Název: Name: | Douglas C-124C Globemaster II | |
Originální název: Original Name: | Douglas C-124C Globemaster II | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1952-DD.03.1955 Douglas Aircraft Co. Inc., Long Beach, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1952-DD.03.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 243 (51-5185/5213, 51-7272/7285, 52-0939/1090, 53-0001/0105) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 6 + 200 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 45888 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 83915 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 87997 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 53.15 m | |
Délka: Length: | 39.75 m | |
Výška: Height: | 14.72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 232.82 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 360.32 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-4360-63A o výkonu 2834 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 489.2 km/h v 6340 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370.1 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.9 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6645 m | |
Dolet: Range: | 6485.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 10975.7 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Kapacita: 2 piloti, navigátor a palubní inženýr, dva členové osádky pro manipulaci s nákladem, až 200 vojáků nebo 123 ležících a 45 sedících raněných s 15 ošetřovateli, užitečné zatížení 33 565 kg | |
Zdroje: Sources: | Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4. |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-124C-Globemaster-II-t9440#32044Verze : 0
Prototyp Globemasteru II vzlétl poprvé 27. listopadu 1949
celkem bylo vyrobeno 204 kusů C-124A a 243 kusů C-124C
Zavedení C-5 Galaxy v roce 1970 znamenalo vyřazení flotily C-124. Tyto stroje skončily na hřbitově letadel základny Davis-Monthan Air Base v Kalifornii
Velitelství strategiského letectva (SAC) používalo letouny C-124 k přepravětaktických jaderných raket malého doletu "Honest John" do ohnisek studené války a balistických raket středního doletu "Thor" na základny v Británii
celkem bylo vyrobeno 204 kusů C-124A a 243 kusů C-124C
Zavedení C-5 Galaxy v roce 1970 znamenalo vyřazení flotily C-124. Tyto stroje skončily na hřbitově letadel základny Davis-Monthan Air Base v Kalifornii
Velitelství strategiského letectva (SAC) používalo letouny C-124 k přepravětaktických jaderných raket malého doletu "Honest John" do ohnisek studené války a balistických raket středního doletu "Thor" na základny v Británii
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-124C-Globemaster-II-t9440#32053Verze : 0
Letoun C124C Globemaster II (sériové číslo) ve zbarvení 901st Military Airlift Group (Laurence G. Hanscom AFB) z počátku sedmdesátých let se dnes nachází ve sbírkách Pima Air Museum v Arizoně.

URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-124C-Globemaster-II-t9440#32069Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.