Main Menu
User Menu

Arado Ar 80

     
Název:
Name:
Arado Ar 80 V1
Originální název:
Original Name:
Arado Ar 80 V1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1937 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16301) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,80 m
Délka:
Length:
10,272) m
Výška:
Height:
2,95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
V1: Rolls-Royce Kestrel VI o vzletovém výkonu 391 kW/532 k
V2: Rolls-Royce Kestrel V o vzletovém výkonu 518 kW/705 k
V3: Junkers Jumo 210 C o vzletovém výkonu 449 kW/610 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
4253) km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
104) min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
105005) m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2 x synchronizovamé guľomety MG 17 ráže 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V2, po instalaci motoru Jumo 210 C:
1) 1645 kg
2) 10,10 m
3) 425 km/h
4) 9,5 min
5) 10000 m

Do súťaže o nové stíhacie lietadlo obnovujúcej sa Luftwaffe, vypísanej RLM začiatkom roku 1934, sa prihlásila so svojím modelom Ar 80 aj firma Arado.Bol to jednomotorový dolnoplošník s duralovým trupom, krídlami lomenými do W, otvoreným pilotným priestorom a pevným kapotovaným podvozkom. Prvý prototyp V1, s imatrikuláciou D-IRLI, vzlietol na jar 1935. Čoskoro však bol zrušený pri havárii.
Druhý Ar 80 V2 D-ILOH, pôvodne vybavený motorom Rolls-Royce Kestrel V, ale začiatkom roku 1936 prestavaný s Jumom 210C, bol testovaný v Reichline. Pri porovnaní s konkurentným Messerschmittom Bf 109 však neuspel.
Tretí postavený Ar 80 V3 D-IPDN bol vybavený novým, rovným krídlom, prekrytom pilotného priestoru a druhým sedadlom. Od roku 1937 sa používal pri skúškach s kanónom MG/FF strieľajúcim cez dutú hriadeľ vrtule a od roku 1938 slúžil ako lietajúce laboratórium pri vývoji vztlakových klapiek. Lietal pravdepodobne do roku 1940.
Zdroje:
Sources:
Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2.
Flugzeug-Typenbuch, Handbuch der Deutschen Luftfahrt- und Zubehör-Industrie. Herm. Bever Verlag, Leipzig 1941.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#44639Verze : 0
Ar 80 V2 s motrom RR Kestrel V
Arado Ar 80 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#44640Verze : 0
Ar 80 V2 s motorom Jumo 210
Arado Ar 80 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#44642Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/fww2/ar80.html

Arado Ar 80 - Ar 80 V3.

Ar 80 V3.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#521694Verze : 0
MOD