Avia BH-1 bis

     
Název:
Name:
Avia BH-1 bis
Originální název:
Original Name:
Avia BH-1 bis
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Avia, společnost pro opravy a výrobu létadel, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (konverze BH-1 Exp.)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.05.1921
Osádka:
Crew:
1 + 1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
270 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
490 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m
Délka:
Length:
5,67 m
Výška:
Height:
2,12 m
Plocha křídla:
Wing Area:
11,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
47 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme Omega o výkonu 36,8 kW/50 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
137 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3130 m
Dolet:
Range:
250 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový dvojmístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Úprava BH-1 Exp. pro stařičký motor, který používal už Evžen Čihák.

Historie Zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis

Vytrvalost asi 2 h.
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#23825Verze : 0
...


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#27072Verze : 0
Stručná historie je součástí monografie Avie BH-3 Františka Pavelčíka ve dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065).
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#274939Verze : 0
MOD
Na Davově snímku je B. H. 1bis v podobě, jak byla vystavena na stánku firmy Avia na 2. mezinárodní letecké výstavě v Praze. Coby čerstvý vítěz Okružního letu kolem republiky je vztyčena na pylonech v "letové" poloze, zatímco pod ní, což na Davově výřezu původní fotografie není vidět, je vystaven kompletní trup s podvozkem s ocasními plochami nikdy nedokončené "avietky" B. H. 2. Jejímu dokončení zabránila neexistence vhodného motoru. Předpokládaná úprava motocyklového motoru Indian totiž také nebyla nikdy provedena. Za pozornost stojí i "tradiční" skromná květiniová výzdoba stánku. Jak píše Pavel Beneš ve svých vzpomínkách - "My jsme vystavovali letadla, jiní květiny."


Poznámka - Dovolil jsem si nbídnout "full version" výše zomíněného snímku.


Smile
A malá reklama na závěr: podrobněji pojatý článek na https://www.valka.cz/clanek_12873.html .

pramen: Pavel Beneš, Naše první křídla. Mladá Fronta, Praha1955
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#293834Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!