Název: Name: | Embraer EMB-314 Super Tucano | |
Originální název: Original Name: | Embraer EMB-314 Super Tucano | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1999-DD.MM.RRRR Empresa Brasileira de Aeronáutica SA, Sao Paulo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2003-DD.MM.RRRR série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | +190 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.06.1999 Embraer EMB-312H Tucano | |
Osádka: Crew: | 2 (pilot + navigator) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3200 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5400 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.13 m | |
Délka: Length: | 11.38 m | |
Výška: Height: | 3.96 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.4 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbovrtulový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney Canada PT6A-68C - 1196 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590.6 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 519.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 24 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10668 m | |
Dolet: Range: | 1330.9 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2855 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet FN Herstal M3P ráže 12,7 mm 5x závěsník (celkem o nosnosti až 1.550 kg) - pouzdro s kanónem GIAT M20A ráže 20 mm - pouzdro s kulometem FN Herstal M3P ráže 12,7 mm - pouzdro s kulometem Dillon Aero M134D ráže 7,62 mm - raketnice SBAT-70 s 70 mm neřízenými raketami - raketnice LAU-68A/G s 70 mm neřízenými raketami - protiletadlová řízená střela AIM-9L Sidewinder - protiletadlová řízená střela MAA-1A Piranha - protiletadlová řízená střela MAA-1B Piranha - protiletadlová řízená střela Python 3 - protiletadlová řízená střela Python 4 - protizemní řízená střela AGM-65 Maverick - protizemní řízená střela Cirit - neřízená bomba Mk.81 - neřízená bomba Mk.82 - neřízená bomba M-117 - kontejnerová bomba BLG-252 - řízené bomby FPG-82 - řízené bomby SMKB-82 - řízené bomby GBU-38/B JDAM - řízené bomby GBU-39/B SDB - řízené bomby GBU-54/B LJDAM - řízené bomby GBU-12/B Paveway II - řízené bomby Lizard - řízené bomby Griffin | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | vojenské označení: A-29B Super Tucano | |
Zdroje: Sources: | www.embraerds.com en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Embraer-EMB-314-Super-Tucano-t188579#547710Verze : 0
FiBe
MOD
Embraer EMB-314 Super Tucano (A-29A/B Super Tucano)
Výzbroj
Letouny jsou standardně vyzbrojeny dvojicí kulometů FN Herstal M3P (klony kulometů Browning M2HB) ráže 12,7 mm s teoretickou kadencí až 950 ran za minutu a zásobou 200 nábojů pro každý z nich. Umístěny jsou v křídle a stříli mimo okruh vrtule.
Dále mají letouny k dispozici 5 závěsníků, jeden ve středu pod centroplánem a dva pod každým křídlem s celkovou nosností 1.550 kg. Tři ze závěsníků jsou mokré, tzn. že umožňují nést přídavné palivové nádrže a prodloužit tak dobu, po kterou může být letoun ve vzduchu (jedná se o centrální a vnitřní křídelní pylony).
Letoun na závěsnících může níst širokou škálu řízené i neřízené munice včetně pouzder s kulomety a kanóny anebo s průzkumnou elektronikou.
Hlavňová výzbroj
Pod centrální závěsník pod trupem je možné umístit pouzdro s 20 mm kanónem GIAT M20A1 s teoretickou kadencí 650 ran za minutu a odhadovanou zásobou 180-250 nábojů.
Je možné využít i dva křídelní pylony na zavěšení pouzder s kulomety FN Herstal M3P (stejnými jaké jsou umístěny v křídlech).
V současné době probíhá vývoj pouzder s kulomety M134D Minigun (známé jako Dillon Aero Gun Pod) ráže 7,62 mm s rotačním svazkem šesti hlavní a teoretickou kadencí 3.000 ran za minutu, které bude moci letoun nést v celkovém počtu čtyř kusů (dva pod každým křídlem).
Neřízené rakety
V počtu čtyř kusů je možné zavěsit pod křídelní zavěsníky i raketnice SBAT-70 (LM-70/19) s 19 neřízenými 70 mm raketami Skyfire-70 (AV-SF-70), anebo menší LAU-68/A s 7 neřízenými 70 mm raketami Mk-4 FFAR, resp. Hydra 70 a ponciálně i řízené rakety APKWS / LOGIR / DAGR / GATR-L / TALON / Cirit / RPM.
Řízené střely
Letouny Super Tucano mohou nosit protiletadlové řízené střely AIM-9L Sidewinder, MAA-1A Piranha (vy vývoji je též vylepšená verze MAA-1B Piranha, která by měla být perspektivně certifikována i pro tento letoun), Python 3 a Python 4.
Z protizemních řízených střel to jsou rakety řady AGM-65 Maverick and již zmíněné 70 mm rakety Cirit odpalované z raketnic LAU-68/A.
Bomby
Super Tucano může nést náklad až 10 bomb Mk.81 rže 250lb (113 kg) na sdružených závěsnících nebo 5 bomb Mk.82 ráže 500lb (227 kg). Alternativně lze používat i starší pumy M117 ráže 570lb (340 kg), ale maximální kapacita jsou pravděpodobně jen tři bomby. V neposlední řadě je možné podvěsit i zápalné pumy BINC-300 nebo kazetové bomby BLC-252 (s 248 kusy submunice) domácí provenience.
Z naváděných / řízených pum to jsou SMKB-82, GBU-12/B Paveway II a vyvíjená FPG-82 (všechny to jsou bomby Mk.82 s kity umožňující navádění přes laserovýc paprse, resp. inerciální navigace a GPS).
Perspektivně by letoun měl být / je schopen nosit i pumy JDAM / LJDAM a SDB, případně užívat bomby s konverzní sadami Lizard a Griffin.
Přístrojové vybavení
Přístrojové vybavení tohoto turbovrtulového letounu je srovnatelné s modernímí proudovými stroji. Kopkitu pilota vévodí dva velkoplošné CMFD displeje a HUD displej s ovládacím panelem, u navigátora / operátora zbraňových systému jsou také dva tyto CMFD displeje + jeden menší CMFD. Oba prostory posádky jsou též plně kompatibilní s přístroji pro noční vidění. Kabina pilota je navržena dle dnes využívané koncepce HOTAS. Letoun je vybaven satelitní navigací GPS a laserovými gyroskopy pro inerciální navigaci. Pro výstrahu před špatným počasím je vybaveno systémem WX-1000E. Řídicí počítač je standardně vybaven několika druhy útočných módů pro shoz pum (např. CCIP, CCRP, CCIL, DTOS, LCOS, SSLC) a automatický pilot umožňuje programování misí. Radiostanice, resp. datový přenos pracuje v pásmech velmi krátkých / ultrakrátkých vln. Letoun též může být vybaven hlavicí FLIR umožňující díky využití infračerveného záření pasivně sledovat, případně útočit na cíle. Též se připravuje i integrace přileb kategorie HMD. Celé toto vybavení je propojeno s avionickým systém letounu prostřednictvím osvědčené datové sběrnici MIL-STD-1553.
Zdroj:
www.embraerds.com
en.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | Brazílie (BRA) |
Typ letounu | Embraer EMB-314 Super Tucano |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Embraer SA, Sao Paul, Brasil |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
A-29A Super Tucano
Období | - |
Výrobce | Brazílie (BRA) |
Typ letounu | Embraer EMB-314 Super Tucano |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Embraer SA, Sao Paul, Brasil |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
A-29A Super Tucano
Období | - |
Výrobce | Brazílie (BRA) |
Typ letounu | Embraer EMB-314 Super Tucano |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Embraer SA, Sao Paul, Brasil |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
A-29B Super Tucano
Období | - |
Výrobce | Brazílie (BRA) |
Typ letounu | Embraer EMB-314 Super Tucano |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Embraer SA, Sao Paul, Brasil |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
A-29B Super Tucano
URL : https://www.valka.cz/Embraer-EMB-314-Super-Tucano-t188579#547711Verze : 1
FiBe
MOD
zdroj:
www.reddit.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Embraer EMB-314 Super Tucano |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Embraer-EMB-314-Super-Tucano-t188579#550233Verze : 0
wlasto
MOD
A-29B Super Tucano pro Libanon
Na základě kontraktu z 30. 10. 2015 obdržela libanonská armáda šest letounu tohoto typu.
První dva stroje převzalo letectvo v říjnu 2017 na základně Hamat. Následující čtyři
pak oficiálně převzali na stejné letecké základně 12. června 2018.
Letouny jsou pořízené v rámci amerického zahraničního vojenského prodeje.
Financované jsou vládou Saudské Arábie.
První libanonští piloti začali s leteckým výcvikem 22. března 2017 na americké základně Moody.
Identifikace čtyř strojů z druhé dodávky:
ev.č. L-713 / v.č. 31400224
ev.č. L-714 / v.č. 31400225
ev.č. L-715 / v.č. 31400226
ev.č. L-716 / v.č. 31400227
Zdroje:
www.leteckymagazin.sk
L+K 7 / 2018, Informujeme
URL : https://www.valka.cz/Embraer-EMB-314-Super-Tucano-t188579#603201Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.