Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Tatra 26/30
Originální název:
Original Name:
Tatra 26/30
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
181
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
1350 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
1500 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2850 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg
Celková délka:
Overall Length:
5150 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1800 mm
Celková výška:
Overall Height:
1900 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
230 mm
Rozvor:
Wheelbase:
22001) mm - 850 mm
Rozchod:
Track:
1300 mm - všechny nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
27 x 4,74“ nebo/or 5,50 – 18“ Ballon
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra 30
- zážehový, vzduchem chlazený
- počet válců: 4
- vrtání: 75 mm
- zdvih: 95 mm
- objem válců: 1 680 cm3
- maximální výkon: 17,7 kW při 3000 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
suchá, čtyřlamelová spojka
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60-70 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
14-16 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
1) krátký rozvor, dlouhý rozvor 2900 mm
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
motomuseum-hostalek.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#595037Verze : 0
MOD
Vozidlo vycházelo z prototypů Tatra 26, zásadní změnou bylo použití výkonnějšího čtyřválcového motoru proti původnímu dvouválci, koncepce pohonu zůstala 6x4, čelní diferenciály byly vybaveny uzávěrkami.

Celkem bylo vyrobeno 181 kusů vozidel tohoto typu. Armáda zakoupila devět podvozků pro Prapor útočné vozby v Milovicích a v praporních dílnách byly vybaveny dřevěnými karoseriemi představujícími obrněné vozy. Nesly různé typy výzbroje lehké nebo těžké kulomety v otočných věžích nebo pevných střílnách. Evidenční čísla byla NIV 601 až NIV 609.

MNO objednalo dále:
5 Tater 26/30 v provedení break
6 Tater 26/30 v provedení velitelský vůz

Jediný vojenský valník odebralo Polsko. Pro civilní sektor se vyráběla další provedení:
- valník
- vyhlídkový vůz se stahovací střechou
- sanitní vůz
- omnibus
- lázeňský autobus
nebo bylo možné objednat samostatný podvozek a nástavbu svěřit některé z renomovaných karosáren

Zdroj:
muzeum TATRA Kopřivnice
Rosenkranz, K.: Tatra, nákladní automobily. AutoAlbum, MS Press, Brno, 2002, ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#185923Verze : 4
MOD
Vojenský nákladní automobil Tatra 26/30, 1928.
CZK - Tatra 26/30 - (Tatra)

(Tatra)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#595040Verze : 0
MOD