Název: Name: | Bristol Bombay | |
Originální název: Original Name: | Bristol Bombay | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton DD.03.1939-DD.06.1940 Short & Harland Ltd., Belfast | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.06.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 Bristol 50 Harland | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.06.1935 | |
Osádka: Crew: | 4 + 24 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6260 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9153 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 29.18 m | |
Délka: Length: | 21.11 m | |
Výška: Height: | 6.07 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 124.49 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XXII o výkonu 753 kW třílistá stavitelná vrtule Rotol | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 305.8 km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 257.5 km/h v 3048 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7574 m | |
Dolet: Range: | 1416.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3588.8 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,7mm kulomet Vickers K v příďové věži Bristol B.II 1x 7,7mm kulomet Vickers K v ocasní věži Bristol B.III 8x 117kg bomba pod trupem | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232. Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. |
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bombay-t6615#15315Verze : 0
Bristol Bombay byl vyvinut v polovině třicátých let jako britský protějšek německého Junkersu Ju 52/3m. Pro stejné určení, tedy transport paravýsadku, dopravní a sanitní službu, s ním počítalo i RAF. První letouny obdržela 216. squadrona v Egyptě v březnu 1939, následovaly dodávky ke 117., 267. a 271. squadroně. Tyto jednotky operovaly převážně z letišť v severní Africe a své letouny využívaly při dopravě britských vojsk zvláště v první fázi války v poušti. Jeden stroj se podílel na evakuaci řecké královské rodiny z Kréty do Egypta. V polovině války však byl Bombay nahrazen modernějšími konstrukcemi, kupříkladu americkými Dakotami.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bombay-t6615#15319Verze : 0
Reklama
Bristol Bombay, 216. squadrona
www.rafmuseum.org.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.rafmuseum.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bombay-t6615#193641Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.