1215 | |
Zdroje: Sources: | Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5. Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. www.theaerodrome.com http://www.wwimodeler.com/esc/sgbr.html |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith Gordon Bennett Racer |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1214 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1915 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
1214, z velké části odpovídající standardnímu Tabloidu. Dostal ale "závodní podvozek", se vzpěrami ve tvaru V bez centrální ližiny, mnohem větší kola, pět otvorů v kapotě motoru a upravená výztužná lanka. Na této fotografii je v podobě ze začátku roku 1915, kdy létal u 1. peruti RNAS v St. Pol, vyzbrojen kulometem Lewis na boku trupu s odrážecími klíny na vrtuli. Podle viditelných válců pravděpodobně nemá ani původní sedmiválcový motor, ale snad devítiválcový Gnome Monosoupape.
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Gordon-Bennett-Racer-t66703#397780Verze : 0
Aubi
MOD
Sopwith Gordon Bennett Racer
Vydavateľ novín New York Herald James Gordon Bennett v roku 1909 vypísal rýchlostnú súťaž o cenu 1000 libier. Táto súťaž sa konala každý rok a bola akousi obdobou slávnejšej Schneider Trophy. Narozdiel od nej však tu nesúťažili hydroplány, ale pozemné lietadlá. Pre uvedenú súťaž na rok 1914 továreň Sopwith pripravila dve lietadlá. Prvým bol jemne upravený Sopwith Tabloid (s.n. 1214). Druhé lietadlo však bola úplne prepracovaná konštrukcia (s.n. 1215). Lietadlo bol dvojplošník jemných tvarov. Krídla rovnakého rozpätia boli jednonosníkové s tenkým profilom. Mali drevenú konštrukciu potiahnutú plátnom, pričom horné krídlo bolo pomerne vysoko nad trupom. Úzky a pomerne dlhý trup mal drevenú kostru potiahnutú plátnom. Chvostové plochy boli netradične riešené, najmä oblá smerovka umiestnená až za výškovkami. Lietadlo poháňal vzduchom chladený rotačný sedemvalcový motor Gnome o výkone 80 konských síl. Lietadlo bolo zalietané v októbri a podľa následných testovacích meraní dosiahlo maximálnu rýchlosť 105 míľ za hodinu. Táto rýchlosť by však na víťazstvo rok pred tým nestačila. Nakoniec vypukla 1. svetová vojna a uvedená súťaž sa nakoniec neuskutočnila. Sopwith obe lietadlá ponúkol do služby RNAS, ale nakoniec bolo využité iba prvé z nich (s.n. 1214). Toto dostalo vrtuľu Morane a guľomet Lewis. (o jeho nasadení nemám žiadne informácie)
Zdroj:
www.britishaircraft.co.uk
www.ctie.monash.edu.au
Vydavateľ novín New York Herald James Gordon Bennett v roku 1909 vypísal rýchlostnú súťaž o cenu 1000 libier. Táto súťaž sa konala každý rok a bola akousi obdobou slávnejšej Schneider Trophy. Narozdiel od nej však tu nesúťažili hydroplány, ale pozemné lietadlá. Pre uvedenú súťaž na rok 1914 továreň Sopwith pripravila dve lietadlá. Prvým bol jemne upravený Sopwith Tabloid (s.n. 1214). Druhé lietadlo však bola úplne prepracovaná konštrukcia (s.n. 1215). Lietadlo bol dvojplošník jemných tvarov. Krídla rovnakého rozpätia boli jednonosníkové s tenkým profilom. Mali drevenú konštrukciu potiahnutú plátnom, pričom horné krídlo bolo pomerne vysoko nad trupom. Úzky a pomerne dlhý trup mal drevenú kostru potiahnutú plátnom. Chvostové plochy boli netradične riešené, najmä oblá smerovka umiestnená až za výškovkami. Lietadlo poháňal vzduchom chladený rotačný sedemvalcový motor Gnome o výkone 80 konských síl. Lietadlo bolo zalietané v októbri a podľa následných testovacích meraní dosiahlo maximálnu rýchlosť 105 míľ za hodinu. Táto rýchlosť by však na víťazstvo rok pred tým nestačila. Nakoniec vypukla 1. svetová vojna a uvedená súťaž sa nakoniec neuskutočnila. Sopwith obe lietadlá ponúkol do služby RNAS, ale nakoniec bolo využité iba prvé z nich (s.n. 1214). Toto dostalo vrtuľu Morane a guľomet Lewis. (o jeho nasadení nemám žiadne informácie)
Zdroj:
www.britishaircraft.co.uk
www.ctie.monash.edu.au
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Gordon-Bennett-Racer-t66703#236243Verze : 0
Reklama
Oba stroje určené pro Závod Gordona Bennetta byly zakoupeny admiralitou 21. října 1914. Během září a října byly společně s třetím strojem, "Tabloid R" čili Tabloidem opatřeným "závodním podvozkem" se vzpěrami do V a bez centrální ližiny, dorpaveny do Hendonu, kde z nich byla vytvořena "Rychlá letka", Fast Flight, určená k obraně země. 1213 (Tabloid R) a 1214 byly poté přesunuty k 1. peruti RNAS. Druhý z nich byl s touto jednotkou v St. Pol ve Francii v květnu 1915, pravděpodobně již vyzbrojen kulometem Lewis na boku trupu. Zůstal zde i v době přeměny peruti v 1. křídlo RNAS, dokud nebyl v září 1915 převeden k 5. křídlu v Doveru. Vyřazen ze služby byl v dubnu 1916. Stroj No.1215 byl, jak bylo zmíněno výše, v podstatě nové letadlo, používající z Tabloidu snad jen části křídel. Tento stroj zůstal neozbrojený, krátce působil v Hendonu a poté v Chingfordu, kde byl vyřazen v červenci 1915.
Zdroj:
Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5.
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
Zdroj:
Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5.
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Gordon-Bennett-Racer-t66703#397783Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.