Název: Name: | PRMG-5 | |
Originální název: Original Name: | Посадочная Радио Маячная Группа ПPMГ-5 | |
Kategorie: Category: | - | |
Výrobce: Producer: | ||
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | - | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Složení systému: Composition of System: | 1. Automobil UAZ-452AE - KRMaRD: 1.a) 2 komplety KRM-5 1.b) retranslátor dálkoměru RD-5 1.c) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1 2. Automobil UAZ-452AE - GRM 2.a) 2 komplety GRM-5 2.b) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1 | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Zdroj: MNO "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka * Let-51-70 - II. vydání r. 1982 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#131399Verze : 0
UAZ 452AE
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#188726Verze : 0
Toto vozidlo na snímku - s krytem anténních dipólů na boku, je maják kursový - KRM-5.
Je to rozpoznávací znak obou vozidel.
Uvnitř vozidel je kompletní přístrojové vybavení (1x záloha) a v případě, že při provozu vysílače dojde k odchylce parametrů nebo při poruše, přepne se automaticky na záložní.
Ke každému vozidlu přísluší ještě přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1.
Zdroj: MNO "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka * Let-51-70 - II. vydání r. 1982
Je to rozpoznávací znak obou vozidel.
Uvnitř vozidel je kompletní přístrojové vybavení (1x záloha) a v případě, že při provozu vysílače dojde k odchylce parametrů nebo při poruše, přepne se automaticky na záložní.
Ke každému vozidlu přísluší ještě přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1.
Zdroj: MNO "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka * Let-51-70 - II. vydání r. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#227331Verze : 0
Pár fotek z vlastního archivu:
Souprava PRMG-5 při přesunu
Zamaskovaný automobil sestupového radiomajáku
Souprava kursového radiomajáku
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Souprava PRMG-5 při přesunu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zamaskovaný automobil sestupového radiomajáku
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Souprava kursového radiomajáku
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#292183Verze : 0
Přístávací radiové majáky PRMG-5
Tento typ radiových majáků je určen k navádění letadel, vybavených palubním zařízením RSBN na přistání za povětrnostních podmínek I. kategorie.
Systém PRMG-5 vytváří rovnosignální zóny, které určují přesnou polohu letadla v kursové a sestupové rovině. Poloha letadla v těchto rovinách je indikována palubním ukazatelem NPP („křížový přístroj“).
***
Úvodem "trochu historie":
1. sovětským systém přesných přistávacích radiomajáků, který se začal používat také v našem letectvu pro zabezpečení přístrojového přistání letounů Il-28 a Il-14 byl na letištích Přerov a Mladá (1955) zasazen typ PRMG-2, pracující v pásmu 100 až 300 MHz a v Mošnově (1960) pak celý komplet - tzv. MATĚRIK s radiovým dálkoměrem RD-2.
Skládal se z:
- kurzového radiomájáku (KRM-2) = Localizer (LLZ),
- sestupového radiomajáku (GRM-2) = Glide Path-beacon (GP),
- dvou návěstních radiomajáků (Marker)
a bývá doplněn retranslátorem radiového dálkoměru (RD-2) = Distance Measuring Equipment (DME).
Od r. 1974 byl používán modernější typ PRMG-4 KM.
Od r. 1981 byl zaváděn typ PRMG-5 a byla jím vybavena většina vojenských letišť.
Mimo některých konstručních změn (např. použití polovodičů, v každém z majáků jsou 2 rovnocenné komplety pro 100% zálohování, mobilní zástavba do malých dodávkových automobilů UAZ-452AE.
***
Systém PRMG-5 tvořily:
2 automobily UAZ-452AE s přívěsy GAZ-704:
1. Automobil UAZ-452 AE - KRM a RD:
1.a) 2 komplety KRM-5
(kursový radiomaják / /Курсовой Радио Маяк = Localizer) s antenním sytémem (10 prvků na boku automobilu)
- pracoval na kmitočtu 905,1 - 932,4 MHz;
- výkon vysílače 8 W
- dosah 45 km
- umístěn 500 - 1200 m za koncem VPD v její prodloužené ose
1.b) retranslátor dálkoměru RD
(Ретранслятор Дальномера = Distance Measuring Equipment) s antenním sytémem (4 prvky )
- pracoval na kmitočtu 939,6 - 966,9 MHz
- kanál dotazu dálky na kmitočtu 772 MHz
- kanál odpovědí dálky 966,9 MHz.
- výkon vysílače 400 W
- dosah 50 km
- umístěn spolu s KRM
1.c) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1
2. Automobil UAZ-452 AE - GRM:
2.a) 2 komplety GRM-5
(sestupový radiomaják / ( Глиссадный Радио Маяк = Glide Path beacon) s antenním sytémem (tzv. "O" - zóna na stožáru )
- pracoval na kmitočtu 939,6 - 966,9 MHz
- výkon vysílače 8 W
- dosah 18 km
- umístěn 200 - 500 m od prahu VPD a 150 m (vlevo/vpravo) od osy VPD
2.b) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1.
---
Jednalo se spolehlivý systém, ale jeho pracovní kmitočty zasahovaly do tzv. televizního pásma. Dále nebyl PRMG kompatibilní se systémem ILS. Proto bylo od jeho používání v čs. letectvu/VzS AČR upuštěno.
Zdroj: Zdroj: Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a vydání II. z roku 1982
Souprava GRM-5
(foto www.polyot.ru)
Tento typ radiových majáků je určen k navádění letadel, vybavených palubním zařízením RSBN na přistání za povětrnostních podmínek I. kategorie.
Systém PRMG-5 vytváří rovnosignální zóny, které určují přesnou polohu letadla v kursové a sestupové rovině. Poloha letadla v těchto rovinách je indikována palubním ukazatelem NPP („křížový přístroj“).
***
Úvodem "trochu historie":
1. sovětským systém přesných přistávacích radiomajáků, který se začal používat také v našem letectvu pro zabezpečení přístrojového přistání letounů Il-28 a Il-14 byl na letištích Přerov a Mladá (1955) zasazen typ PRMG-2, pracující v pásmu 100 až 300 MHz a v Mošnově (1960) pak celý komplet - tzv. MATĚRIK s radiovým dálkoměrem RD-2.
Skládal se z:
- kurzového radiomájáku (KRM-2) = Localizer (LLZ),
- sestupového radiomajáku (GRM-2) = Glide Path-beacon (GP),
- dvou návěstních radiomajáků (Marker)
a bývá doplněn retranslátorem radiového dálkoměru (RD-2) = Distance Measuring Equipment (DME).
Od r. 1974 byl používán modernější typ PRMG-4 KM.
Od r. 1981 byl zaváděn typ PRMG-5 a byla jím vybavena většina vojenských letišť.
Mimo některých konstručních změn (např. použití polovodičů, v každém z majáků jsou 2 rovnocenné komplety pro 100% zálohování, mobilní zástavba do malých dodávkových automobilů UAZ-452AE.
***
Systém PRMG-5 tvořily:
2 automobily UAZ-452AE s přívěsy GAZ-704:
1. Automobil UAZ-452 AE - KRM a RD:
1.a) 2 komplety KRM-5
(kursový radiomaják / /Курсовой Радио Маяк = Localizer) s antenním sytémem (10 prvků na boku automobilu)
- pracoval na kmitočtu 905,1 - 932,4 MHz;
- výkon vysílače 8 W
- dosah 45 km
- umístěn 500 - 1200 m za koncem VPD v její prodloužené ose
1.b) retranslátor dálkoměru RD
(Ретранслятор Дальномера = Distance Measuring Equipment) s antenním sytémem (4 prvky )
- pracoval na kmitočtu 939,6 - 966,9 MHz
- kanál dotazu dálky na kmitočtu 772 MHz
- kanál odpovědí dálky 966,9 MHz.
- výkon vysílače 400 W
- dosah 50 km
- umístěn spolu s KRM
1.c) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1
2. Automobil UAZ-452 AE - GRM:
2.a) 2 komplety GRM-5
(sestupový radiomaják / ( Глиссадный Радио Маяк = Glide Path beacon) s antenním sytémem (tzv. "O" - zóna na stožáru )
- pracoval na kmitočtu 939,6 - 966,9 MHz
- výkon vysílače 8 W
- dosah 18 km
- umístěn 200 - 500 m od prahu VPD a 150 m (vlevo/vpravo) od osy VPD
2.b) přívěs GAZ-704 s dvojicí elektrocentrál AB-2-T/230M1.
---
Jednalo se spolehlivý systém, ale jeho pracovní kmitočty zasahovaly do tzv. televizního pásma. Dále nebyl PRMG kompatibilní se systémem ILS. Proto bylo od jeho používání v čs. letectvu/VzS AČR upuštěno.
Zdroj: Zdroj: Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a vydání II. z roku 1982
Období | - |
Typ stroje | SOV - PRMG-5 (soubor přistávacích radiomajáků) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Souprava GRM-5
(foto www.polyot.ru)
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-5-soubor-pristavacich-radiomajaku-t35548#419112Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.