Název: Name: | Blackburn Skua Mk.II | |
Originální název: Original Name: | Blackburn Skua Mk.II | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 Blackburn Aircraft Co. Ltd., Brough | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-04.05.1938 1st and 2nd prototype DD.08.1938-DD.MM.1939 serial production | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 190 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 09.02.1937 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2493 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3685 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3735 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.070 m | |
Délka: Length: | 10.850 m | |
Výška: Height: | 3.810 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29.64 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 124,325 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Perseus XII vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 619 kW při 2 650 ot/min a 675 kW při 2 750 ot/min v h= 1 980 m. Vrtule třílistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu typu de Havilland o průměru 3 510 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 362.1 km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265.5 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5822 m | |
Dolet: Range: | 888.4 1) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1219.9 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v křídlech 1x pohyblivý kulomet Lewis Mk.IIIE ráže 7,7 mm Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem 8x 9 kg cvičná puma pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) stíhač, 1334 km bombardér Vývoj a popis letounu: https://www.valka.cz/13615-Blackburn-Skua-1 | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6. Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. |
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#5289Verze : 0
Schlange
MOD
Blackburn Skua
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#25257Verze : 0
Reklama
Blackburn Skua
http://www.ww2photo.mimerswell.com/air/airfr.htm
http://www.ww2photo.mimerswell.com/air/airfr.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#25258Verze : 0
Skua Mk.II serial L2942 sloužila u 801. Squadron na HMS Furious. Ztracena byla 22. září 1940 s osádkou Sub.Lt. B.F.Wiggington a N/Air. K.R. King během ofenzivní operace v prostoru Trondheim. Osádka zabloudila a nouzově přistála do řeky Faxalven u švédského Ramsele.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L2942 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 801. peruť FAA |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 22.09.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#388968Verze : 0
ICE
MOD
Skua Mk.II v podobě z roku 1941. Horní plochy kryla Dark Slate Grey a Extra Dark Sea Grey. Spodní plochy měly barvy Sky s výjimkou černého nátěru aplikovaného na spodní plochu pravé poloviny křídla. Že stroj nesl serial L3028 není jisté. Podle některých pramenů byla Skua s tímto serialem ztracena již 13. června 1940 při nešťastném náletu na Tirpitz kotvící v Trondheimu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L3028 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 13.06.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L3028 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L3028 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#388970Verze : 0
ICE
MOD
Reklama
Blackburn Skua Mk.II (L2940) z výzbroje 800. Naval Air Squadron z letadlové lodi HMS Ark Royal. Za řízením tohoto stroje absolvoval 27. dubna 1940 Capt. R. T. Partridge boj s bombardérem He 111 H ze III./KG 26.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L2940 |
Taktické označení / imatrikulace | 6A |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 800. námořní letecká peruť [1933-1945] |
Základna | CV - HMS Ark Royal (91) |
Datum (DD.MM.RRRR) | 27.04.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#420095Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Jiná interpretace zbarvení stroje Blackburn Skua Mk.II se sériovým číslem L2940. 800. squadrona, nosič Ark Royal. Pilot Capt. R. T. Partridge na tomto stroji 27. 4. 1940 sestřelil nad norským pobřežím He 111 z 9./KG 26, avšak Skua byla ztracena ještě během téhož letu, po nouzovém přistání na zamrzlém jezeře Breidal u Grotli. Na kýlovce se původně nacházel kód A6A.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L2940 |
Taktické označení / imatrikulace | A6A |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 800. námořní letecká peruť [1933-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 27.04.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jiná interpretace zbarvení stroje Blackburn Skua Mk.II se sériovým číslem L2940. 800. squadrona, nosič Ark Royal. Pilot Capt. R. T. Partridge na tomto stroji 27. 4. 1940 sestřelil nad norským pobřežím He 111 z 9./KG 26, avšak Skua byla ztracena ještě během téhož letu, po nouzovém přistání na zamrzlém jezeře Breidal u Grotli. Na kýlovce se původně nacházel kód A6A.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#433345Verze : 0
Rad
MOD
Letoun z nosiče Ark Royal
Blackburn Skua Mk.II (L2887) z výzbroje 803. Naval Air Squadron, léto 1939. Celý letoun natřen hliníkovým nátěrem (Cellon "CX" Aluminium), lomené modro-červené pruhy na trupu značily příslušnost k letadlové lodi HMS Ark Royal. Kódové označení A7F bylo v této podobě používáno od května 1939. Modro-bílo-modré pruhy na kýlovce jsou označením velitelského letounu, koncové oblouky křídel červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L2887 |
Taktické označení / imatrikulace | A7F |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 803. peruť FAA |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR léto 1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Blackburn Skua Mk.II (L2887) z výzbroje 803. Naval Air Squadron, léto 1939. Celý letoun natřen hliníkovým nátěrem (Cellon "CX" Aluminium), lomené modro-červené pruhy na trupu značily příslušnost k letadlové lodi HMS Ark Royal. Kódové označení A7F bylo v této podobě používáno od května 1939. Modro-bílo-modré pruhy na kýlovce jsou označením velitelského letounu, koncové oblouky křídel červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L2887 |
Taktické označení / imatrikulace | A7F |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 803. peruť FAA |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#433119Verze : 0
Rad
MOD
.
Blackburn Skua Mk.II L3007 v podobě ze srpna 1939. Stroj byl dokončen s nátěrem obvyklým u letounů určených k vlekání střeleckých terčů a předán do No. 20 Maintenance Unit v Aston Downu. Sériové číslo se nacházelo na zadní části trupu a také na spodní ploše křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L3007 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Blackburn Skua Mk.II L3007 v podobě ze srpna 1939. Stroj byl dokončen s nátěrem obvyklým u letounů určených k vlekání střeleckých terčů a předán do No. 20 Maintenance Unit v Aston Downu. Sériové číslo se nacházelo na zadní části trupu a také na spodní ploše křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Skua Mk.II |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L3007 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#433347Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.