Název: Name: | Micubiši typ Ki 1 (Hanriot HD-14) | |
Originální název: Original Name: | 三菱型キ1 练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1924-DD.04.1927 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1924-DD.04.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 145 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1924 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 550 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,260 m | |
Délka: Length: | 7,130 m | |
Výška: Height: | 3,050 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34.50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 23,10 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9 vzduchem chlazený, devítiválcový, hvězdicový, rotační motor o výkonu 58,8 - 74 kW (80-100 k). Vrtule dvoulistá dřevěná Merville-type. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 116 km/h v 2000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 80.5 km/h v 1500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,0 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 180 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Micubiši armádní cvičný letoun Typ Ki 1 - japonská licenční výroba Hanriotu HD-14. Označení Ki 1 není označení v systému Kitai, je to znak kandži a Ki 1 znamená Hanriot 1. Japonské armádní letectvo zakoupilo několik francouzských letounů Hanriot HD-14 a po jejich vyzkoušení přijalo rozhodnutí, že je zařadí do své výzbroje jako cvičný letoun. Považovalo je za vhodnější než typ Nieuport 81-E2, které mělo ve své výzbroji pod označením typ Ko 1 v počtu 57 ks. V únoru 1923 byla do Francie vyslána skupina pěti inženýrů, které vedl Tošinori Sakurai. Tito konstruktéři získali zkušenosti se stavbou Hanriotů a po jejich návratu byl v březnu 1924 dokončen první japonský letoun. Japonský typ Ki 1 byl téměř přesnou kopií francouzského stroje, Japonci provedli několik málo podstatných změn. Armádní letectvo bylo s letouny Ki 1 spokojeno a ve službě je nahradil modernější cvičný letoun Tačikawa Ki-17 Cedar. Ki 1 byl posledním japonským letounem, který byl poháněn rotačním motorem. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Andrzej Morgała, Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Warsawa, Bellona. ISBN 83-11-09319-9. archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-armadni-typ-Ki-1-t127028#429999Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.