Main Menu
User Menu

Caspar C 36

     
Název:
Name:
Caspar C 36w
Originální název:
Original Name:
Caspar C 36w
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
25641) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m
Délka:
Length:
11,56 m
Výška:
Height:
4,43 m
Plocha křídla:
Wing Area:
49,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 6.0Z o výkonu 485 kW/660 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
880 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1502) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
1803) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5360 m
Dolet:
Range:
1050 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
S kolovým podvozkem:
1) 2264 kg
2) 255 km/h
3) 225 km/h
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.en.wikipedia.org/wiki/BMW_VI
http://www.de.wikipedia.org/wiki/Caspar-Werke
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac36.htm
http://www.histaviation.com/Caspar_C_36.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-36-t68843#241767Verze : 0
Caspar C-36

Historie :
Letoun Caspar C-36 byl vyprojektován hlavním inženýrem Karlem Theissem, jenž v roce 1921 nahradil v této funkci E.Heinkela, který odešel a osamostnatnil se. Letoun byl v červnu 1929 testován a zalétáván ve zkušebním ústavu v Travemünde. Poté byl letoun v lednu 1932 zaregistrován pod značkou D-1316. Šlo o poslední typ postavený firmou Caspar.
Byl to dvoumístný dvouplošník se dvěma plováky. Byl testován ve třech podobách, jako "W" s plováky schopný startovat z vodní hladiny, s označením "L" schopný startovat z pozemních základen a třetí označený "aW" s plováky a křídlem vybaveným sloty. Poháněl ho řadový vodou chlazený dvanáctiválec do "V", BMW VI Z o zdvihovém objemu 6.0 litrů. Letoun ke startu potřeboval vzdálenost 360 m. Nosnost byla udávána kolem 95 kg.

Zdroj:
http://www.en.wikipedia.org/wiki/BMW_VI
http://www.de.wikipedia.org/wiki/Caspar-Werke
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac36.htm
http://www.histaviation.com/Caspar_C_36.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-36-t68843#241720Verze : 0
Caspar C-36

Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_36.html

Caspar C 36 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-36-t68843#241792Verze : 0