Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Caproni Ca.135 Tipo Perú
Originální název:
Original Name:
Caproni Ca.135 Tipo Perú
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.07.1937 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6063 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9063 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
18,80 m
Délka:
Length:
13,70 m
Výška:
Height:
3,40 m
Plocha křídla:
Wing Area:
60,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso XI.RC.40 o výkonu 662 kW/900 k v 4000 m
třílistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
400 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1170 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2090 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm v zatahovatelné břišní věži


2000 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kontrakt podpísaný 11.08.1936, hodnota kontraktu 525000 dolárov.
Zdroje:
Sources:
Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol IV, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1972.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
Němeček, Václav. Caproni Ca-135, L+K 1981/05.
www.alieuomini.it
italianaircraftofwwii.devhub.com
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514652Verze : 0
MOD
www.aviarmor.net

Caproni Ca.135 Tipo Perú - Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také vingly v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.

Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také "vingly" v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514653Verze : 0
MOD
forum.axishistory.com

Caproni Ca.135 Tipo Perú - Tipo Peru měly  místo skleníku ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.

Tipo Peru měly místo "skleníku" ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514654Verze : 0
MOD
Lietadlá podľa Peruánskych požiadaviek boli dokončené v júli 1937 a v auguste 1937 boli loďou odoslané do Peru. Finálnu montáž (pre prepravu boli lietadlá rozobraté) realizovala miestna pobočka Caproni Aeronautika Peruana v Las Palmas a zaradené boli do 2. ťažkej bombardovacej perute (2. Escuadróna de Bomberdeo Pesada) dislokovanej v las Palmas a neskôr v Chyclayo.


V roku 1940 boli v rámci reorganizácie lietadlá včlenené do 11. a 12. letky (roja / Esquadrilly ?) IX. bombardovacej perute (IX. Escuadróna de Bomberdeo). V rámci konfliktu s Bolíviou boli lietadlá nasadené ako prieskumné a transportné. V rámci jednoho prieskumného letu 10.07.1941 došlo k strate stroja v.č. 4059 (označenie XI-13-2). Lietadlo núdzovo pristálo v neprístupnom území cca 50 km o Piuri z dôvodu problémov s motormi a napriek tomu, že pri pristátí neutrpelo väčšie škody, bolo vyradené.


Problémy s motormi (únik oleja, nespoľahlivosť), ale aj s ďalšími komponentami (úniky hydraulickej kvapaliny) mali aj ostatné vyrobené stroje, čo spolu s nedostatkom náhradných dielcov viedlo k ich uzemneniu a následnému vyradeniu v priebehu leta a jesene roku 1942 (posledný stroj vyradený v októbri 1942).



Zdroj: Šnajdr, Miroslav: caproni CA.135; Military Revue 3/2016
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#548011Verze : 2
MOD