Caproni Ca.135 Tipo Perú

     
Název:
Name:
Caproni Ca.135 Tipo Perú Caproni Ca.135 Tipo Perú
Originální název:
Original Name:
Caproni Ca.135 Tipo Perú
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.07.1937 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6063 kg 13367 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9063 kg 19980 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,80 m 61ft 8,15in
Délka:
Length:
13,70 m 44ft 11,37in
Výška:
Height:
3,40 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
60,00 m2 645.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso XI.RC.40 o výkonu 662 kW/900 k v 4000 m
třílistá stavitelná vrtule
Isotta Fraschini Asso XI.RC.40, power 888 hp at 13123 ft
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
400 km/h v 4000 m 248.5 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1170 km 727 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2090 km 1298.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm v zatahovatelné břišní věži


2000 kg pum
1x flexible .303 in machine gun in the nose
1x flexible .50 in machine gun in dorsal position
1x flexible .50 in machine gun in a retractable ventral turret


4409 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kontrakt podpísaný 11.08.1936, hodnota kontraktu 525000 dolárov. -
Zdroje:
Sources:
Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol IV, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1972.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
Němeček, Václav. Caproni Ca-135, L+K 1981/05.
www.alieuomini.it
italianaircraftofwwii.devhub.com
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514652 Verze : 0
www.aviarmor.net

Caproni Ca.135 Tipo Perú - Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také vingly v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.

Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také "vingly" v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514653 Verze : 0
forum.axishistory.com

Caproni Ca.135 Tipo Perú - Tipo Peru měly  místo skleníku ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.

Tipo Peru měly místo "skleníku" ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514654 Verze : 0
Lietadlá podľa Peruánskych požiadaviek boli dokončené v júli 1937 a v auguste 1937 boli loďou odoslané do Peru. Finálnu montáž (pre prepravu boli lietadlá rozobraté) realizovala miestna pobočka Caproni Aeronautika Peruana v Las Palmas a zaradené boli do 2. ťažkej bombardovacej perute (2. Escuadróna de Bomberdeo Pesada) dislokovanej v las Palmas a neskôr v Chyclayo.


V roku 1940 boli v rámci reorganizácie lietadlá včlenené do 11. a 12. letky (roja / Esquadrilly ?) IX. bombardovacej perute (IX. Escuadróna de Bomberdeo). V rámci konfliktu s Bolíviou boli lietadlá nasadené ako prieskumné a transportné. V rámci jednoho prieskumného letu 10.07.1941 došlo k strate stroja v.č. 4059 (označenie XI-13-2). Lietadlo núdzovo pristálo v neprístupnom území cca 50 km o Piuri z dôvodu problémov s motormi a napriek tomu, že pri pristátí neutrpelo väčšie škody, bolo vyradené.


Problémy s motormi (únik oleja, nespoľahlivosť), ale aj s ďalšími komponentami (úniky hydraulickej kvapaliny) mali aj ostatné vyrobené stroje, čo spolu s nedostatkom náhradných dielcov viedlo k ich uzemneniu a následnému vyradeniu v priebehu leta a jesene roku 1942 (posledný stroj vyradený v októbri 1942).



Zdroj: Šnajdr, Miroslav: caproni CA.135; Military Revue 3/2016
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#548011 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více