Ansaldo SVA.5

     
Název:
Name:
Ansaldo SVA.5
Originální název:
Original Name:
Ansaldo SVA.5
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Genova /
DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Torino /
DD.MM.1918-DD.MM.19RR AER fabbrica di aeroplani, Orbassano / 1)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik set / several hundreds
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
680 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
975 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,10 m
Délka:
Length:
8,13 m
Výška:
Height:
2,65 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SPA 6A o výkonu 151 kW/205 k, později 162 kW/220 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v 500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm


3x puma ráže 162 mm
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
- vytrvalost: 6 h
- USA testovaly 1 stroj


1) není jisté, zda tato firma nějaké stroje opravdu dokončila
Zdroje:
Sources:
Cattaneo, Giovanni. The S.V.A. (Ansaldo) Scouts, Profile No.61. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Alegi, Gregory. Ansaldo SVA 5, Windsock Datafile 40. Albatros Publications, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-50-2.
Munson, Kenneth. Bombers, Patrol and Reconnaissance Aircraft 1914-19. Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0632-8.
Hornát, Jiří. Ansaldo SVA.4 a SVA.5, L+K 1997/08.
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#203801Verze : 0
.

S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými "hádky" na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: "Pokoj tobě Marku, evangelisto můj."
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403029Verze : 0
MOD
.

Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403032Verze : 0
MOD
.

S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.


URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403035Verze : 0
MOD
.

Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu "hádky" tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403489Verze : 0
MOD
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.




URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#203802Verze : 0
Ansaldo S.V.A.5 (11721) na kterém létal poručík Giordano Bruno Granzarolo a který se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9.8.1918.
Náletu se zúčastnily stroje 87. eskadry (87ª Squadriglia Aeroplani "Serenissima").
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea

vlastní foto

vlastní foto

vlastní foto

vlastní foto

vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#372097Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!