Název: Name: | Ansaldo SVA.5 | |
Originální název: Original Name: | Ansaldo SVA.5 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Genova / DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Torino / DD.MM.1918-DD.MM.19RR AER fabbrica di aeroplani, Orbassano / 1) | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | několik set / several hundreds | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 680 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 975 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,10 m | |
Délka: Length: | 8,13 m | |
Výška: Height: | 2,65 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | SPA 6A o výkonu 151 kW/205 k, později 162 kW/220 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 230 km/h v 500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 3x puma ráže 162 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - vytrvalost: 6 h - USA testovaly 1 stroj 1) není jisté, zda tato firma nějaké stroje opravdu dokončila | |
Zdroje: Sources: | Cattaneo, Giovanni. The S.V.A. (Ansaldo) Scouts, Profile No.61. Profile Publications, Leatherhead 1966. Alegi, Gregory. Ansaldo SVA 5, Windsock Datafile 40. Albatros Publications, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-50-2. Munson, Kenneth. Bombers, Patrol and Reconnaissance Aircraft 1914-19. Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0632-8. Hornát, Jiří. Ansaldo SVA.4 a SVA.5, L+K 1997/08. |
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#203801Verze : 0
.
S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými "hádky" na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: "Pokoj tobě Marku, evangelisto můj."
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Ansaldo |
Typ letounu | Ansaldo SVA.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 6841 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 87. peruť "Serenissima" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 09.08.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými "hádky" na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: "Pokoj tobě Marku, evangelisto můj."
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403029Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Ansaldo |
Typ letounu | Ansaldo SVA.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 11721 |
Taktické označení / imatrikulace | černá 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 87. peruť "Serenissima" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 09.08.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403032Verze : 0
Rad
MOD
.
S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Ansaldo |
Typ letounu | Ansaldo SVA.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Finzi, Aldo |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 11779 |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 87. peruť "Serenissima" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 09.08.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Ansaldo |
Typ letounu | Ansaldo SVA.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Finzi, Aldo |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 11779 |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 87. peruť "Serenissima" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 09.08.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403035Verze : 0
Rad
MOD
.
Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu "hádky" tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Ansaldo |
Typ letounu | Ansaldo SVA.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 11806 |
Taktické označení / imatrikulace | černá 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 87. peruť "Serenissima" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 09.08.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu "hádky" tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403489Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#203802Verze : 0
Ansaldo S.V.A.5 (11721) na kterém létal poručík Giordano Bruno Granzarolo a který se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9.8.1918.
Náletu se zúčastnily stroje 87. eskadry (87ª Squadriglia Aeroplani "Serenissima").
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
Zdroj: materiály muzea
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
Náletu se zúčastnily stroje 87. eskadry (87ª Squadriglia Aeroplani "Serenissima").
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
Zdroj: materiály muzea
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#372097Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.