Název: Name: | McDonnell Douglas F-4EJ Phantom II | |
Originální název: Original Name: | McDonnell Douglas F-4EJ Phantom II | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.01.1971-DD.MM.1972 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri DD.MM.1972-DD.05.1981 Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Komaki | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1971-DD.05.1981 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 140: 13 McDonnell 127 Micubiši | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26332 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.71 m | |
Délka: Length: | 19.2 m | |
Výška: Height: | 5.03 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J79-GE-17 o tahu 52,80 kN / 79,62 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2365.7 1) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 210.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17435 m | |
Dolet: Range: | 2591 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm se 639 náboji Podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 7 257 kg: například: - 4x PLŘS AIM-7 Sparrow - 4x PLŘS AIM-9 Sidewinder nebo Mitsubishi AAM-2 - řízené i neřízené bomby | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) Mach 2,24 Japonská varianta F-4E, od kterého se liší absencí zařízení pro tankování za letu, výstražným systémem japonské výroby a možností nesení japonských protiletadlových řízených raket Mitsubishi AAM-2 | |
Zdroje: Sources: | Larry Davis, F-4 Phantom II In Action No.65 http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_13.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4EJ-Phantom-II-t48113#188040Verze : 0
Tango
MOD
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ je modifikace letounu F-4E Phantom II určená pro japonské síly sebeobrany.
Japonsko bylo také jedním ze státu, které zaujal výkonný americký letoun McDonnell Douglas F-4E. Chtěli ho zavést do výzbroje svého letectva a to v poměrně velkém množství. V provedení F-4E to ale nebylo možné, protože podle tzv. mírové ústavy nesměly Japonské síly sebeobrany vlastnit žádnou "útočnou" zbraň. Proto byla vytvořena nová verze tohoto letounu, určená pouze pro Japonské vzdušné síly sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai). Tento nový model Phantomu II byl označen F-4EJ a byl určen pouze k plnění stíhacích úkolů.
Aby bylo možno vyhovět článkům tzv. mírové ústavy, bylo nutné odstranit z letounu veškerá zařízení, která umožňovala použití útočné výzbroje. V první řadě byl odstraněn systém AN/ASQ-9A, který byl určen pro odhoz jaderných zbraní. Dále se jednalo o AN/ARW-77, který letounu umožňoval použití protizemních řízených střel Bullpup, a také systém AN/AJB-7 určený k běžnému bombardování. Tím bylo vyhověno zákazu použití tzv. útočných zbraní. Japonci šli ale ještě dále. U nového stroje bylo též odstraněno zařízení pro tankování za letu. Díly tohoto systému byly sice do Japonska dodány, ale na letounech nebyly použity a zůstaly uloženy ve skladech.
Mitsubishi / Mc Donnell Douglas F-4EJ je dvoumístný dvoumotorový stíhací letoun, určený k plnění stíhacích úkolů za jakéhokoli počasí, ve dne i v noci. Je vybaven radiolokátorem Westinghouse AN/APQ-120, který letounu umožňuje použití protiletadlových řízených střel AIM-7 Sparrow, Mitsubishi AAM-2 a AIM-9 Sidewinder. Dále je stroj vybaven jedním 20 mm šestihlavňovým rotačním kanónem M-61A1, umístěným pod přední částí trupu. Letoun pohání dvojice proudových motorů General Electric J79-GE-17A s tahem po 79,7 kN, s nimiž dosahuje maximální rychlosti 2 370 km/h. Bojový dolet stroje se pohybuje kolem 680 km. Maximální přeletová vzdálenost je 2 595 km.
Letouny F-4EJ byly objednány v listopadu 1968. První dva kusy ( č. 17-8301 a 17-8302 ) byly postaveny firmou Mc Donnell Douglas. Dalších jedenáct strojů bylo již montováno společností Mitsubishi Heavy Industries z dílů vyrobených v USA. První kus z těchto jedenácti vzlétl poprvé 12.5.1972. Poté byla zahájena sériová výroba dalších letounů.
Na základě licenční smlouvy bylo u firmy Mitsubishi nakonec vyrobeno dalších 127 strojů. Celkem bylo tedy do výzbroje letectva zařazeno 140 ks těchto výkonných letounů. První stroj byl předán JASDF v srpnu 1972. Poslední vyrobený F-4EJ byl letectvem převzat 20. května 1981. Typem F-4EJ bylo v JASDF vybaveno šest stíhacích letek. Jednalo se o letky č. 301, č. 302, č. 303, č. 304, č. 305 a poslední jednotkou byla stíhací letka č. 306.
Zdroje :
- www.vojsko.net
- http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
- http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ je modifikace letounu F-4E Phantom II určená pro japonské síly sebeobrany.
Japonsko bylo také jedním ze státu, které zaujal výkonný americký letoun McDonnell Douglas F-4E. Chtěli ho zavést do výzbroje svého letectva a to v poměrně velkém množství. V provedení F-4E to ale nebylo možné, protože podle tzv. mírové ústavy nesměly Japonské síly sebeobrany vlastnit žádnou "útočnou" zbraň. Proto byla vytvořena nová verze tohoto letounu, určená pouze pro Japonské vzdušné síly sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai). Tento nový model Phantomu II byl označen F-4EJ a byl určen pouze k plnění stíhacích úkolů.
Aby bylo možno vyhovět článkům tzv. mírové ústavy, bylo nutné odstranit z letounu veškerá zařízení, která umožňovala použití útočné výzbroje. V první řadě byl odstraněn systém AN/ASQ-9A, který byl určen pro odhoz jaderných zbraní. Dále se jednalo o AN/ARW-77, který letounu umožňoval použití protizemních řízených střel Bullpup, a také systém AN/AJB-7 určený k běžnému bombardování. Tím bylo vyhověno zákazu použití tzv. útočných zbraní. Japonci šli ale ještě dále. U nového stroje bylo též odstraněno zařízení pro tankování za letu. Díly tohoto systému byly sice do Japonska dodány, ale na letounech nebyly použity a zůstaly uloženy ve skladech.
Mitsubishi / Mc Donnell Douglas F-4EJ je dvoumístný dvoumotorový stíhací letoun, určený k plnění stíhacích úkolů za jakéhokoli počasí, ve dne i v noci. Je vybaven radiolokátorem Westinghouse AN/APQ-120, který letounu umožňuje použití protiletadlových řízených střel AIM-7 Sparrow, Mitsubishi AAM-2 a AIM-9 Sidewinder. Dále je stroj vybaven jedním 20 mm šestihlavňovým rotačním kanónem M-61A1, umístěným pod přední částí trupu. Letoun pohání dvojice proudových motorů General Electric J79-GE-17A s tahem po 79,7 kN, s nimiž dosahuje maximální rychlosti 2 370 km/h. Bojový dolet stroje se pohybuje kolem 680 km. Maximální přeletová vzdálenost je 2 595 km.
Letouny F-4EJ byly objednány v listopadu 1968. První dva kusy ( č. 17-8301 a 17-8302 ) byly postaveny firmou Mc Donnell Douglas. Dalších jedenáct strojů bylo již montováno společností Mitsubishi Heavy Industries z dílů vyrobených v USA. První kus z těchto jedenácti vzlétl poprvé 12.5.1972. Poté byla zahájena sériová výroba dalších letounů.
Na základě licenční smlouvy bylo u firmy Mitsubishi nakonec vyrobeno dalších 127 strojů. Celkem bylo tedy do výzbroje letectva zařazeno 140 ks těchto výkonných letounů. První stroj byl předán JASDF v srpnu 1972. Poslední vyrobený F-4EJ byl letectvem převzat 20. května 1981. Typem F-4EJ bylo v JASDF vybaveno šest stíhacích letek. Jednalo se o letky č. 301, č. 302, č. 303, č. 304, č. 305 a poslední jednotkou byla stíhací letka č. 306.
Zdroje :
- www.vojsko.net
- http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
- http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4EJ-Phantom-II-t48113#279580Verze : 0
Zdroj: vlastní foto (Gifu AB) - FiBe ©





URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4EJ-Phantom-II-t48113#419411Verze : 0
FiBe
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.