Název: Name: | Bell P-63A Kingcobra | Bell P-63A Kingcobra |
Originální název: Original Name: | Bell P-63A Kingcobra | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1943-DD.12.1944 Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1943-DD.12.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 725 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.12.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2892 kg | 6376 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3991 kg | 8799 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4763 kg | 10501 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.940 m | 39ft 2in |
Délka: Length: | 9,957 m | 32ft 8in |
Výška: Height: | 3,835 m | 12ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,04 m2 | 248 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 173,220 kg/m2 | 35.48 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-93 (E11) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým radiálním kompresorem, vzletový výkon 988 kW při 3 000 ot/min, maximální výkon 1 368 kW se vstřikem metanolu a vody do sání kompresoru v h= 0 m. Vrtule Curtiss Electric o průměru 3 380 mm nebo AeroProp | Allison V-1710-93 (E11) twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 1,325 hp at 3,000 rpm for take-off, nominal power output 1,150 hp at 22,400 ft and combat power 1,835 hp at sea level with ADI at 3,250 rpm, driving a four-blade Curtiss Electric constant-speed propeller of the diameter 11ft 1in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 378 l (339 l s kanónem M10) v interních nádržích, přídavné nádrže: pod trupem 283 l a od verze A-6 ještě 2x 283 l pod křídly, | 100 US gallons (90 US gallons with cannpn Type M-10), drop tanks: 75 US gallons under fuselage and version A-6 and later two 75 US gallon tanks under wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 660 km/h v 7620 m | 410 mph in 25000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 450.6 km/h v 6827 m | 280 mph in 22400 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,7 m/s | 2500 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 7620 m | 7,3 min to 25000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13106 m | 43000 ft |
Dolet: Range: | 870 km | 540 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1620 km | 1006 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm se zásobou 30 nábojů (později od verze A-9 37mm kanón M10 s 58 náboji), 2x pevný synchronizovaný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v trupu nad motorem, po 270 nábojích a 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídlem, po 250 nábojích. Pumový náklad: do 680 kg nebo 6x 127 mm rakety HVAR. | One fixed 1.46 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon firing through the propeller hub with 30 rounds or later Oldsmobile M10 cannon with 58 rounds, two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in the upper nose firing through the prop, 270 rpg and two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in underwing gondolas, 250 rpg. Bomb load: Three 500 lb bombs or six 5 inch HVAR rockets. |
Uživatelské státy: User States: | USA Velká Británie SSSR Honduras | United States United Kingdom USSR Honduras |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6. William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7. Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7 Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9. http://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html archiv autora |