Main Menu
User Menu

Aero A-15

     
Název:
Name:
Aero A-15
Originální název:
Original Name:
Aero A-15
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1923-DD.08.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1923-DD.08.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
930 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1350 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m
Délka:
Length:
8,41 m
Výška:
Height:
3,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
37,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
36 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Hiero L o výkonu 169 kW/230 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 l hlavní nádrž
25 l pomocná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
40 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4900 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm
2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm

200 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
Fidler, J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
Krumbach, J., Sedlář, M. Aero A-14, A-15, L+K 1986/10-12.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#23791Verze : 0
Úprava Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I (UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-L-2 Brahol. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do podzimu roku 1931. Dva kusy byly v roce 1926 upraveny pro shazování figurín v rámci zkoušek nových padáků.
Aero A-15 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#35235Verze : 0
.
Aero A-15 - Letouny Aero A-15 pro svou spolehlivost vydržely ve službě až do 30. let. Zobrazený stroj byl jako 24. vyroben jakožto pozorovací, později však byl převeden do leteckého učiliště v Chebu jako cvičný, na což odkazuje bílý obdélník bez plukovního znaku na trupu. Stroj je opatřen čs. kamufláží (okrová, zelená, hnědá, spodní plochy světle modré) se znaky praporového typu.

Letouny Aero A-15 pro svou spolehlivost vydržely ve službě až do 30. let. Zobrazený stroj byl jako 24. vyroben jakožto pozorovací, později však byl převeden do leteckého učiliště v Chebu jako cvičný, na což odkazuje bílý obdélník bez plukovního znaku na trupu. Stroj je opatřen čs. kamufláží (okrová, zelená, hnědá, spodní plochy světle modré) se znaky praporového typu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Aero-A-15-t8295#503058Verze : 0
MOD