Název: Name: | Reggiane Re.2005 Sagittario | |
Originální název: Original Name: | Reggiane Re.2005 Sagittario | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.05.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia / | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.05.1944 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy (MM494 a MM495) 13 předsériových 16 "nultá" série (MM.92343 - MM.92358) malé množství 1. série celkem 32-37 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1942 neoficiální vzlet prototypu (MM494) 10.05.1942 oficiální vzlet | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3574 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3610 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 8,730 m | |
Výška: Height: | 3,150 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 175,20 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat RA.1050 RC 58 Tifone kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW. Vrtule trojlistá Piaggio P.2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 536 l + 2x 150 l v přídavných nádržích pod křídly | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 678 km/h v 6950 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 515 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | |
Dolet: Range: | 980 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1270 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule se 150 náboji, 2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 350 náboji na hlaveň. Pumový náklad: maximálně do 1 000 kg pod trupem, normálně 2x 160 kg pumy pod křídly. | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | 8. 9. 1943 kapitulovala Itálie, po tomto datu je osud letadel Re.2005 nejasný. Některé prameny uvádějí, že byl letouny zničeny, aby nepadly do rukou Němců, některé zdroje uvádějí, že třináct letadel bylo zabaveno Němci a několik letounů potom sloužilo u protivzdušné obrany Berlína. Další možnost, která je zmiňována, Němci je nasadili při obraně rumunských naftových polí v Ploesti. Zde je jisté, že zde létal druhý vyrobený prototyp. | |
Zdroje: Sources: | John F. Brindley, Caproni Reggiane Re 2001 Falco II, Re 2002 Ariete & Re 2005 Sagittario, Aircraft in Profile, Vol. 13, Windsor, Berkshire, UK, Profile publications Ltd., 1973, ISBN 0-85383-022-3. L+K 17/1974, Letadla 1939-45, Caproni Reggiane Re.2005 Sigittario, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2005.html http://www.comandosupremo.com/Re2005.html fire.prohosting.com http://members.tripod.com/cm_busc/id19.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohled
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#380422Verze : 0
Vláďa
MOD
O nasadení v Nemecku nemám nič hmatateľné.Čítal som o tom u Václava Němečka-Voj.letadla 3.Na jednom talianskom webe som sa dočítal toto...vyrobené boli 2 prototypy plus v dvoch nultých(predsériových) sériách až 35 ks RE2005.V prvej sérii 17ks,v druhej 18(z toho 9 boli zaradených do stavu Luftwaffe).Ak dobre prekladám...z originálu:
"In definitiva la produzione di quasto caccia dalla linea elegante si è articolata in due prototipi e due preserie ("serie 0"), la prima di 17 esemplari e la seconda di 18 (9 dei quali ceduti alla Luftwaffe). "
"In definitiva la produzione di quasto caccia dalla linea elegante si è articolata in due prototipi e due preserie ("serie 0"), la prima di 17 esemplari e la seconda di 18 (9 dei quali ceduti alla Luftwaffe). "
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34321Verze : 0
brano
MOD
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34322Verze : 0
brano
MOD
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34324Verze : 0
brano
MOD
980 km/hod dosahoval bez problémov.Testované Com.De Pratom.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34325Verze : 0
brano
MOD
S tim Nemeckem to neni vubec jiste, stejne tak nasazeni v Rumunsku pri obrane rifinerii. Italove nemaji zadny material, ktery by toto potvrzoval. Znam pouze jediny Re2005 "bila 7" ale to fotili v Italii. U letectva RSI meli 2 ks tohohle krasneho letadla. Mam fotky na "4". U RA byl typ nasazen opravdu u 362 Sq (22 Gruppo), ale letali na nem piloti i z jinych Sq. Italove vyrobili cca 30 ks vcetne 2 prototypu.
To Brano: mam dve knizky od Italu a tam jsou vsechny MM.xxxxx (Sn.) vyrobenych Re.2005 neni jich vic nez 30. Nemci opravdu nejake dostali, ale podle toho co vim zustaly vsechny masiny v Italii, odtud take fotky "bile 7" - byla zarazena do prehledu letadel k rozpoznani.
Re.2005 pouzivalo Lufdients Kommandi Italien. 3 letadla rozbil americky nalet na zemi, dalsi 3 byly zniceny pri havariiach (napr. 096108 16.3.1944). Opravitelne letadla se vratila do tovarny.
Ke dni 31.7 bylo 5 ks prezentovani u Flieger Ziel Staffel20 (operovala do prosince 1944). Mam Sn. pouze 29 vyrobenych kusu.
To Brano: mam dve knizky od Italu a tam jsou vsechny MM.xxxxx (Sn.) vyrobenych Re.2005 neni jich vic nez 30. Nemci opravdu nejake dostali, ale podle toho co vim zustaly vsechny masiny v Italii, odtud take fotky "bile 7" - byla zarazena do prehledu letadel k rozpoznani.
Re.2005 pouzivalo Lufdients Kommandi Italien. 3 letadla rozbil americky nalet na zemi, dalsi 3 byly zniceny pri havariiach (napr. 096108 16.3.1944). Opravitelne letadla se vratila do tovarny.
Ke dni 31.7 bylo 5 ks prezentovani u Flieger Ziel Staffel20 (operovala do prosince 1944). Mam Sn. pouze 29 vyrobenych kusu.
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34276Verze : 0
Citace - brano :
980 km/hod dosahoval bez problémov.Testované Com.De Pratom.
Těch 980 km/h, to je údaj ASI („odečteno z budíku“), bez přístrojové opravy a opravy na stlačitelnost vzduchu, a nebo jde o skutečně (!!) dosaženou rychlost, TAS?
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#82556Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.