Název: Name: | Hawker P.V.4 | |
Originální název: Original Name: | Hawker P.V.4 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.12.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1691 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3016 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.19 m | |
Délka: Length: | 9.09 m | |
Výška: Height: | 3.61 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.04 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus IIIM3 o výkonu 515 kW dvoulistá dřevěná vrtule Watts | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 294.5 km/h v 2012 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.75 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7224 m | |
Dolet: Range: | 740.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.III 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis 2x 113kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Mason, Francis K. British Bombers since 1914, Putnam, London 1994, ISBN 0-85177-861-5. http://www.airwar.ru/enc/bww1/hawkerpv4.html www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=499 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-V-4-t68798#383806Verze : 2
Aubi
MOD
Hawker P.V.4
Letoun vznikl ze soukromé iniciativy firmy Hawker, která tak reagovala na specifikaci G.4/31. Ta požadovala víceúčelový letoun, který by byl schopný denního, nočního a střemhlavého bombardování, torpédových útoků, průzkumu a dalších.
Konstruktérem P.V.4 byl Sydney Camm, který částečně vycházel z jeho povedeného typu Hind. Trup a křídla však byly zsíleny, aby vydržely namáhání během střemhlavého letu. Celá kostra letounu byla kovová, krytá plátnem. K pohonu letounu byl vybrán hvězdicový motor Bristol Pegasus IIIM.3 (690 k) a prototyp poprvé vzlétl 6. prosince 1934. V roce 1935 byl motor zaměněn za silnější Pegasus X. Poté se P.V.4 zúčastnil celé řady testů, při kterých byl srovnáván i s ostatními prototypy ze soutěže. Hawker jako jediný z nich splnil požadavek střemhlavého bombardování, nebyl však schopný nést torpédo (kvůli podvozku). Specifikace byla následně přepracována a pro každou roli měl být stavěn jiný letoun. Za vítěze soutěže byl vyhlášen Vickers Wellesley, který měl nejmodernější konstrukci.
Prototyp P.V.4 byl pak dále používán k různým testům a posléze byl předán firmě Bristol pro testování motorů. Ta jej používala až do 29. března 1939, kdy byl letoun zrušen.
Když v polovině 30. let shánělo finské letectvo nový víceúčelový letoun, zajímalo se i o typ P.V.4. Nakonec však vybralo holandský Fokker C.X.
Prameny:
www.britishaircraft.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_P.V.4
www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_P.V.4
www.aviastar.org
Letoun vznikl ze soukromé iniciativy firmy Hawker, která tak reagovala na specifikaci G.4/31. Ta požadovala víceúčelový letoun, který by byl schopný denního, nočního a střemhlavého bombardování, torpédových útoků, průzkumu a dalších.
Konstruktérem P.V.4 byl Sydney Camm, který částečně vycházel z jeho povedeného typu Hind. Trup a křídla však byly zsíleny, aby vydržely namáhání během střemhlavého letu. Celá kostra letounu byla kovová, krytá plátnem. K pohonu letounu byl vybrán hvězdicový motor Bristol Pegasus IIIM.3 (690 k) a prototyp poprvé vzlétl 6. prosince 1934. V roce 1935 byl motor zaměněn za silnější Pegasus X. Poté se P.V.4 zúčastnil celé řady testů, při kterých byl srovnáván i s ostatními prototypy ze soutěže. Hawker jako jediný z nich splnil požadavek střemhlavého bombardování, nebyl však schopný nést torpédo (kvůli podvozku). Specifikace byla následně přepracována a pro každou roli měl být stavěn jiný letoun. Za vítěze soutěže byl vyhlášen Vickers Wellesley, který měl nejmodernější konstrukci.
Prototyp P.V.4 byl pak dále používán k různým testům a posléze byl předán firmě Bristol pro testování motorů. Ta jej používala až do 29. března 1939, kdy byl letoun zrušen.
Když v polovině 30. let shánělo finské letectvo nový víceúčelový letoun, zajímalo se i o typ P.V.4. Nakonec však vybralo holandský Fokker C.X.
Prameny:
www.britishaircraft.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_P.V.4
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_P.V.4
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-V-4-t68798#241409Verze : 0
Michal Rak
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.