Aero A-15

     
Název:
Name:
Aero A-15
Originální název:
Original Name:
Aero A-15
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1923-DD.08.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1923-DD.08.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
930 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1350 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m
Délka:
Length:
8,41 m
Výška:
Height:
3,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
37,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
36 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Hiero L o výkonu 169 kW/230 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 l hlavní nádrž
25 l pomocná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
40 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4900 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm
2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm

200 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
Fidler, J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
Krumbach, J., Sedlář, M. Aero A-14, A-15, L+K 1986/10-12.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#23791Verze : 0
Úprava Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-L-2 Brahol. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do podzimu roku 1931. Dva kusy byly v roce 1926 upraveny pro shazování figurín v rámci zkoušek nových padáků.


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#35235Verze : 0
.

Letouny Aero A-15 pro svou spolehlivost vydržely ve službě až do 30. let. Zobrazený stroj byl jako 24. vyroben jakožto pozorovací, později však byl převeden do leteckého učiliště v Chebu jako cvičný, na což odkazuje bílý obdélník bez plukovního znaku na trupu. Stroj je opatřen čs. kamufláží (okrová, zelená, hnědá, spodní plochy světle modré) se znaky praporového typu.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#503058Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!