Název: Name: | Hawker Hornbill | |
Originální název: Original Name: | Hawker Hornbill | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 H.G. Hawker Engineering Co Ltd., Kingston upon Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1349 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1733 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.45 m | |
Délka: Length: | 8.1 m | |
Výška: Height: | 2.95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29.49 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Condor IV o výkonu 520 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 300.9 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 220.5 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.5 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6919 m | |
Dolet: Range: | 321.9 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.II | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Air International 1982/03 avia.russian.ee http://www.airwar.ru/enc/fww1/hornbill.html www.britishaircraft.co.uk |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Původní podoba se dvěma chladiči pod křídly a motorem Condor III.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hornbill-t66206#383526Verze : 0
Aubi
MOD
Hawker Hornbill
Hawker Hornbill bolo asi najrýchlejšie lietadlo na svete v roku 1925, lenže zároveň trpelo na viacero problémov. Bola to posledná konštrukcia vytvorená pod vedením W. G. Cartera na základe špecifikácie 7/24. Lietadlo prvý krát vzlietlo v júli roku 1925 ešte s motorom Rolls-Royce Condor III. Hornbill bol zmiešanej konštrukcie. Motor v prednej časti trupu bol zakapotovaný duralovým plechom. Zadná časť trupu a nosné plochy boli z dreva potiahnutého prekližkou. Krídla mali rozličné rozpetie, pričom krídielká boli umiestnené len na hornom krídle. Vzniklo na základe úvah, že lietadlo malé, ľahké ale zato s najvýkonnejším motorom, musí byť úspešné. Avšak od začiatku sa prejavovala nielen jeho vysoká rýchlosť, ale aj neresti. Motor sa značne prehrieval, čo úplne nevyriešila ani jeho zámena za novšiu variantu Condor IV, ani laborovanie z chladičom (skúšal sa jeden vetší chladič umiestnený v strede pod trupom tak aj dva menšie umiestnené pod spodným krídlom). Od mája 1926 lietadlo poháňal motor Rolls-Royce Condor IV o výkone 698 koní, ktorý prenášal silu na dvojlistú drevenú vrtuľu. Stúpavosť a dolet boli nízke, navyše sa prejavovala letová nestabilita. Pilot sa sťažoval aj na stiesnený kokpit s horším výhľadom. To všetko prispelo ku skutočnosti, že sa toto lietadlo nikdy nedostalo do aktívnej služby.
Použité pramene:
avia.russian.ee
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hornbill
www.britishaircraft.co.uk
Hawker Hornbill bolo asi najrýchlejšie lietadlo na svete v roku 1925, lenže zároveň trpelo na viacero problémov. Bola to posledná konštrukcia vytvorená pod vedením W. G. Cartera na základe špecifikácie 7/24. Lietadlo prvý krát vzlietlo v júli roku 1925 ešte s motorom Rolls-Royce Condor III. Hornbill bol zmiešanej konštrukcie. Motor v prednej časti trupu bol zakapotovaný duralovým plechom. Zadná časť trupu a nosné plochy boli z dreva potiahnutého prekližkou. Krídla mali rozličné rozpetie, pričom krídielká boli umiestnené len na hornom krídle. Vzniklo na základe úvah, že lietadlo malé, ľahké ale zato s najvýkonnejším motorom, musí byť úspešné. Avšak od začiatku sa prejavovala nielen jeho vysoká rýchlosť, ale aj neresti. Motor sa značne prehrieval, čo úplne nevyriešila ani jeho zámena za novšiu variantu Condor IV, ani laborovanie z chladičom (skúšal sa jeden vetší chladič umiestnený v strede pod trupom tak aj dva menšie umiestnené pod spodným krídlom). Od mája 1926 lietadlo poháňal motor Rolls-Royce Condor IV o výkone 698 koní, ktorý prenášal silu na dvojlistú drevenú vrtuľu. Stúpavosť a dolet boli nízke, navyše sa prejavovala letová nestabilita. Pilot sa sťažoval aj na stiesnený kokpit s horším výhľadom. To všetko prispelo ku skutočnosti, že sa toto lietadlo nikdy nedostalo do aktívnej služby.
Použité pramene:
avia.russian.ee
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hornbill
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hornbill-t66206#234491Verze : 0
Reklama
Trojpohľadový náčrt
Použité pramene:
avia.russian.ee
Použité pramene:
avia.russian.ee
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hornbill-t66206#234492Verze : 0
Použité pramene:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hornbill
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hornbill
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hornbill-t66206#234493Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.