Název: Name: | Bell P-63C Kingcobra | Bell P-63C Kingcobra |
Originální název: Original Name: | Bell P-63C Kingcobra | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1945-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York DD.MM.194R-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Wheatfield, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1945-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 227 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3084 kg | 6800 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3992 kg | 8800 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4853 kg | 10700 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.680 m | 38ft 4in |
Délka: Length: | 9.960 m | 32ft 8in |
Výška: Height: | 3.840 m | 12ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.04 m2 | 248,0 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 173,264 kg/m2 | 35.49 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-117(E21) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem, vzletový výkon 988 kW při 3 000 ot/min, maximální výkon 1 118 kW v h= 0 m a 1 342 kW v h= 5 684 m se vstřikem antidetonační směsi do sání kompresoru. Vrtule čtyřlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 380 mm. | Allison V-1710-117(E21) twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated 1,325 hp at 3,000 rpm for take-off, emergency rating of 1,500 hp at sea level and 1,800 hp at 24,000 ft with water and metanol injection, driving a four-blade Curtiss Electric constant-speed propeller of the diameter 11ft 1in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 476,95 l a přídavné nádrže 2x 284 l pod křídly, pro přelety 1x 622 l pod trupem | 126 US gallons, drop tanks two 75 US gallon tanks under wings and ferry tank 175 US gallons under fuselage. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 684 km/h v 5684 m | 425 mph in 18650 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,6 min do 7620 m | 8,6 min to 25000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11765 m | 38600 ft |
Dolet: Range: | 724.2 km | 450 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3556.7 km | 2210 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm v ose vrtule s 58 náboji a 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, uloženy nad motorem po 270 nábojích a 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídly po 200-250 nábojích. Pumový náklad: 3x 227 kg nebo 6x 127 mm neřízené rakety HVAR. | One fixed 1.46 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon firing through the propeller hub with 58 rounds, two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in the upper nose firing through the prop, 270 rpg and two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in underwing gondolas, 250 rpg. Bomb load: Three 500 lb bombs or six 5 inch HVAR rockets. |
Uživatelské státy: User States: | USA SSSR Francie | United States USSR France |
Poznámka: Note: | Model 33C | The first P-63C production block, designated P-63C-1 (company designation Model 33C-1), differed from the P-63A by being powered by the uprated Allison V-1710-117 engine with a war emergency rating of 1,500 hp at sea level and 1,800 hp with water injection. The wingspan was reduced by ten inches to 38 feet 4 inches. Apart from the more powerful engine, the P-63C-1 was basically similar to the P-63A-10. Sn. 42-70686~42-70860 Bell P-63C-1 43-10893~43-10932 Bell P-63C-1 43-10933~43-11132 Bell RP-63C-2 43-11133~43-11717 Bell P-63C-5 44-4001~44-4427 Bell P-63C-5 |
Zdroje: Sources: | Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6. William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7. Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7 Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9. L+K č. 9/1966, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell P-63 Kingcobra http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p63_5.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html http://www.altgame.net/aircraft/bell/bellp63.html www.aviation.technomuses.ca foto archiv autora |