Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Praga V3S M1
Originální název:
Original Name:
Praga V3S M1
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Automobilové závody Letňany n.p., Praha-Letňany /
Opravy zemědělských strojů n.p., Vinoř /
Bratislavské automobilové závody n.p., Bratislava /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1983-DD.MM.1987 (Praga V3S M1)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~130 000 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.198R
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 (+ 25 na korbě / + 25 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
5740 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
55001) kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
112402) kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
60003) kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
172404) kg
Celková délka:
Overall Length:
6910 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2320 mm
Celková výška:
Overall Height:
29255) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3580 mm - 1120 mm
Rozchod:
Track:
1870 mm - přední náprava
1755 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, jednookruhová, bubnová
parkovací - převodová, pásová
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 12 V
ukostřený kladný pól
dva akumulátory: 12 V / 125 Ah
dynamo: 12 V / 300 W
Pneumatiky:
Tyres:
8,25-20 HD 10 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-912-4
- vznětový, řadový, vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 6
- vrtání: 115 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 8 102 cm3
- maximální točivý moment: 452 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 88 kW při 2100 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
suchá, jednokotoučová, hydraulické ovládání s posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
75 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
750 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
72 ° / 32 °
Svah:
Gradient:
346) °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) na silnici, 3500 kg v terénu
2) na silnici, 9240 kg v terénu
3) na silnici, 4500 kg v terénu
4) na silnici, 13740 kg v terénu
5) plachta v horní poloze, 2530 mm po kabinu
6) na silnici i v terénu


přehled verzí
Zdroje:
Sources:
Tanková a automobilová technika v české a slovenské armáde, Naše vojsko, 2003, ISBN 80-206-0684-X
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#183802Verze : 1
Automobil Praga V3S M1 je trojnápravový stredný nákladný automobil 6 x 4 x 2 (6 x 6 x 4). Je určený na prepravu osôb a materiálu po komunikáciách aj v ťažkom teréne. Je odvodený od typu V3S. Má povolené užitočné zaťaženie 3500 kg v teréne a 5500 kg na komunikácii a môže ťahať príves do hmotnosti 4500 kg v teréne a 6000 kg na komunikáciach.

Motor má zvýšený výkon na 88 kW pri 2100 ot. / min. Konštrukčnými úpravami bola zvýšená jeho životnosť.

V prevodovke a prídavnej prevodovke sa zmenily prevodové pomery, čím sa zlepšily dynamické vlastnosti automobilu a zvýšila sa najvyššia konštrukčná rýchlosť na 75 km / hod.

Brzdová sústava bola doplnená zariadením pre ťahanie prívesom s dvojhadicovým ovládaním brzd prívesu a spojkovou hlavicou pre plnenie vzduchovej sústavy automobilov z cudzieho zdroja.

Pôvodné vzduchotlakové stierače boli nahradené elektrickými 12 V stieračmi.


Zdroj : Aut-24-11 Nákladné terénne automobily V3S, V3S-M1 a V3S-M2. Popis a prevádzka - predpis ČSĽA, Praha 1988
CZK - Praga V3S M1 - Rozmerový náčrt.

Rozmerový náčrt.
CZK - Praga V3S M1 - Rám - popis.

Rám - popis.
CZK - Praga V3S M1 - Valník - predná časť.

Valník - predná časť.
CZK - Praga V3S M1 - Valník - zadná časť.

Valník - zadná časť.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#392460Verze : 0
Praga V3S M1 (VPZ 060 15-86) používaná k výcviku řidičů české armády na náměstí ve Vyškově, Prapor zabezpečení, Velitelství výcviku - Vojenská akademie.

Zdroj: vlastní archív

CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#259878Verze : 0
Praga V3S M1 z výzbroje slovenské armády.
CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#104337Verze : 0
MOD
Praga V3S M1 z výzbroje slovenské armády.
CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


CZK - Praga V3S M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#104506Verze : 0
MOD
Valníkové automobily řady V3S (zleva V3S M1, V3S M2 a V3S M1) z výzbroje slovenské armády se zapřaženými minomety vz. 97.
CZK - Praga V3S M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#112327Verze : 0
MOD
Fotografie vozidla Praga V3S M1 s hydraulickou rukou HR-3001 vyřazeného z výzbroje Armády České republiky.

Zdroj: www.armyland.cz

CZK - Praga V3S M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-V3S-M1-t178879#278368Verze : 0