Název: Name: | Thomas-Morse MB-9 | |
Originální název: Original Name: | Thomas-Morse MB-9 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 Thomas-Morse Aircraft Corp., Ithaca, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1922 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.84 m | |
Délka: Length: | 5.79 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright-Hispano H-3 o výkonu 224 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 273.6 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | plánovaná 1x 7,62mm kulomet 1x 12,7mm kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8 Air International, 1994/12 http://www.aerofiles.com/_thomas.html http://users.skynet.be/Emmanuel.Gustin/ |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-9-t88668#329885Verze : 0
Aubi
MOD
Koncem roku 1919 zahájil šéfkonstruktér firmy Thomas-Morse B. D. Thomas práci na dvou návrzích hornoplošníků, které byly u této firmy poprvé navrženy od počátku jako celokovové. Oba měly křídla s duralovou kostrou, potaženou vlnitým plechem, a trup tvořil stejný plech vytvarovaný kolem kovových prstenců. Jako první byl dokončen druhý z nich, MB-10, dvoumístný cvičný letoun s rotačním 75kW motorem Le Rhône, který poprvé vzlétl koncem roku 1921, ale měl velice špatné letové vlastnosti. Druhý, stíhací MB-9, neměl přední pilotní prostor a místo rotačního motoru dostal mnohem výkonnější řadový Wright H-3, jehož chladič a olejová nádrž se nacházela ve válcovitém tělese, zavěšeném mezi podvozkové nohy. Výkony a ovládání se sice zlepšily, ale prototyp byl stále pronásledován problémy s chlazením, špatným rozvržením kokpitu, slabým podvozkem a vibracemi od motoru. Po prvním letu na počátku roku 1922 následovalo krátké testovací období, po kterém byly oba stroje natrvalo umístěny do skladu.
URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-9-t88668#334885Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.