1. Car UAZ-452AE 1.a) Tvo set Localizer beacon KRM+RD 1.b) Retransátor rangefinder 1.c) Trailer GAZ-704 (2x agregate AB-2-T/203M1) 2. Car UAZ-452AE 2.a) Tvo set Glide beacon GRM-5 2.b) Trailer GAZ-704 (2x agregate AB-2-T/203M1)
Uživatelské státy: User States:
?
?
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Zdroj: MNO "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka * Let-51-70 - II. vydání r. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#131399
Verze : 0
UAZ 452AE
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#188726
Verze : 0
Reklama
Jedná se o vozidlo UAZ-452 AE se speciální vestavbou komponentů kursového majáku systému KRM-5..
PS - díky za opravu
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#201393
Verze : 0
Toto vozidlo na snímku - s krytem anténních dipólů na boku, je maják kursový - KRM-5.
Je to rozpoznávací znak obou vozidel.
Uvnitř vozidel je kompletní přístrojové vybavení (1x záloha) a v případě, že při provozu vysílače dojde k odchylce parametrů nebo při poruše, přepne se automaticky na záložní.
Ke každému vozidlu přísluší ještě přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1.
Zdroj: MNO "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka * Let-51-70 - II. vydání r. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#227331
Verze : 0
Pár fotek z vlastního archivu:
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Souprava PRMG-5 při přesunu
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Zamaskovaný automobil sestupového radiomajáku
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Souprava kursového radiomajáku
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#292183
Verze : 0
Reklama
Přístávací radiové majáky PRMG-5
Tento typ radiových majáků je určen k navádění letadel, vybavených palubním zařízením RSBN na přistání za povětrnostních podmínek I. kategorie. Systém PRMG-5 vytváří rovnosignální zóny, které určují přesnou polohu letadla v kursové a sestupové rovině. Poloha letadla v těchto rovinách je indikována palubním ukazatelem NPP („křížový přístroj“).
*** Úvodem "trochu historie": 1. sovětským systém přesných přistávacích radiomajáků, který se začal používat také v našem letectvu pro zabezpečení přístrojového přistání letounů Il-28 a Il-14 byl na letištích Přerov a Mladá (1955) zasazen typ PRMG-2, pracující v pásmu 100 až 300 MHz a v Mošnově (1960) pak celý komplet - tzv. MATĚRIK s radiovým dálkoměrem RD-2. Skládal se z: - kurzového radiomájáku (KRM-2) = Localizer (LLZ), - sestupového radiomajáku (GRM-2) = Glide Path-beacon (GP), - dvou návěstních radiomajáků (Marker) a bývá doplněn retranslátorem radiového dálkoměru (RD-2) = Distance Measuring Equipment (DME).
Od r. 1981 byl zaváděn typ PRMG-5 a byla jím vybavena většina vojenských letišť.
Mimo některých konstručních změn (např. použití polovodičů, v každém z majáků jsou 2 rovnocenné komplety pro 100% zálohování, mobilní zástavba do malých dodávkových automobilů UAZ-452AE. ***
Systém PRMG-5 tvořily: 2 automobily UAZ-452AE s přívěsy GAZ-704:
1. Automobil UAZ-452 AE - KRM a RD: 1.a) 2 komplety KRM-5 (kursový radiomaják / /Курсовой Радио Маяк = Localizer) s antenním sytémem (10 prvků na boku automobilu) - pracoval na kmitočtu 905,1 - 932,4 MHz; - výkon vysílače 8 W - dosah 45 km - umístěn 500 - 1200 m za koncem VPD v její prodloužené ose
1.b) retranslátor dálkoměru RD (Ретранслятор Дальномера = Distance Measuring Equipment) s antenním sytémem (4 prvky ) - pracoval na kmitočtu 939,6 - 966,9 MHz - kanál dotazu dálky na kmitočtu 772 MHz - kanál odpovědí dálky 966,9 MHz. - výkon vysílače 400 W - dosah 50 km - umístěn spolu s KRM
1.c) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1
2.a) 2 komplety GRM-5 (sestupový radiomaják / ( Глиссадный Радио Маяк = Glide Path beacon) s antenním sytémem (tzv. "O" - zóna na stožáru ) - pracoval na kmitočtu 939,6 - 966,9 MHz - výkon vysílače 8 W - dosah 18 km - umístěn 200 - 500 m od prahu VPD a 150 m (vlevo/vpravo) od osy VPD
2.b) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1.
--- Jednalo se spolehlivý systém, ale jeho pracovní kmitočty zasahovaly do tzv. televizního pásma. Dále nebyl PRMG kompatibilní se systémem ILS. Proto bylo od jeho používání v čs. letectvu/VzS AČR upuštěno.
Zdroj: Zdroj: Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a vydání II. z roku 1982