Název: Name: | KH 18T | |
Originální název: Original Name: | KH 18T | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ČKD, Praha / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 (projekt/project) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 17000 1) (18000) 2) kg | |
Celková délka: Overall Length: | 8300 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2655 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2770 3) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 500 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra (vznetový) (128,7 kW)1) alebo Tatra (vznetový) (165,5 kW) 2) | |
Výkon: Power: | 128,7 1) (165,5 2)) kW při 1800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 43,3 1) (50 2)) km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 23 1) (31 2)) ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,4 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 4,3 tony náklad bez výstroje alebo 20 tonový príves | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 3) - celková výška bez plachty | |
Zdroje: Sources: | Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7 |
URL : https://www.valka.cz/KH-18T-t124377#423693Verze : 1
brano
MOD
V roku 1950 boli započaté práce na delostreleckom ťahači hmotnostnej kategórie 18 ton. Podobu ťahača zachytáva výkres O SPE 2283 vypracovaný zamestnancom konštrukčnej kancelárie firmy ČKD Praha Ing.Voithom. Projekčné práce mali byť dohotovené k 1.10.1950, prototyp mal byť odovzdaný k 1.4.1951. Spracované boli dva návrhy pohonu nového ťahača. Jeden s motorom s výkonom 175 koní, druhý s motor s výkonom 225 koní. Život projektu bol krátky, 9.11.1950 bol projekt posúdený kompetentnými zložkami, boli vytknuté nedostatky, no zároveň bola zadaná výroba prototypu. Po zmene typizačného plánu, ktorý sa týkal i vývoja tohoto ťahača bol projekt v 2/1951 zrušený a výroba prototypu zastavená.
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
URL : https://www.valka.cz/KH-18T-t124377#424390Verze : 1
brano
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.