Název: Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-9 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-9 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Cottbus / DD.12.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Aslau (Osła) / DD.08.1944-DD.09.1944 Mitteldeutsche Metallwerke GmbH, Erfurt / DD.12.1944-DD.02.1945 Norddeutsche Dornier-Werke GmbH, Wismar / DD.02.1945-DD.02.1945 Heinkel-Werke GmbH, Oranienburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1944-DD.02.1945 z toho / from that: DD.09.1944-DD.09.1944 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 202360-202450) DD.09.1944-DD.09.1944 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 205001-205100) DD.09.1944-DD.10.1944 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 205180-205300) DD.10.1944-DD.11.1944 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 205901-205999) DD.11.1944-DD.12.1944 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 206031-206200) DD.12.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 207160-207240) DD.12.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf, Aslau (W.Nr.: 490020-490050) DD.08.1944-DD.09.1944 Mimetall (W.Nr.: 750070-750160) DD.12.1944-DD.01.1944 Norddeutsche Dornier (W.Nr.: 980150-980230) DD.01.1945-DD.01.1945 Norddeutsche Dornier (W.Nr.: 980360-980380) DD.01.1945-DD.02.1945 Norddeutsche Dornier (W.Nr.: 980540-980590) DD.02.1945-DD.02.1945 Heinkel (W.Nr.: 560020-560030 ?) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | do 30.11.1944 / until 30.11.1944: 408, z toho / from that: - 215 Fw 190 A-9 - 193 Fw 190 A-9/R11 Focke-Wulf: 75 (Fw 190 A-9) + 193 (Fw 190 A-9/R11) Mimetall: 112 Norddeutsche Dornier: 8 Heinkel: 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3170 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4419 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,51 m | |
Délka: Length: | 8,95 m | |
Výška: Height: | 3,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW 801 TS - dvouhvězdicový - počet válců: 14 - vzletový výkon: 1471 kW (2000 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 524 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 665 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | |
Dolet: Range: | 900 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 13mm kulomet MG 131 (v trupu) 2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla) 2x 20mm kanón MG 151/20 E (v křídle) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Rüstsätze: Fw 190 A-9/R2 - dva MK 108 místo dvou MG 151/20 (2x 55 nábojů) Fw 190 A-9/R8 - Fw 190 A-9/R2 s dodatečným pancéřováním kabiny Fw 190 A-9/R11 - vybaven FuG 125 a PKS 12 pro lety za každého počasí | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9 Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976 Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-9-t1000#4496Verze : 0
Schlange
MOD
Fw 190 A-9 z výzbroje II./JG 11 na dánském letišti Kastrup, jaro 1945.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-9-t1000#408454Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Letouny Fw 190 A-9 zachycené na konci války na letišti obsazeném Spojenci. Stroje mohly patřit do výzbroje IV./JG 51.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-9-t1000#408455Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.