Main Menu
User Menu

La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA [1904-RRRR]

     
Název:
Name:
La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
Originální název:
Original Name:
La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
Historie názvů:
History of Names:
DD.09.1898-DD.MM.1902 Compañía General Española de Coches Automóviles E. de la Cuadra
DD.MM.1902-14.06.1904 J. Castro, Sociedad en Comandita, Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles
14.06.1904-DD.MM.RRRR La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
Obory výroby:
Production Subjects:
automobily
Sídlo hlavního závodu:
Headquarters:
DD.09.1898-DD.MM.1936 Barcelona /
DD.MM.1939-DD.MM.RRRR Barcelona /
Názvy a sídla poboček:
Subsidiary Name and Location:
DD.MM.1915-DD.MM.193R Ripoll /
DD.MM.1937-DD.MM.1943 Sevilla /
DD.MM.1911-DD.MM.1914 Société des Automobiles Hispano-Suiza, Levallois-Perret /
DD.MM.1914-DD.MM.1923 Société des Automobiles Hispano-Suiza, Bois-Colombes /
DD.MM.1923-DD.MM.1936 Société française Hispano Suiza, SA, Bois-Colombes /
DD.MM.1917-DD.MM.1936 La Hispano, SA Fábrica de Automóviles y Material de Guerra, Guadalajara /
DD.MM.1943-DD.MM.1946 La Hispano Aviación SA, Sevilla /
Vznik:
Founded:
DD.MM.1904
Zánik:
Cancelled:
DD.MM.RRRR
Produkty:
Products:
DD.MM.1940-DD.MM.1943 Hispano HS-132L Chirri
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Hispano-Suiza HS-42
Poznámka:
Note:
1898 továrna založena Emiliem de la Cuadra
1899 najat švýcarský inženýr Marc Birkigt
1902 neúspěšnou továrnu kupuje José María Castro
1904 majitelem podnikatel v hutnictví Damián Mateu, Birkigt technickým ředitelem
1911 založena francouzská pobočka
1915 navržen první letecký motor
1917 na žádost krále postavena nová továrna v bezpečném zázemí v Guadalajaře
1923 po sporech s francouzskou vládou o zdanění zisku z období války je francouzský závod převeden na samostatnou firmu Société française Hispano Suiza, SA, ve které je Birkigt viceprezidentem a Hispano-Suiza zpočátku drží většinu akcií
1931 Fiat Hispania kupuje většinový podíl v závodu v Guadalajaře, Hispano si ponechává v nájmu jeho letecké dílny
1935 závod odkoupen zpět; umírá Damián Mateu, firmu přebírá jeho syn
1936 po vypuknutí občanské války továrna v Barceloně znárodněna republikány jako Servicio de Aviación y Fabricación No.9 (SAF-9), závod v Guadalajaře jako SAF-1, vedení odchází do exilu ve Francii
1937 v nacionalisty ovládané Seville Miguelem Mateu vytvořen závod pro údržbu letadel
1939 obnovena barcelonská továrna
1943 sevillský závod osamostatněn
1946 automobilová produkce v Barceloně převzata státním Instituto Nacional de Industria, základem pro společnost ENASA; zbytek společnosti se soustředí na výrobu obráběních nástrojů
1953 zahájena výroba mikroaut
- firma pravděpodobně existuje dodnes - v r. 2010 podala stížnost proti použití značky Hispano-Suiza dánskou firmu Delmar 04
Zdroje:
Sources:
www.autopasion18.com
www.autopasion18.com
www.hispano-suiza-sa.com
www.secretprojects.co.uk
www.allcarindex.com
www.globalsecurity.org
www.hydroretro.net
URL : https://www.valka.cz/La-Hispano-Suiza-Fabrica-de-Automoviles-SA-1904-RRRR-t106864#532648Verze : 2
MOD