Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL Ł-2
Originální název:
Original Name:
PZL Ł-2
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.08.1931 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.08.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
31 (26?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
892 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1280 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,40 m
Délka:
Length:
7,92 m
Výška:
Height:
2,70 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda-Wright J-5A Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
190 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
183 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,75 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4730 m
Dolet:
Range:
660 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#542979Verze : 0
MOD
PZL Ł-2
Stroj navrhli Jerzy Dąbrowski a Franciszek Kott. Při vojenských testech letoun prokázal dobré letové vlastnosti a schopnost startu z dráhy dlouhé 55 m, na přistání stačilo o 10 metrů méně. Nakonec bylo objednáno jen 30 kusů, protože bylo rozhodnuto počkat na již vyvíjený, modernější Lublin R-XIII. Továrna PZL nakonec v letech 1930 - 1931 postavila 25 sériových kusů, které sloužily jako pozorovací a cvičné až do vypuknutí války v září 1939.
Letoun s poznávací značkou SP-AFA vykonal, po určitých úpravách, které zahrnovaly hlavně zvětšení nádrží, s osádkou Stanisław Skarżyński a A. Markiewicz mezi 1. únorem a 5. květnam 1931 okružní let Afrikou, během kterého urazil 25050 km.


Prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_%C5%81.2
www.powiat.mielec.pl
www.sanko.wroclaw.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#236148Verze : 2
MOD
PZL Ł.2
Na dolním obrázku vojenská verze, na horním rekordní SP-AFA, pojmenovaný Afrykanka.
PZL Ł-2 -


PZL Ł-2 - http://www.sanko.wroclaw.pl/samoloty/zestaw1/pzl-l2.html

www.sanko.wroclaw.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#236149Verze : 1
MOD
Prototyp PZL L.2


Zdroj: commons.wikimedia.org

PZL Ł-2 -


URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#337232Verze : 1