Název: Name: | Aero A-15 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-15 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1923-DD.08.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1923-DD.08.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 24 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 930 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1350 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,30 m | |
Délka: Length: | 8,41 m | |
Výška: Height: | 3,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 36 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Breitfeld & Daněk Hiero L o výkonu 169 kW/230 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 250 l hlavní nádrž 25 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 175 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 40 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4900 m | |
Dolet: Range: | 450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm 2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm 200 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968. Fidler, J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2. V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 Krumbach, J., Sedlář, M. Aero A-14, A-15, L+K 1986/10-12. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#23791Verze : 0
Úprava Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369
Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-L-2 Brahol. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do podzimu roku 1931. Dva kusy byly v roce 1926 upraveny pro shazování figurín v rámci zkoušek nových padáků.
Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-L-2 Brahol. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do podzimu roku 1931. Dva kusy byly v roce 1926 upraveny pro shazování figurín v rámci zkoušek nových padáků.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#35235Verze : 0
Reklama
.
Letouny Aero A-15 pro svou spolehlivost vydržely ve službě až do 30. let. Zobrazený stroj byl jako 24. vyroben jakožto pozorovací, později však byl převeden do leteckého učiliště v Chebu jako cvičný, na což odkazuje bílý obdélník bez plukovního znaku na trupu. Stroj je opatřen čs. kamufláží (okrová, zelená, hnědá, spodní plochy světle modré) se znaky praporového typu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Aero |
Typ letounu | Aero A-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A15.24 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Letouny Aero A-15 pro svou spolehlivost vydržely ve službě až do 30. let. Zobrazený stroj byl jako 24. vyroben jakožto pozorovací, později však byl převeden do leteckého učiliště v Chebu jako cvičný, na což odkazuje bílý obdélník bez plukovního znaku na trupu. Stroj je opatřen čs. kamufláží (okrová, zelená, hnědá, spodní plochy světle modré) se znaky praporového typu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#503058Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.