Název: Name: | Avro 531 Spider | |
Originální název: Original Name: | Avro 531 Spider | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 A.V.Roe & Co. Ltd., Hamble / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 437 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 688 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.69 m | |
Délka: Length: | 6.55 m | |
Výška: Height: | 6.25 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17.56 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Clerget 9B o výkonu 97 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 193.1 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | |
Dolet: Range: | 402.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8. www.britishaircraft.co.uk www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww1/avro531.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-531-Spider-t68774#385204Verze : 0
Aubi
MOD
Avro 531 Spider
Toto lietadlo vzniklo ako súkromná iniciatíva firmy Avro. Avšak mal ambíciu stať sa ľahko výrabateľným a výkonnejším nástupcom slávneho typu Sopwith Camel. Naprojektoval ho Roy Chadwick, pričom Spider bol navrhnutý tak, aby využíval čo najviac súčiastok s úspešného typu Avro 504. Zalietaný bol v apríli 1918. Mal drevenú kostru potiahnutú plátnom posilnenú vnútornými vzperami z oceľových trubiek (Warren truss-type interplane struts). Dravú siluetu lietadla zvýrazňovalo nízko posadené vrchné krídlo, umiestnené priamo nad kokpitom pilota. Pôvodne lietadlo poháňal rotačný 9-valcový motor Le Rhone 9J o výkone 110 koní. Nakoľko však lietadlu oproti typu Sopwith Camel neposkytoval žiadnu výkonnostnú výhodu, rozhodla továreň o zástavbe silnejšieho motora Clerget 9B (130 koní). Lenže v tej dobe sa už armáda rozhodla pre typ Sopwith Snipe. Výzbroj lietadla predstavovali jeden alebo dva synchronizované guľomety Vickers ráže 7,7mm. Koniec vojny ako aj nie veľmi pokroková konštrukcia, rozhodli o skončení projektu.
zdroj:
www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Spider
Toto lietadlo vzniklo ako súkromná iniciatíva firmy Avro. Avšak mal ambíciu stať sa ľahko výrabateľným a výkonnejším nástupcom slávneho typu Sopwith Camel. Naprojektoval ho Roy Chadwick, pričom Spider bol navrhnutý tak, aby využíval čo najviac súčiastok s úspešného typu Avro 504. Zalietaný bol v apríli 1918. Mal drevenú kostru potiahnutú plátnom posilnenú vnútornými vzperami z oceľových trubiek (Warren truss-type interplane struts). Dravú siluetu lietadla zvýrazňovalo nízko posadené vrchné krídlo, umiestnené priamo nad kokpitom pilota. Pôvodne lietadlo poháňal rotačný 9-valcový motor Le Rhone 9J o výkone 110 koní. Nakoľko však lietadlu oproti typu Sopwith Camel neposkytoval žiadnu výkonnostnú výhodu, rozhodla továreň o zástavbe silnejšieho motora Clerget 9B (130 koní). Lenže v tej dobe sa už armáda rozhodla pre typ Sopwith Snipe. Výzbroj lietadla predstavovali jeden alebo dva synchronizované guľomety Vickers ráže 7,7mm. Koniec vojny ako aj nie veľmi pokroková konštrukcia, rozhodli o skončení projektu.
zdroj:
www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Spider
URL : https://www.valka.cz/Avro-531-Spider-t68774#241270Verze : 0
Trojpohľadový náčrt
zdroj:
www.aviastar.org
zdroj:
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-531-Spider-t68774#241274Verze : 0
zdroj:
www.aviastar.org
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-531-Spider-t68774#241271Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.